Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Eu folosesc un incarcator de 13,8V 5A destul de fiabil si foarte ieftin, pe care importatorul il recomanda si pentru plumb-acid si pentru gel (deci acopera si AGM)
Intr-adevar, incarcarea este mai OK la acumulatorii de 50Ah si ceva mai lenta (dar mai sanatoasa :D ) la cei de 100Ah http://www.mivarom.ro/catalog/product_i ... ts_id=5807
Mai exista un model 13,8V 0,6A recomandat pentru plumb-acid capsulati dar de capacitate mica (10Ah) http://www.mivarom.ro/catalog/product_i ... ts_id=2265
Aceste indicatoare costa atat de putin si sunt atat de simple, incat parca nu merita sa dai bani pe ele.
Uitati aici un montaj: http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=695220
Nu cunoasteti pe nimeni care sa va cumpere piesele si sa va incropeasca montajul ? Cred ca nici nu-i nevoie de placa de circuite imprimate ca sa faceti asa ceva.
Sper sa nu fiu prea plicticos, insa mai cinstit e sa aveti un voltmetru d-ala ieftin, de 20 de lei, cu care sa mai masurati din cand in cand tensiunea pe acumulator. Este mic, il puteti lasa oriunde si puteti monitoriza tensiunea in sarcina, lucru foarte important, deoarece un acumulator descarcat poate "pacali" orice indicator existent (sau, ma rog, pe proprietar), daca este masurat in gol.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
Trecind peste ironiile dn-ului Serpescu,e scump CTEK ce am mentionat,tinind cont ca pe BOSCH BATTMAX 8 am dat anul trecut 12 EURO....si calitativ e mult sub CTEK-ul mentionat....E iarasi scump pentru buzunarele multora,120 euro pe un redresor nu da multi,nicaieri.... :)
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...
Toate incarcatoarele CTEK specifica incarcarcare pt. toate tipurile de acumulatori, nu cred ca ''stie'' care e curba de incarcare si ce baterie incarca, chiar daca are 4 trepte de incarcare, deci nu ma risc, pare o mare tzeapa... scuzati repetitia, am vrut sa fiu explicit, in toate detaliile tehnice difera doar curentul maxim, textul e identic.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Da este ca al meu doar ca unde la tine scrie ''pumpe'' (daca vad eu bine) la mine scrie 12v. poate aici sa fie diferenta !!??
Cand mai ajung la rulota am sa ma uit cum am facut legaturile si am sa mai postez atunci, am sa masor si cati amperi scoate !
Vali, nu stiu cum o sa masori ''cati amperi scoate'' deoarece curentul scade in timp ce tensiunea creste, nu poti masura decat cu bateria conectata la redresor, daca bateria este incarcata iti va indica un curent mic...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com