Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
MARIAN SARARU scrie:Specific ca la Truma am buton 220/0/A dar in momentul in care comut pe A(acumulator) nu merge ventilatia
"A" nu inseamna acumulator.Truma vent-ul este facut in varianta:cu motor la 220v,sau 12V.In ambele variante nu poate functiona pentru ca nu are doua motoare(la 220V si la 12V).Vent-ul la 12V are pe panoul de comanda si optiunea "A";in aceasta pozitie,turatia se regleaza automat in functie de reglajul Trumei.
La unele modele, comutatorul de pe cutia de reglaj are 3 pozitii : "M" = reglaj manual "0" = oprit "A" = reglaj automat al turatiei in functie de temperatura interioara a rulotei.
va rod sa-mi spuneti si mie de ce porneste greu Truma dau la scanteie de ma doare mana.iar la aragaz dupa ce sting flacara si rotesc butonu inca scoate gaz tarziu se aude ca se pune siguranta.Multumesc.
Cind am vorbit despre revizie generala m-am referit la tot ce trebuie folosit la rulota si in rulota.
Pt astfel de revizie exista mecanicul sef Costin Tabra cel mai indicat si recomandat baiat de mare calitate si la obraz nu am cuvinte preturi de criza pt rulotisti.
Contactatil cu incredere orice reclamatie o suport eu multumirile le suporta el.
teseleanu dan scrie:va rod sa-mi spuneti si mie de ce porneste greu Truma dau la scanteie de ma doare mana.iar la aragaz dupa ce sting flacara si rotesc butonu inca scoate gaz tarziu se aude ca se pune siguranta.Multumesc.
.
poate sa fie ceasul defect. stiu de la aragaz normal fara siguranta la plita, cand l-am cuplat la butelie, scotea gaz pe la toate ochiurile chiar daca erau inchise. cand am scimbat ceasul si-a revenit.
Butelia cu gaz olandez s-a terminat,am luat o bestie de butelie italieneasca cu gpl,dar gazul nu e acelasi,sigur.Exista altceva decit gpl ptr butelii?Ceasul regulator olandez si furtunul le-am taiat si am pus colier si ceas italian,din pacate....
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...
In primul rand , o dereglare a regulatorului de presiune poate duce la pierderi pe la robinete daca depaseste de 5 ori presiunea de lucru (5 x 30mBar fiind presiunea la care se face incercarea de etanseitate la Verificarea tehnica de gaz).
Este de recomandat ca regulatorul de presiune (ceasul) sa fie unul dedicat pentru rulote si sa fie prevazut cu siguranta de gaz, pentru ca, in cazul in care se sparge membrana sa nu intre presiune de 5Bar in instalatia rulotei, lucru care poate duce la defectarea consumatorilor si chiar la incendiu.
In al doilea rand, este posibil ca butelia olandeza sa fi fost incarcata cu propan, care are proprietati mult mai bune si ca ardere si ca punct de inghet.
Siguranta asta cum arata si functioneaza?se poate eventual o foto?Daca e asa importanta si lipsa ei poate produce daune serioase,se pare ca merita montata.
Siguranta este de fapt un "dop" din plastic cu o mica perforatie , montat in capacul superior al regulatorului, care in cazul spargerii membranei "sare" si permite gazului sa iasa liber in atmoasfera, nemai exercitand presiune suplimentara asupra aparatelor alimentate cu gaz din interiorul rulotei.
Un asfel de "ceas" cu siguranta costa intre 25-40Ron, dar isi merita banii !
Credeam ca e o siguranta separat de regulator.Deci daca nu are inclusa din constructie,inteleg ca ar trebui alt regulator...O sa studiez si la mine ,dar n-am remarcat sa aiba acel dop de plastic.
Acest model de regulator cu siguranta de gaz a fost introdus relativ recent, fiind obligatoriu in vest , dar si la Verificarea instalatiei de gaz.
O alta prevedere la Verificarea instalatiei de gaz este ca furtunul de legatura intre regulator si teava propriuzisa, sa nu fie mai vechi de 10 ani (data fabricatiei trebuie sa fie inscriptionata pe furtun).
Inlocuirea furtunului cu unul "proaspat" si original cu holenderele aferente costa de la 8Ron (0,6m) pana la 25Ron(3m).