Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Cu conectorii ne-am lamurit, azi am facut poza la redresorul rulotei, rog specialistii sa isi dea cu parerea... deci voi incarca acumulator AGM. Cred ca este cam mare dar daca nu se distruge prea repede acumulatorul il voi folosi pe acesta deocamdata...
Fişiere ataşate
poza redresor [Sony PSP].JPG
poza redresor [Sony PSP].JPG (65.3 KiB) Vizualizat de 1714 ori
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Sandu Toma »

Pentru acumulator AGM ai incarcarea se face ceva mai special: Vezi Pag. 5 http://www.ctek.com/files/manual/XS-800_ro.pdf
Orice problema are o rezolvare practica
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Domnu' Sandu pe faza ca de obicei, daca ma sfatuiti sa iau incarcator special asa voi face, dar se pune intrebarea... poate fi montat in locul celui din rulota ?
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Sandu Toma »

O sa studiez problema, mai ales ca in momentul de fata si mie imi trebuie un astfel de incarcator.
Totusi, la prima vedere, acesta nu furnizeaza decat vreo 3,6A, deci insuficient pentru toti consumatorii .
Te tin la curent ! :D
Orice problema are o rezolvare practica
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Multumiri... urmeaza berea :D ...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Sandu Toma »

Orice problema are o rezolvare practica
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

D-le Dragomir, ce capacitate are acumulatorul Dvs ?
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
18
Localitate: Bucuresti

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de George Marcu »

La atelajul nou (abia cumparat de la Peti :D :P ) am alimentator pentru toti consumatorii la 12V din rulota, dar care nu alimenteaza (incarca) si bateria chiar daca-i legata la el. Are intrare separata pentru baterie pe care o comuta ca sursa de alimentare pentru consumatorii rulotei in momentul in care nu exista 230V.
Trebuie sa mai fac niste masuratori sa vad daca merge cum presupun, eventual daca gasesc o schema a alimentatorului ar fi misto.
Am montat incarcatorul CTEK XS7000 si bateria de 100Ah pe care le aveam in cealalta rulota si ar trebui sa fie OK.
Consumatorii merg pe 12V de la alimentatorul rulotei iar bateria fiind decuplata de la alimentator cand acesta are 230V (functie pe care ar trebui sa o aiba) este incarcata de redresorul CTEK.
N-am reusit inca (din lipsa de timp) sa masor tensiunile si sa vad daca asa functioneaza.
Daca nu merge cum trebuie (cum vreu eu) mai pun cateva relee si se rezolva.

Cred ca asta-i varianta cea mai buna, gandita de capitalistii care au proiectat atelajele noastre, din pacate si cea mai scumpa.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Nu incarca si bateria, deoarece, asa cum ati spus, este doar alimentator, nu are functie si de "redresor" de baterii, respectiv logica aia de incarcare in mai multe faze, specifica unui incarcator. Doar coboara si redreseaza tensiunea ca sa aveti un 12V pentru becuri, eventual pompa de apa. Iar curentul maxim absorbit nu cred sa fie mai mare de 2-3A.

Nu cred ca este scumpa solutia. Ganditi-va ca fabrica, in cazul in care doteaza rulota cu incarcator, nu pune chiar orice acolo, caz in care pretul s-ar fi ridicat semnificativ.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Cristian Raducan scrie:D-le Dragomir, ce capacitate are acumulatorul Dvs ?
In primul rand ma chema Gabi, nu sunt Stefan Cel Mare :D si acumulatorul are 100A... Multumesc pentru interes.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Roman Vasile »

As vrea sa va atrag atentia asupra unui fenomen care se intampla cand prindeti cablurile prin cositorire. Cuprul, incalzit si pe urma lasat sa se raceasca lent devine casant, iar cablul se rupe foarte usor, chiar de langa conector. Cineva scria mai sus ca e benefic ca fludorul se intinde un pic si pe sub izolatie...este adevarat, dar tot atat de adevarat este si ca prezinta pericolul aparitiei unor defectiuni ciudate si greu de depistat: ruperea cablului in interiorul izolatiei de plastic si depistarea greoaie a defectului intermitent, ascuns bine privirilor :D . Puteti evita fenomenul daca imediat dupa ce ati realizat lipitura imersati zona lipita intr-un vas cu apa rece. In cazul vehiculelor este recomandat folosirea metodelor de sertizare sau fixare prin bride. In industria automobilelor sunt utilizate exclusiv aceste metode din cauza motivelor expuse mai sus.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Este prima oara cand aud asa ceva. Din experienta mea, am reusit sa rup atat papuci, cat si cabluri, insa doar prin solicitare mecanica. Adica s-a tras/indoit (am tras :D) de ele pana s-au rupt. Nici gand sa fie casante. Doar solicitare intensa, indoire, si urmele de agresiune aferente.

Sau, ce intelegeti Dvs. prin "casant" ? Adica se sparge ? Apar fisuri in material ? Pentru ca mie nu mi s-a intamplat asa ceva.

Mi-as permite sa fac niste precizari suplimentare: papucii sunt d-aia clasici auto, sau oricare, din cupru stanat, iar fludorul este folosit in electronica (60 Staniu / 40 Plumb). Pentru o mai buna aderenta a materialelor se va folosi colofoniu (sacaz) din belsug. Iar temperatura de lucru nu cred ca depaseste 250 de grade cu un ciocan/pistol de lipit de 100W. Nu cred ca alea 250 de grade sa fie asa de grave pentru cupru care devine sensibil, din cate stiu eu, la peste 500 de grade, dar si atunci cand este destul de pur, nu aliaj d-asta de 2 lei folosit la papuci. Fac treaba asta de ani de zile si nu mi s-a intamplat nimic deosebit. Cat despre bagat in apa dupa efectuarea lipiturii, nici gand si nici n-am auzit pe cineva sa faca asa ceva.

Industria automobilelor foloseste metoda aia din considerente economice. Folosirea bridelor comporta niste riscuri datorita vibratiilor. Lipitura este cea mai buna metoda, dar costisitoare dpdv al banilor si al timpului.

Buuun, acum despre incarcatoare : Domnule Toma, de ce sunt asa speciale acumulatoarele AGM ? Am tot citit despre ele, dar nu vad nimic deosebit fata de acumulatoarele clasice in privinta incarcarii. Este drept, stiu sa se descarce mai mult decat cele clasice si stiu sa stea mai mult timp incarcate, dar aceste doua caracteristici rezida tocmai din constructia lor. A, mai e ceva, rezista foarte bine la vibratii. In rest, observ ca tot la 14,4V au limita maxima de incarcare. Si tot cu plumb si acid sulfuric sunt. Acele CTEK-uri sunt niste incarcatoare inteligente, care fac si analiza bateriei, nimic de zis, insa aceeasi analiza ar trebui facuta si la bateria pe care o aveti la masina. Insa de aia sunt convins ca nu aveti atata grija. Si tine 5 ani in conditiile folosirii zi de zi. Si credeti-ma, circuitul de incarcare al autoturismului nu este atat de inteligent.

De ce am facut acest expozeu ? Pentru ca bateriile cum are Gabi, de 100 Ah, necesita curent foarte mare de incarcare daca sunt descarcate. Adica un 10A lejer, si asta pentru destul de mult timp (de ordinul orelor, pana incepe sa scada). Acele CTEK-uri sunt destepte, dar cred ca este mai important ca acumulatorul sa fie incarcat temeinic, decat sa i se faca nu stiu ce teste. In fond si la urma urmei, se poate construi o sarcina rezistiva pe post de descarcator care se monteaza pe baterie, concomitent cu un voltmetru care sa monitorizeze tensiunea.

Un acumulator se incarca la un 10% din acei Ah inscrisi pe eticheta. Ca sa nu mai spun ca, fara limitare de curent, bateriile trag ... cat le trebuie :D. De aceea, eu recomand un incarcator clasic in impulsuri deoareece se stie faptul ca bateriile Pb-acid se incarca cel mai bine cu tensiune redresata, nicidecum filtrata sau stabilizata. Despre cele 8 faze ale incarcarii, ... da, aveti dreptate, dar experienta mea imi spune ca este de ajuns sa tinem acumulatorul incarcat la 80% din capacitate pentru o viata lunga, fara a mai fi nevoie sa-i facem proba de capacitate de fiecare data cand il punem la incarcat.
Iar la 300/500 de grame cat are un incarcator d-asta, sigur lucreaza in comutatie. Acest aspect, plus logica de comutare intre modurile de functionare, duce pretul destul de sus chiar si pentru cele mai inalte necesitati ale unui rulotist veritabil.

A, Gabi, am uitat, incarcatorul ala la care ai facut poza, cred ca este foarte bun, daca mai respecta ce scrie pe eticheta. Tensiunea e cam mica, dar sa consideram ca e aproape de 14V :D. Poti verifica tensiunea si curentul astfel: pui bateria la incarcare si verifici tensiunea la bornele bateriei cu un voltmetru pus peste (in paralel cu) bateria; pentru curent, ori cauti un multimetru care are borna de "20A unfused" si il pui in serie cu bateria, ori cauti un aparat care se numeste generic clamp-metru, de obicei arata tot ca un multimetru, adica are mai multe domenii de masura, insa are un fel de cleste in partea de sus, ca in link : http://www.mondoplast.ro/Clampmetre-pg_ ... e-masura-3, in "inelul" ala care se formeaza introducandu-se unul din cablurile care vin la baterie, cat mai la mijloc cu putinta.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Scrie răspuns