Referitor la ultima fraza din postarea dumneavoastra, in care iar imi dati peste nas, daca aveti timp, cititi si veti vedea cum vad eu lucrurile in linkul de mai jos.Cristian Raducan scrie: ...Va referiti la asta ?Nu stiu ce este de inteles aici, dar haideti sa va fac eu analiza pe text ! Pe textul meu. - de ce pe textul dumneavoastra ??? doar m-ati citat cu fraza care era in discutie, scrisa de mine. Ma rog, pe textul dumneavoastra sa fie.Nu doresc sa intru in detalii, deja s-au adunat 13 pagini, insa pentru cei ce sunt amatori sa modifice sectiunile conductorilor de la circuitul cuplei si implicit sa mareasca consumurile de dupa aceasta, va sfatuiesc sa faceti rost si de cateva sigurante de rezerva, sa nu care cumva sa ajungeti sa folositi "liţa" romaneasca, riscati sa produceti pagube majore.
Si incepem asa:
Instalatia cu cablu de 2,5 mmp rezista cu brio la un curent de 6A. - Deja aici incepeti sa introduceti folclorul. Ce inseamna aia "rezista cu brio" ? Ca sa ma prostituez un pic, va spun ca "rezista cu brio" si la 2A si la 7A si la 10A - daca tot ati apelat la calcule de fizica, folositi si un limbaj adecvat.
Asadar, pentru protectia circuitului, se poate pune o siguranta de 10A fara probleme. Atentie, asta doar in cazul in care stiu sigur ca pe acel circuit nu voi avea consumatori mai mari de atat (respectiv 6-7A) ! - Asta se cheama proiectare la gatul viorii.
Daca insa eu am contacte imperfecte pe undeva, sunt sanse foarte mari ca acel loc de contact imperfect sa se incalzeasca, izolatia sa se topeasca, iar plasticaraia sa fie compromisa, desi curentul nu creste peste 10A. Din contacte imperfecte nu creste curentul, ci doar rezistenta "locala" (la locul crimei), ceea ce produce cresterea temperaturii disipate prin efect Joule. Ooo! frumos spus! Ia vedeti ca aveti si niste noduri in acel circuit, poate-l invitam si pe Kirchhoff in ecuatia noastra.
Ca cei doi conductori cu potentiale electrice opuse se pot atinge ca rezultat al topirii izolatiei, asta este alta treaba. Eeee, atunci ce se intampla ?? Se arde cumva siguranta ?? La asta m-am referit domnule Raducan, daca se arde siguranta si nu aveti alta cum v-am sfatuit in prima mea postare? romanul pune lita si o pune ca lumea, sa tina sa fie "deranjul" cat mai mare.
Aceasta fiind analiza mea pe text, despre ce lita romaneasca vorbim ? Plus ca, pana la Dvs, se discuta despre dimensionarea sarmelor de transport pentru energia electrica de la masina la consumatorii rulotei. Nu cred ca este cineva atat de nebun incat sa puna siguranta de 10A, cand stie ca va avea un curent maxim de 15A.
Problema este ca o pune de 15A, iar dupa un an incepe si zice, pai vreau sa incarc si bateria rulotei de la alternator, vreau sa-mi functioneze si frigiderul in timpul mersului, mai merg si toate luminile aferente deplasarii, s-au dus cei 15A la cel putin 25-28A si se duce si siguranta.Multumesc ! Insa pana acum n-a mai facut nimeni un astfel de expozeu si speram sa fiu de ajutor. - Da, lasand gluma la o parte sunt de acord ca ati facut un lucru bun, ca la carte.Nelu Predonu scrie:La partea cu dimensionarea se pare ca va pricepeti, de fapt era un lucru banal de fizica clasa a VI a sau a VII a, nu-mi mai amintesc exact.Nu, nu ! Mai devreme am spus ceva de genul "sa consideram ca i-am "obosit" destul instalatia d-lui Serpescu si sa asteptam rezultatele".Nelu Predonu scrie:Aici se pare ca dvs. nu aveti nici o treba cu ce s-a discutat anterior. Noi vorbeam de Opel, in principal cazul domnului Serpescu. Credeti ca masina domnului Serpescu va veni echipata cu anvelope chinezesti ? :shock: Dansul nu cred ca stie. :oops:
Imi pare rau, dar va rog sa nu mai scoateti din context spusele mele !!! - Cine a venit cu cauciucurile chinezesti in discutie ? Ce treaba au cauciucurile cu ce se discuta in topic? Va rog recititi-va postarea. Nu am scos nimic din context si ca sa nu mai pomeniti acest lucru am ales varianta de a va raspunde direct in postarea dvs.Am destule argumente sa va contrazic in privinta standardelor, iar cele mai "de suprafata" ar fi doua la numar: - Are rost sa mai citesc cele doua puncte daca standardele la care va referiti sunt ..."de suprafata"?Nelu Predonu scrie:Asta este un folclor ieftin si des intalnit, cu chinezariile, cu economiile producatorilor auto in schimbul unor castiguri ulterioare din servisare, etc, etc.
Este foarte des intalnita la noi la romani aceasta meteahna de a ii critica pe altii si a le gasi tot felul de imperfectiuni, iar atunci cand noi facem o treaba zicem "lasa ma ...ca merge si asa", brusc, nu mai suntem pretentiosi, pentru noi avem alte standarde, "de rahat", ca sa-l mai citez o data pe domnul Raducan.
1. am vorbit din propria experienta cu anvelopele chinezesti; aici poate o sa-mi confirmati ca verificarile se fac pe loturi de produse si inca la alea prin sondaj, nicidecum pe pe toata productia de masa. - Verificarile intr-un lot nu se fac bucata cu bucata la productia de serie, este un lucru normal si nu de azi de ieri.2. automobilul este o suma intreaga de compromisuri intre calitate si pret; si compromisurile arata astfel: fabrica nu pune gume GoodYear Eagle F1 pe toate masinile de serie, nu pune la faruri becuri BlueVision/NightVision si alte chestii d-astea de 200 de lei bucata - La anvelope nu ma pricep, nu pot sa comentez.si nu pune baterie de 90-100A pe un diesel de 2 litri, ci doar una de 70, maxim 80A. Adica asigura minimul pentru ca masina sa lumineze cat de cat, - nu am vazut masina sa o cumperi noua si ea sa lumineze "cat de cat", sa porneasca la prima cheie si sa aiba o oaresice aderenta.
Astfel, si scumpeturile, dar si ieftineturile respecta toate standardele in vigoare, insa au performante dupa pret. - Cred ca dvs. va referiti la produse "no name".Ce pot sa va spun referitor de acest lucru, este ca in europa, tara cea mai protejata de astfel de produse, acum 10 ani era Finlanda, care in toate zonele de frontiera avea laboratore de incercari, acolo toate produsele intrate trebuiau sa respecte standardele la care au fost proiectate.
Observ ca aveti convingeri foarte puternice si disting un anumit ton care ... mmm ... nu stiu daca imi place ! - In mod sigur nu va place, insa v-am spus ce m-a deranjat si m-a facut sa recurg la el. Drept urmare, ma opresc aici din expunere si promit ca n-o sa incerc sa va schimb convingerile. Este foarte bine ca mai exista astfel de oameni ca Dvs., pentru ca servisurile "de origine" chiar au nevoie de ei, cand isi pun adaosuri de 300-400% la piesele de schimb.
Probabil am fost eu mai precoce. :lol:Dragomir Gabriel scrie:Se pare ca iar a deviat topicul, in primul rand in clasa a 6-a si a 7-a pana in prezent nu se face electricitate...
Recitindu-mi postarea constat ca aici am interpretat gresit. Va referiti la argumente de suprafata, nu la standarde de suprafata. Imi cer scuze, probabil oboseala mi-a jucat feste.Nelu Predonu scrie:Cristian Raducan scrie: ...Am destule argumente sa va contrazic in privinta standardelor, iar cele mai "de suprafata" ar fi doua la numar: - Are rost sa mai citesc cele doua puncte daca standardele la care va referiti sunt ..."de suprafata"? ...
eu ce-ar trebui sa raspund ? "Nimeni" era cuvantul ala unde-s punctele de suspensie, nu ? Apropo, punctele de suspensie nu sunt acceptate in limba romana decat in numar de 3 (trei) si doar daca vor sa sublinieze o anumita idee, nu ca sa tina loc de cuvinte !!!iar acum am ajuns sa fiu luat peste picior de un neica ........ pentru un sfat dat vis-a-vis de protejarea circuitului de care tot vorbeati de cateva pagini.
Am procedat la acest mod de postare, pentru a nu mai fi acuzat ca rup din context.Cristian Raducan scrie:Domnule Predonu, dupa o asemenea replica,eu ce-ar trebui sa raspund ? "Nimeni" era cuvantul ala unde-s punctele de suspensie, nu ? Apropo, punctele de suspensie nu sunt acceptate in limba romana decat in numar de 3 (trei) si doar daca vor sa sublinieze o anumita idee, nu ca sa tina loc de cuvinte !!! Eu am simulat o pauza mai lunga, din acest considerent punctele le-am facut aproape imperceptibile in postarea meaiar acum am ajuns sa fiu luat peste picior de un neica ........ pentru un sfat dat vis-a-vis de protejarea circuitului de care tot vorbeati de cateva pagini.
Observ ca nu m-am inselat in privinta Dvs. atunci cand am spus ce-am spus. ??? Nu inteleg. Chiar nu va puteti inchipui ca as avea un oaresice habar despre ceea ce vorbesc ? Vi se pare ca stati de vorba cu un doctor sau un avocat ? Sau functionar de primarie ? Nu ca as avea ceva cu ei (poate doar cu avocatii :D), stiu sa respect in aceeasi masura si un lucrator de salubritate, dar si un academician, insa mi-am tocit destul coatele pe bancile anumitor institutii ca sa-mi stiu lungul nasului ! Sa stiti ca nu va ridica cu nimic atitudinea asta de superioritate, in ochii celor care va cunosc ! Iar in acest sens, experienta mea de viata imi spune ca cei care isi justifica raspunsurile cu studiile pe care le poseda sau au o atitudine de genul "eu m-am ocupat cu asa ceva", chiar au o problema. Una mare de tot ! De credibilitate in fata celorlalti. Am facut acele mentiuni pentru a intelege si dumneavoastra ca nu postez de dragul de a ma baga in seama, eu, sau altii pe mine, chiar stiu ce inseamna o instalatie electrica. Referitor la credibilitate, aceasta nu se construieste, nu se bazeaza pe studii si ani de coate tocite "pe bancile unor institutii", ea se castiga prin ceea ce faci si prin cum dai dovada ca gandesti, prin modul in care incerci sa-i ajuti pe altii, prin felul in care participi la problemele comunitatii respective.
Eu n-am pornit de la premiza ca nu stiti despre ce vorbiti !!! Da? pai aici ce spuneati?adica eu eram pe alta lume, bateam campii! Inca mai sustineti ca protectia circuitelor nu are nici o treaba cu dimensionarea acestora?Cristian Raducan scrie:.... Domnule Predonu, n-are nicio treaba protectia circuitelor cu ceea ce s-a discutat mai devreme...
Astfel, eu n-o sa va raspund in aceeasi maniera si-o sa va las sa credeti absolut orice doriti despre mine. Inclusiv ca sunt un "neica nimeni". Recunosc, poate am sarit calul, imi cer scuze!. Nu ma deranjeaza si nici nu-mi pateaza diplomele pe care le posed. Ce-i drept, "pe vremea mea" erau deja mai multe institutii de invatamant de profil electrotehnic/electronic. Nu cantitatea ci calitatea conteaza.
Faptul ca Dvs. credeti ca am postat in zeflemea, este doar o problema a Dvs. V-am citat un pic mai sus, daca nu e zeflemea, atunci ce e? Si de obicei de aici pleaca si chestia cu justificarea studiilor si restul de probleme. N-am bagatelizat afirmatiile Dvs, ci doar am spus ca se discuta despre sarme, nu despre protectii. Inca o data, nu este nimeni nebun sa puna sigurante intr-atat de mici, incat sa nu acopere necesarul de curent din instalatie. Eu am incercat sa atrag atentia asupra prostiilor pe care le fac unii producatori, chiar si cu standardul in fata. Si credeti ca instalatiile facute artizanal, de multe ori dupa ureche sunt mai ok decat cele facute de producator? Iar chinezii sunt experti in asa ceva. Si nu afirm asta pentru ca am auzit eu de undeva, ci pentru ca am vazut cu ochii mei diferente atat de mari, de-mi sta mintea-n loc numai cand ma gandesc. Stiu foarte bine ce spuneti, eu m-am lovit personal de concurenta produselor chinezesti facute pe vapor, fara taxe si cu economii la sange in ceea ce priveste consumul de materiale, insa nu am vazut legatura cu subiectul discutat. Dar se pare ca nu oricine este la fel de deschis la minte ca sa accepte ca se pot intampla anumite lucruri, decat atunci cand sunt nevoiti sa scoata multi bani din buzunar pentru credulitatea lor. Sau poate nici atunci ... Vorbiti de parca colegilor nostri, chinezi le fac instalatia cuplei
A, mai era si discutia aia de pe hondafan.ro. Iarasi sunteti intr-o mare eroare. Si asta numai datorita faptului ca nu ati luat de la inceput discutia mea cu D-l Serpescu. Eu iar va citez cu ce mi-ati spus mie, nu domnului Serpescu.Cine este in eroare???Cristian Raducan scrie: .... Este foarte bine ca mai exista astfel de oameni ca Dvs., pentru ca servisurile "de origine" chiar au nevoie de ei, cand isi pun adaosuri de 300-400% la piesele de schimb.
Eu n-am spus ca servisurile sunt de vina in vreun fel, - Pai cei cu 300-400% adaos, cine a scris asta?, desi sunt patit si eu destul cu mecanici care strang suruburile pana se rup sau vopsitori care-si vopseau pana si umbra de pe asfalt de beti ce erau. Am afirmat doar ca cei din servis au un "mercurial" cu lucrarile pe care le efectueaza si le fac la fel la toti clientii !!! Si in acel mercurial nu se specifica nimic de sectiunea cablului de alimentare in functie de consumatorii rulotei. Este o singura grosime pentru consumatori de tip "becuri" si gata.
Vad ca "atingeti" in continuare, cum spuneam, am sarit si eu calul cu acel "neica nimeni", insa am avut bunul simt sa recunosc si sa-mi cer scuze.Cristian Raducan scrie:...Am obosit sa discut in contradictoriu cu cineva care este expert in sofisme, drept urmare va dau dreptate !