Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Nu ma deranjeaza ca e in engleza...(pe mine,cel putin ).Referitor la desenul cu barca,de pe incarcator,sa zicem ca l-am asociat de fapt cu un yacht care are conditiile de confort ale unei rulote si chiar mai mult,deci m-am referit la un acumulator folosit in acel scop.Dar cum barca are si motor care trebuie pornit (de fapt sunt si barci care au doar motor nu si restul confortului :roll: ) poate desenul respectiv se refera la acele acumulatoare pt. pornirea barcilor :? .Am cam inteles ca un incarcator recomandat pentru bateriile AGM,printre altele,protejeaza bateria in timpul incarcarii,dar inteleg ca doar daca ramane mai mult timp la incarcat(si dupa terminarea ciclului de incarcare) ar afecta viata acumulatorului.Eu cand am incarcat-o,a fost doar ocazional,(cand nu e pe rulota;acolo o incarca panoul fotovoltaic);oricum cand s-a incarcat am decuplat redresorul,deci nu cred ca i-au afectat longevitatea rarele incarcari pe redresor.
Poate o solutie ar fi sa incarcam AGM-urile,in lipsa unui incarcator adecvat,cu o sursa UPS,care se pare ca foloseste tot acumulatori AGM( si probabil are incarcarea in 4 pasi,recomandata pentru acest tip de acumulatori),doar ca va dura mai mult deoarece aceste surse sunt calculate sa incarce acumulatori de capacitate mai mica.
Probleme ar mai fi,vis a vis de longevitatea bateriei : daca frigul le descarca,putem compensa asta prin reincarcare,dar se pare ca mai mult le scade durata de viata,temperatura ridicata.Astfel in rulota,mai ales cand nu o folosim vara,se creeaza frecvent temperaturi de 30 grade si chiar peste,temperaturi care scad durata de viata a bateriei si nu prea vad cum s-ar putea rezolva problema.
Subiectul este interesant si util,as zice(de aceea am continuat),asa ca daca e offtopic,poate se muta in alta parte si are cineva vreo idee referitor la rezolvarea problemei cu temperatura ridicata in care e nevoita sa stea bateria rulotei un timp indelungat in sezonul cald.O solutie ar fi depozitarea in alta parte,dar e destul de incomod si vara sa o tot muti.
De fapt si la autovehicule sub capota motorului e chiar mai mare temperatura,dar acele baterii sunt mai ieftine.La AGM pretul fiind mai mare,ar fi de preferat sa-i marim durata de viata pe cat posibil.
Panait Valentin scrie:Cred ca m-am lamurit am masurat vara trecuta cand am pus bateria pe rulota si la iesirea din transformatorul rulotei valoarea era de 13,5v-13,9v (oscila) iar la bornele masini era de 13,9v constant. Nu stiu ce fel este transformatorul rulotei, este al ei,are iesire speciala pentru baterie, cand ajung la ia, fac o poza si vi-l arat.
In concluzie iau un acumulator Semitrax 100A :D http://www.exis.ro/accesorii_rulote/bat ... 588-1.html
Va multumesc tuturor, sa ne vedem sanatosi !!
Acum am reusit sa fac poza, daca stie cineva ce face cu adevarat acest transformator îi raman dator cu o berica :lol:
Este un incarcator de acumulator auto si totodata livreaza si 12V pentru consumatorii din rulota. Scoate 12V si 15VA , ceea ce inseamna 1,25A, cam putin sa incarce o baterie AGM de 100Ah.
Astazi mi-a adus Vali un acumultor AGM de 100A de la Exis si ma intrebam daca redresorul rulotei ar fi bun pentru incarcare... am inteles ca trebuie curent de incarcare f. mic...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Intradevar nu trebuie un curent mare de incarcare, dar un minim 8A sa aiba redresorul. Altfel stai de te plictisesti sa se incarce full. Daca in acelsasi timp mai si folosesti consumatorii din rulota, iti vor trebui cateva zile sa se incarce bateria.
Multumesc pentru informatii, deci curentul minim sa fie de 8A iar cel maxim de 30A sa inteleg ? Cred ca la asta se refera parametrii din link...http://www.beautsolar.nl/accus/AGM_accu_100ah/ . Daca se descurca cineva cu olandeza... am dat traducere dar partea tehnica e mai greu de tradus.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Da. 30A este curentul maxim de incarcare a acumulatorului. In literatura de specialitate recomanda ca, curentul de incarcare a unui acumulator AGM sa fie cam 25% din capacitatea acumulatorului. Deci la tine daca are 100Ah acumulatorul atunci curentul normal de incarcare debitat de redresor ar fi de 25A. Acum sa nu crezi ca unul de 10A nu e bun. Este dar se va incarca bateria intr-un timp mai lung.
Normal, cu cat curentul de incarcare este mai mic, incarcarea va dura mai mult, stiam asta dar nu vreau sa fortez incarcarea bateriei, o pot lasa 2-3 zile sa se incarce daca este mai indicat decat in cateva ore... Credeam ca trebuie incarcator special pentru tehnologia AGM. Multumesc inca o data pentru raspunsuri.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Dragomir Gabriel scrie:Multumesc pentru informatii, deci curentul minim sa fie de 8A iar cel maxim de 30A sa inteleg ? Cred ca la asta se refera parametrii din link...http://www.beautsolar.nl/accus/AGM_accu_100ah/ . Daca se descurca cineva cu olandeza... am dat traducere dar partea tehnica e mai greu de tradus.
Dragomir Gabriel scrie:Credeam ca trebuie incarcator special pentru tehnologia AGM.
Pai ar trebui se pare,dupa cum scrie si colegul @Costin mai sus (link-ul cu curbele de incarcare).Se incarca si cu un redresor obisnuit,dar se pare scada durata de viata a acumulatorului in acest caz,explica in link motivele.
"Dispozitivele de control a incarcarii se numesc regulatoare de incarcare si sunt indispensabile in sistemele de energie alternativa"
Este un regulator pentru panouri fotovoltaice;sincer nu stiu daca se poate conecta la un redresor.Poate @Costin ar stii mai bine.In plus nu toate pot incarca toate tipurile de acumulatori si gel/AGM.La al meu spre ex. scrie in datele tehnice ca poate fi folosit pentru a incarca si astfel de acumulatori(eu am panou).Pentru 220V,@Costin indica ceva tip de incarcator,dar e drept cam scump.