Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Da, asta e "finule". Sar'na. Sper sa se potriveasca cu rulota si cablajele sa fie dimensionate ca lumea sa nu mai patesc, ca la Audi. Carligue este pliabil.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
salutari,eu cel putin ,am renuntat demult la a folosi frigiderul pe 12 in mers , nu-i vad utilitatea sistemului mai ales ca nu merge in parametri , adica raceste si nu prea, de obicei cand fac un drum mai lung tin rulota la priza o noapte cu frigiderul pornit sau daca e ceva carne o scot din congelator in momentul plecarii.
orice am face noi la fire , prize , tot nu v-a functiona in parametrii acel frigider pe 12 v , e parerea mea ,
stima
Bmw 7 er ,knaus SUDWIND 435 deoacamdata +dethleffs camper luxus
made in germany
Daca tensiunea care duce la frigider este la intrarea in frigider de cel putin 12 v atunci pariez ca frigiderul functioneaza la parametrii maxim maxim.
Dar fiindca se folosesc firele acelea de max 1,5 la instalatie pe parcurs se pierde din tensiune si la frigider ajunge maxim 11 v si de aceea nu merge la parametrii maxim.
Plecarea spre figider este la tensiunea de 13,5 v si mergind pe cablu de 2,5 va pierde pe distanta de 5 m poate 0,5 adica va ajunge la intrarea in frigider 13 v si suta la suta ca frigiderul va ingheta tun.
Deci solutia optima si foarte simpla este inlocuirea cablului de alimentare frigider cu un cablu de cel putin 2,5 sa nu mai zic de cel de 4 .
csizek gyula scrie:eu cel putin ,am renuntat demult la a folosi frigiderul pe 12 in mers , nu-i vad utilitatea sistemului mai ales ca nu merge in parametri , adica raceste si nu prea, de obicei cand fac un drum mai lung tin rulota la priza o noapte cu frigiderul pornit sau daca e ceva carne o scot din congelator in momentul plecarii.
orice am face noi la fire , prize , tot nu v-a functiona in parametrii acel frigider pe 12 v , e parerea mea ,
Dupa acea noapte (chiar 24H indica fabricantul sa fie tinut in priza,sau pe gaz),daca este cuplat pe timpul deplasarii la 12V va mentine ceea ce este deja rece in el.Altfel,daca e mai cald afara,inca 24H la destinatie va trebui sa asteptati pentru a intra in parametrii acceptabili de racire,frigiderul,dupa repornire;daca e incarcat cu alimente care nu sunt reci ,timpul se mareste considerabil.Daca se redimensioneaza instalatia cum spunea si colegul @Costin
cu conductor de 4mmp va face fata si va fi si eficient in mentinerea temperaturii.Demonstrat.
Popescu Niculae scrie: va ajunge la intrarea in frigider 13 v si suta la suta ca frigiderul va ingheta tun.
Deci solutia optima si foarte simpla este inlocuirea cablului de alimentare frigider cu un cablu de cel putin 2,5 sa nu mai zic de cel de 4 .
Colegul @Costin a subliniat ca din experienta,a constatat ca cel de 4mmp este mai indicat.
Nu va ingheta tun nici asa,(dar va mentine temperatura de la plecare,pe parcursul deplasarii),pentru ca cel mai eficient si rapid,ca sa faca asta (in functie si de temperatura exterioara)este in functionarea pe gaz;pe locul doi ar fi functionarea la 220V si pe locul trei cea la 12V,alimentat de la masina.
Am citit cele scrise de colegi cu privire la functionarea frigiderului si la instalatiile electrice din rulote. Adaugand la cele scrise si experienta mea, am tras urmatoarele concluzii:
- fabricantii, mai ales in ultima perioada, nu se mai ingrijesc foarte mult de aspectele tehnice, ci de profit; iar daca se intampla ceva la masina, trebuie sa traiasca si colegii lor din Service... De aici, apar alte probleme, caci o gramada de Dacia Logan (de exemplu) exploatate chiar corect, au sistemul de iluminare din lampile spate defect (se aprind toate becurile cand pui frana, sau se mai aprind si alte becuri cand pui semnal). Si totul este de la conectorul din tripla spate, care nu suporta curentul mare cand functioneaza toate becurile - se incinge si incepe sa oxideze, corpul de plasitc se deformeaza, contacutl este deficitar s.a.m.d.
- nu intotdeauna fabricantii de masini se gandesc sau iau in considerare cerintele de energie electrica ale unei rulote. Si atunci, ajungi in situatia in care, chiar cu toate cele instalate din fabrica, deoarece rulota este prevazuta cu mai multe becuri (pozitie stg/dreapta spate, lampi de gabarit fata/spate, lampi de gabarit laterale) apar erori de functionare in electronica masinii,caci electronica masinii se bazeaza pe monitorizarea curentului absorbit de circuitul respectiv. In momentul in care curentul creste, electronica masinii considera ca este un scurtcircuit si intra in protectie.
- circuitele suplimentare pentru functionarea consumatorilor din interiorul rulotei, incarcarea acumulatorului din rulota si functionarea frigiderului numai cu motorul pornit sunt oarecum greu de stapanit de catre constructorul de masini, caci aceste circuite sunt diferite de la un producator de rulote la altul. Si atunci, constructorul de masini nu stie pe ce valori sa dimensioneze instalatia electrica a masinii. daca ar merge pe varianta de maxim, ar insemna ca trebuie sa puna conductor de 2,5 sau 4 mmp, ceea ce se va reflecta absolut negativ in profitul sau. De aceea, se merge cumva "pe burta", caci asa cum spuneam si cei din Service trebuie sa traiasca.
- in conditiile in care circuitele suplimentare sunt bine dimensionate, iar conexiunile corect facute, frigiderul din rulota functioneaza corespunzator pentru mentinerea alimentelor la o temperatura scazuta. Asa cum spuneau si alti colegi, este important sa poti conecta rulota la 220V cu o seara inainte de plecare si sa pornesti frigiderul pe 220V. De asemenea, este bine ca alimentele care vor intra in frigiderul rulotei pe durata drumului sa fie luate din frigiderul de acasa si transferate cat mai rapid in frigiderul, deja racit, din rulota.
- in marea majoritate a cazurilor alternatorul masinii suporta consumatorii suplimentari, de cele mai multe ori transferul energiei electrice catre consumatori fiind problema.
Ca o concluzie, este bine sa cheltuiti mai multi bani pe o instalatie facuta bine, decat sa ajungeti in situatii neplacute. Din pacate, chiar si instalatiile electrice ale masinilor sunt la ora actuala din ce in ce mai firave... Mai tine cineva minte cam ce greutate avea un cablaj de Dacia 1300??? Si sa nu uitam ca Dacia nu avea nici pe departe atatia senzori si consumatori cum au masinile moderne
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Popescu Niculae scrie: va ajunge la intrarea in frigider 13 v si suta la suta ca frigiderul va ingheta tun.
Deci solutia optima si foarte simpla este inlocuirea cablului de alimentare frigider cu un cablu de cel putin 2,5 sa nu mai zic de cel de 4 .
Colegul @Costin a subliniat ca din experienta,a constatat ca cel de 4mmp este mai indicat.
Nu va ingheta tun nici asa,(dar va mentine temperatura de la plecare,pe parcursul deplasarii),pentru ca cel mai eficient si rapid,ca sa faca asta (in functie si de temperatura exterioara)este in functionarea pe gaz;pe locul doi ar fi functionarea la 220V si pe locul trei cea la 12V,alimentat de la masina.
corect, exact asta am vrut sa spun , este abia pe locul 3 ca si randament functionarea frigiderului pe 12V,poti sa-i pui si cablu de sudura tot nu v-a raci ca pe gaz din pacate
Bmw 7 er ,knaus SUDWIND 435 deoacamdata +dethleffs camper luxus
made in germany
M-am pus pe treaba de cateva zile sa pun carlig la Passat si acum aproape de final am o dilema:
am comandat cupla cu 13 pini, am pe o alta masina aceasta cupla functionala, este echipata standard, la rulota mufa cu 7 pini si adaptorul necesar si ma gandesc sa o modific , sa o trec tot pe 13 pini si rulota dar am 3 fire care nu stiu unde sa le leg.
Unul ar fi plusul permanent, care ar trebuii luat de la baterie.Intrebare:La modelul de Passat care il am, varianta break am 2 mufe de bricheta in spate in portbagaj.Mai am una in spate la pasageri si una in fata la sofer.
Pot sa ma alimentez din una din cele doua din spate pt plusul permanent? Conductorul pare sa fie de 2,5.
Legaturile le-am facut cu papuci direct pe triple, stanga dreapta spate, mai putin firul albastru cel de ceata care nu avea mufa.Am folosit ceea ce am avut dat de catre fabricantul carligului.
Deci pe care dintre cele 2( rosu si cel verde) trebuie sa il conectez pt plus permanent?
Daca trebuie sa vin cu el chiar din fata de la baterie separat pe unde sa traversez cu firul ca sa nu se agate, rupe sau sa il iau in picioare.?
Multumesc si sper sa ma luminez si sa termin montatul zilele urmatoare ca umblu cu masina fara bara spate de o saptamana de cand m-am apucat de aceasta operatiune. :D
Fişiere ataşate
Conductorul de la alimentare bricheta spate portbagaj
Mufa alimentare bricheta portbagaj.jpg (34.94 KiB) Vizualizat de 2822 ori
Partea electrica legata la tripla din stanga.Aici avem legat firul de ceata,dar unde trebuie firul gri legat ? In schema spune ca este alimentare 12 volti pe contact.
Legaturi cupla1.jpg (36.24 KiB) Vizualizat de 2822 ori
Aici am cele doua fire de 2,5 cel rosu si cel verde.Pe care sa il folosesc pt plus permanent.Sau trebuie legate amandoua?
Legaturi cupla3 dreapta.jpg (49.36 KiB) Vizualizat de 2822 ori
Cupla de 13 pini vine cu pachet electric care se leaga la computerul masinii . Vad ca dvs ati legat la lampi direct. Eu am tras la caravelle un fir de 2.5 direct de la baterie cu o siguranta pe el si l-am pus pe sub chedere prin stanga. Sta asa de 5ani. Bafta ... :D
@ Ionita Bogdan: la pachetul cu instalatia electrica nu am avut nimic electronic, doar o siguranta de protectie pt plus.
@ Sandu Toma- multumesc pt raspuns si promtitudine- sunt bun de cinste- insa la mine ramane liber unul gri, si cele doua verde si rosu.
Sa difere culoare la cel subtire, la cel gri?Mi se pare destul de subtire ca sa alimenteze frigiderul in mers.Si de unde pot lua alimentare de plus pe contact?
La celelalte am inteles ca unul este masa, cel rosu si cel verde plusul permanent.
Am sa incerc sa vad pe unde pot gasii sa trag fir de plus permanent direct de la baterie pt el.
Rasfoiam forumul zilele acestea si ca o completare la subiect, am pus pe masina priza cu 13 pini si am facut legaturile strict ca pt cea de 7 pini, ceea ce este absolut necesar pt orice rulota sau remorca
Intre timp am vandut masina respectiva si acum am luat una care are de la mama ei carlig si cupla cu 13 pini, sper eu toti functionali. :lol: Nu mai este mult pana ii punem la proba. :P