GPL sau propan ???

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Mircea Paduraru
Membru forum
Mesaje: 66
Membru din: 07 Ian 2010, 09:15
15
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 05 Dec 1974
Localitate: Bucuresti

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Mircea Paduraru »

Butelia cu pricina:


Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Imagine

Imagine

Uploaded with ImageShack.us
Noi si 2 "talibani" 9 ani si 12 ani

Tel 0745 669 450
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Sigur nu are o capsula metalica (duraluminiu) la mijloc - iar plastic/fibra este doar cosul verde?
Multumesc
VW T4 Multivan - in transformare
Mircea Paduraru
Membru forum
Mesaje: 66
Membru din: 07 Ian 2010, 09:15
15
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 05 Dec 1974
Localitate: Bucuresti

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Mircea Paduraru »

Salut
Exteriorul buteliei este din plastic( verde )iar interiorul din fibra de sticla
Noi si 2 "talibani" 9 ani si 12 ani

Tel 0745 669 450
Rafael Barbu
Membru forum
Mesaje: 4
Membru din: 15 Feb 2009, 21:14
16
Localitate: Bucuresti Sector 4
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Rafael Barbu »

Buna dimineata,
Acest tip de butelie este fabricat din fibra de sticla si este omologat pentru propan .In Olanda acestea sunt incarcate cu propan , certificarea existand si pe eticheta din imagine.Eventual puteti vorbi cu un coleg de club care are drum in Olanda sa va schimbe butelia la orice magazin de rulote ,pretul unei incarcari fiind de aproximativ 25 - 30 euro din cate i-mi amintesc.O zi buna.
Avatar utilizator
Paul Petrescu
Membru forum
Mesaje: 111
Membru din: 04 Oct 2007, 07:09
17
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Paul Petrescu »

Ceva asemanator folosesc de aproape doi ani
Imagine
Singura problema deocamdata este in momentul in care trebuie incarcata... Baietii de la statie sunt destul de reticienti in momentul in care vad "damigeana" :D
Sunt mult mai sigure in exploatare, muuult mai usoare decat cele metalice (2-2.5Kg goala) si nu explodeaza
Mai multe detalii aicihttp://www.ragasco.com/products/
VW B7 + LMC 390
0740131141
Respect
Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 620
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
19
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Doru Stoicescu »

butelii.jpg
In adevar este cea mai "eleganta" solutie (vorba lui Relu Buliga). Usoare, sigure.
Singura problema este cu "baietii" de la GPL. Dar primul lucrul care-l fac este sa-i intind o bacnota de 5 lei , "asta-i pentru dumneavoastra" si apoi ii arat butelia, ce are deja dizpozitivul de incarcat pus, robinetul de la butelie deschis. Totul dureaza 3 minute.
La revedere, mai poftiti pe la noi !
P.S. In Bucuresti BUTANGAZ, singurul furnizor de propan de calitatate, nu livreaza decat in buteliile lui. Contract. Deplasari in Damaroaia.
Din experienta a catorva ani de ierni geroase, am alternat propanul cu GPL-ul. In adevar puterea calorifica a propanului este mai mare, dar nici GPL nu ramane strop in butelie (chiar si sub -15 grade C). Datorita comoditatii, de 2 sau 3 ani utilizez numai GPL. Nu am probleme.
Problema asta s-a discuta pe forum decand s-a infintat asociatia.
Asa ca mai dati si butonul "cautare" si va mai lamuriti.
Am intervenit de data asta, pentru ca aceste ultime modele de butelii - "se merita"
Avatar utilizator
Relu Deliu
Membru asociat
Mesaje: 780
Membru din: 24 Feb 2008, 14:21
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Relu Deliu »

Daca vrei s-o incarci cu propan, mergi in Damaroaia si vizavi de Fabrica Butangaz este un indicator SERVICE BUTELII.
Acesta este la 50m pe dreapta stradutei de vizavi de intrerea principala la Butangaz.
Spune tipului de acolo ca o folosesti pentru rulota si te va ajuta, in mod sigur.
Ma poti suna oricand.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654
Avatar utilizator
Doru Stoicescu
Membru forum
Mesaje: 620
Membru din: 13 Oct 2005, 22:26
19
Localitate: Bucuresti, bdul Th. Pallady

INCALZIREA BUTELIEI - IARNA

Mesaj de Doru Stoicescu »

PÄ‚TURÄ‚ ELECTRICÄ‚ PENTRU RECIPIENTELE DE GAZ[/color]
Descriere
PE SCURT
Cilindrele LPG folosite pentru încalzire a buteliilor pentru plitele de gaz, sau pentru alte scopuri, contin un amestec de gaze care reactioneaza in mod diferit
la schimbari de temperatura.
Amestecul de gaz din interiorul cilindrului este compus din Butan si propan.
Propanul are tendinta de a ingheta la circa -40 ° C, pe cand Butanul incheata la o temperatura de 0 C.
Din aceasta cauza, de fiecare data cand temperatura scade dub 0 grade, cilindrele LPG devin nefunctionale odata cu inghetarea butanului la fundul rezervorului.
SOLUTIA
Pentru a preveni inghetarea cilindrului, compania Thermal Technology ( au agenti comerciali si-n Bucuresti) a dezvoltat o patura electrica incalzitoare
cu fibra de carbon, in conformitate cu certificatul ATEX II 3G.
Patura se aplica foarte simplu, pe toate tipurile de cilindre de gaz, 15-20-25 kg, datorita diametrului paturei care poate fi usor ajustat cu ajutorul benzilor Velcro (vezi foto).
Cablurile incalzitoare sunt confectionate din fibra de carbon. Cablul de alimentare este de 3 metri lungime si este echipat cu o priza industriala 2P+T16A(IP44),
cu un dispozitiv de incetinire. Temperatura paturei se mentine constanta la 60 °C pentru a permite eliberarea gazului la o presiune optimala, astfel obtinand o flacara buna la o temperatura joasa. Astfel, gazul din interiorul cilindrului este consumat in intregime si nu exista riscul de a inapoia cilindrul cu gazul care a ramas nefolosit.
Patura este furnizata cu o geanta de nylon.
CARACTERISTICI
• Dimensiunea cilindrului : 15/20/25 kg
• Alimentatia: 230 Vac
• Puterea: 700 Watt
• Dimensiunea paturei: 135x42 cm
• Dimensiunea suprafetei incalzitoare : 110 x 42 cm
• Termostat cu dublu control 60° (temperatura paturei)
• Siguranta termo-fuzibila 75°C
• Plasa metalica in interior
• Impamantare
• Stratul din interior si din exterior confectionat din fibra de aramid cu banda de silicon
• Rezistori din fibrad de carbon
• 1 strat de termoizolatie
• Incuietare Velcro
• Cablu de alimentare de 3,00m lungime echipat cu priza industriala 2P+T
16A (IP44) cu incetinitor
• Geanta de nylon pentru transport
• Produs cu certificat CE
• In conformitate cu certificatul ATEX EX II 3G
• Compatibil cu orice recipient in conformitate cu standard UNI-EN1442
• Garantie - 24 luni.
• REZISTENTA LA SOC
• USOR DE APLICAT PE CILINDRI DE MARIMI 15/20/25 kg.
• CONSUM MIC (700W)
• CERTIFICATE 2006/95/CE,
2004/108/CE SI 94/9/CE
• ATEX EX II 3G MARCAJ


Cand am intrebat de Pret ...285 euro fara TVA.
Am renuntat.
Aplic metoda de la Rasnov.
Am pus patura electrica pe butelii...
Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
19
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Re: INCALZIREA BUTELIEI - IARNA

Mesaj de Dan Iliescu »

Doru Stoicescu scrie: • Alimentatia: 230 Vac
• Puterea: 700 Watt

Mi se pare ENORM consumul. Eu am patura electrica pe butelii de 35w si isi face treaba fara probleme.
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

iliescu4751
Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 7263
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Lupu Ciprian »

Solutie aplicata de mine inclusiv la Rasnnov - husa auto de scaun incalzita - consum 36w- 3A , functionala la 12v . Am infasurat butelia cu ea , iar inainte de acest lcuru butelia in izopren. BUtelia era incarcata asta taoamna deci gazul nu avea concentratie mare de propan , totul a fost ok , fara probleme .
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Avatar utilizator
Dan Iliescu
Membru fondator
Mesaje: 490
Membru din: 27 Feb 2006, 12:05
19
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Iun 1967
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Dan Iliescu »

Pai daca inainte ai invelit butelia in izopren nu ai facut decat sa o feresti de caldura data de husa. Izoprenul trebuie pus pe exterior pentru a evita racirea husei.....
Camper Knaus Traveller 685
Bucuresti - Drumul Taberei
0740.136.733
iliescu@anl.ro
www.campere.ro

iliescu4751
Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 7263
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: GPL sau propan ???

Mesaj de Lupu Ciprian »

Izolarea se face mai bine asa cum spui tu DAN , dar am facut asa din comoditate pt a putea mai usor muta husa electrica de pe o butelie pe alta ( butelii mici ) , care ambele erau imbracate in IZOPREN. METODA a avut succes dar cred ca nici nu a fost f f frig,. Pe viitor ca sa fiu sigur am sa achizitionez si un incalzitor de "ceas" ( regulator de gaz) .
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Scrie răspuns