Fiind in stadiu de cercetari am ajuns si la controversata disputa: cutia manuala (CM) vs cutia automata (CA).
Prezint mai jos avantajele si dezavantajele iar concluzia va invit sa o luam impreuna.
Avantaje CM:
- pret mai mic la cumparare;
- cost intretinere mai mic (doar ulei);
- greutate mai mica (cred acesta poate fi si dezavantaj daca vrei masa mai mare la "tragator");
- un posibil consum mai mic (cu ~1l, chiar mai mult la motoare sub 2L);
- frana de motor mult mai buna decat la cutia automata. Asta inseamna un consum mai mic si o uzura mai mica a plachetilor;
- * simti ca esti sofer;
- * esti mai macho;
- * poti sa "amesteci" in motorina;
Dezavantaje CM:
- confort scazut;
- cost suplementar de inlocuire ambreaj (dar am inteles ca si reparatiile la CA sunt ceva mai scumpe);
- mai inceata ca cea automata;
- numar limitat de viteze;
- performanta scazuta;
Avantaje CA:
- confort sporit pt sofer;
- ajuta la circuitele mai grele (panta, etc);
- nu mai moare motorul :)
- sunt mai multe viteze (pana la 10);
Dezavantaje CA:
- greutate mai mare (poate fi avantaj);
- intretinere mai scumpa (ulei + filtru);
- consumul posibil mai mare;
Cele cu steluta ( * ) nu ma intereseaza ca nu vreau sa fiu Zoro soselelor.
Ce parere aveti in rest? Se schimba cu ceva situatia balantei daca adaugam si o rulota in calcul?
Eu parca as alege CA fiindca modelele mai noi sunt tot mai bune si dezavantajele incep sa dispara.
Voi ce ati ales? Ce ati alege?
Multumesc pt pareri.
PS. Poate trebuie sa mentionez ca marea parte din post sunt idei dintr-un articol de pe alt site:
http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cuti ... 10607.html
Merita citit deoarece explica mai bine, dar e putin in favoarea CA. Acum sa spuneti voi daca pe drept cuvant sau nu.