Radu Pascu scrie:Legea spune ca reprezentantul R.A.R. este obligat sa se prezinte in termen de 40min de la blocare. Daca nu se prezinta in termenul respectiv, inspectorul I.T.P. poate sa valideze inspectia si sistemul se deblocheaza automat.
Reprezentantul R.A.R. sosit la verificare este obligat sa refaca inspectia in totalitate si apoi va valida operatia.
Cat despre cele 20min, inspectorul ITP nu poate sa introduca datele mai repede de 20min din momentul inregistarii tranzactiei.
Deci in concluzie...a fost un caz de ghinion.
Blocarea se face aleator de la R.A.R. Bucuresti.
Legea spune ca reprezentantul RAR poate reinspecta vehiculul daca se prezinta in termen de 45 de minute de cand vehiculul a fost selectat (aleator) de aplicatia din server-ul de la Bucuresti in vederea reinspectarii. Reverificarea se face integral indiferent daca vehiculul se afla la prima prezentare sau la revenire. Reverificarea o face inspectorul tehnic in prezenta inspectorului RAR (pentru a nu exista discutii cu privire la subiectivismul cu care poate eventual apasa, spre exemplu, pedala de frana inspectorul RAR fata de inspectorul tehnic). Daca inspectorul RAR nu se prezinta in intervalul de 45 de minute (din diverse cauze, inclusiv aglomeratie urbana, samd... pana la neprimirea SMS-lui respectiv), atunci serverul deblocheaza automat vehiculul respectiv, inspectorul tehnic neavand nimic de validat, el a validat rezultatul inainte ca aplicatia sa selecteze vehiculul in vederea reinspectiei. Inspectia la vehiculul respectiv se salveaza in acest caz cu rezultatul acordat si validat de inspector, acesta trebuind doar sa caute in centralizatorul activitatii ITP din ziua respectiva vehiculul pentru a putea prelua codul de tranzactie generat de aplicatie. Daca vehiculul este ADMIS , atunci inscrie codul de tranzactie pe anexa la certificatul de inmatriculare, apoi aplica stampila, semneaza,inscrie termenul de valabilitate si aplica folia. Daca vehiculul este Respins inscrie codul de tranzactie pe Raportul de Inspectie Tehnica , pe care-l imaneaza clientului, avand inregistrate toate neconformitatile si defectiunile observate la ITP, ca acesta sa stie ce are de remediat in termen de 30 de zile. Raportul respectiv nu ii confera detinatorului vehiculului dreptul de acircula 30 de zile, remedierile trebuie efectuate din timp, inainte de expirarea ITP, altfel conducatorul auto circula pe propria raspundere, fiind pasibil de amenda in caz de control rutier.
Inspectorul tehnic nu poate introduce rezultatul ITP la un vehicul mai devreme de 20 min la un vehicul de cl. a I si a II-a, iar la un vehicul de cl. a III-a mai devreme de 30 min.