Este prima oara cand aud asa ceva. Din experienta mea, am reusit sa rup atat papuci, cat si cabluri, insa doar prin solicitare mecanica. Adica s-a tras/indoit (am tras :D) de ele pana s-au rupt. Nici gand sa fie casante. Doar solicitare intensa, indoire, si urmele de agresiune aferente.
Sau, ce intelegeti Dvs. prin "casant" ? Adica se sparge ? Apar fisuri in material ? Pentru ca mie nu mi s-a intamplat asa ceva.
Mi-as permite sa fac niste precizari suplimentare: papucii sunt d-aia clasici auto, sau oricare, din cupru stanat, iar fludorul este folosit in electronica (60 Staniu / 40 Plumb). Pentru o mai buna aderenta a materialelor se va folosi colofoniu (sacaz) din belsug. Iar temperatura de lucru nu cred ca depaseste 250 de grade cu un ciocan/pistol de lipit de 100W. Nu cred ca alea 250 de grade sa fie asa de grave pentru cupru care devine sensibil, din cate stiu eu, la peste 500 de grade, dar si atunci cand este destul de pur, nu aliaj d-asta de 2 lei folosit la papuci. Fac treaba asta de ani de zile si nu mi s-a intamplat nimic deosebit. Cat despre bagat in apa dupa efectuarea lipiturii, nici gand si nici n-am auzit pe cineva sa faca asa ceva.
Industria automobilelor foloseste metoda aia din considerente economice. Folosirea bridelor comporta niste riscuri datorita vibratiilor. Lipitura este cea mai buna metoda, dar costisitoare dpdv al banilor si al timpului.
Buuun, acum despre incarcatoare : Domnule Toma, de ce sunt asa speciale acumulatoarele AGM ? Am tot citit despre ele, dar nu vad nimic deosebit fata de acumulatoarele clasice in privinta incarcarii. Este drept, stiu sa se descarce mai mult decat cele clasice si stiu sa stea mai mult timp incarcate, dar aceste doua caracteristici rezida tocmai din constructia lor. A, mai e ceva, rezista foarte bine la vibratii. In rest, observ ca tot la 14,4V au limita maxima de incarcare. Si tot cu plumb si acid sulfuric sunt. Acele CTEK-uri sunt niste incarcatoare inteligente, care fac si analiza bateriei, nimic de zis, insa aceeasi analiza ar trebui facuta si la bateria pe care o aveti la masina. Insa de aia sunt convins ca nu aveti atata grija. Si tine 5 ani in conditiile folosirii zi de zi. Si credeti-ma, circuitul de incarcare al autoturismului nu este atat de inteligent.
De ce am facut acest expozeu ? Pentru ca bateriile cum are Gabi, de 100 Ah, necesita curent foarte mare de incarcare daca sunt descarcate. Adica un 10A lejer, si asta pentru destul de mult timp (de ordinul orelor, pana incepe sa scada). Acele CTEK-uri sunt destepte, dar cred ca este mai important ca acumulatorul sa fie incarcat temeinic, decat sa i se faca nu stiu ce teste. In fond si la urma urmei, se poate construi o sarcina rezistiva pe post de descarcator care se monteaza pe baterie, concomitent cu un voltmetru care sa monitorizeze tensiunea.
Un acumulator se incarca la un 10% din acei Ah inscrisi pe eticheta. Ca sa nu mai spun ca, fara limitare de curent, bateriile trag ... cat le trebuie :D. De aceea, eu recomand un incarcator clasic in impulsuri deoareece se stie faptul ca bateriile Pb-acid se incarca cel mai bine cu tensiune redresata, nicidecum filtrata sau stabilizata. Despre cele 8 faze ale incarcarii, ... da, aveti dreptate, dar experienta mea imi spune ca este de ajuns sa tinem acumulatorul incarcat la 80% din capacitate pentru o viata lunga, fara a mai fi nevoie sa-i facem proba de capacitate de fiecare data cand il punem la incarcat.
Iar la 300/500 de grame cat are un incarcator d-asta, sigur lucreaza in comutatie. Acest aspect, plus logica de comutare intre modurile de functionare, duce pretul destul de sus chiar si pentru cele mai inalte necesitati ale unui rulotist veritabil.
A, Gabi, am uitat, incarcatorul ala la care ai facut poza, cred ca este foarte bun, daca mai respecta ce scrie pe eticheta. Tensiunea e cam mica, dar sa consideram ca e aproape de 14V :D. Poti verifica tensiunea si curentul astfel: pui bateria la incarcare si verifici tensiunea la bornele bateriei cu un voltmetru pus peste (in paralel cu) bateria; pentru curent, ori cauti un multimetru care are borna de "20A unfused" si il pui in serie cu bateria, ori cauti un aparat care se numeste generic clamp-metru, de obicei arata tot ca un multimetru, adica are mai multe domenii de masura, insa are un fel de cleste in partea de sus, ca in link :
http://www.mondoplast.ro/Clampmetre-pg_ ... e-masura-3, in "inelul" ala care se formeaza introducandu-se unul din cablurile care vin la baterie, cat mai la mijloc cu putinta.