Popescu Niculae scrie:Pot sa va spun ca in momentul cind am cumparat rulota firul de 12 v permanet din cupla erea topit si anulat si asta fiindca erea fir de0,75 si daca s-a intimplat cea ce am spus mai sus e clar ca il topeste instant.
Si am vazut cum arata acest fir si in cupla cu 13 pini acest fir este putin mai gos decit cele obisuite din cupla dar dupa spusele electricianului este foarte subtire si recomanda la toata lumea care foloseste 12 v permanent din baterie punerea unui cablu mai gros adica de 2,5mmp si este siguranta maxima.
La mine la rulota spre ex. la interior s-a folosit cablu MYYM (3x1,5mmp,apreciez eu) si cred ca si la alte rulote se foloseste MYYM(cel cu mai multe fire intr-o manta de PVC).La cele cu sectiunea de 0,75mmp se da (de catre producator)un consum maxim recomandat de 6A.Frigiderul din rulota (al meu Electrolux spre ex.) are un consum de 120W;astfel are nevoie de 10A,doar el pentru a functiona fara probleme.In fapt,eu am masurat la rulota mea,avand conductor de 1,5mmp,(cuplata la bateria masinii,cu motorul mergand)la intrarea in frigider 11V.Deci o pierdere pe lungimea circuitului de cca 2v da la 13,3-13,5V cat debiteaza motorul in mers la bornele bateriei masinii.Daca scade tensiunea creste curentul absorbit de consumator(frigiderul in cazul nostru;se poate calcula cu formula I=P/U).Astfel consumul normal de 10A al frigiderului va creste si el la cca 11A.Conductorul cu sectiunea de 0,75mmp (cu izolatia aferenta)fiind calculat sa reziste doar la 6A,dublandu-se consumul,este foarte clar ca s-a incalzit si s-a topit izolatia.Popescu Niculae scrie: si de ce la mine firul care vine din cupla gri adica firul de 12 v permanent erea topit.
Un conductor cu sectiune de 2,5mmp (indicat si de electricianul respectiv),suporta un consum maxim de 25A,deci este mai indicat pt.functionarea in special a frigiderului in bune conditii.(astfel si caderea de tensiune care se produce pe circuit,datorata lungimii mari de la bateria masinii la consumatori/frigider va fi mai mica,datorita sectiunii mai mari a conductorului).
Eu asta zic ca ar fi explicatia topirii conductorului din stecherul rulotei.Datorita contactului intre pinii stecherului si priza in care a fost cuplat,s-a incalzit mai puternic (unde rezistenta a fost mai mare,in zona cuplajului) si a topit izolatia conductorului in acea zona.Probabil ati vazut unii in casa prize arse din cauza unor consumatori mai mari(chiar prize luand foc);se ard acolo din acelasi motiv;rezistenta in acea zona este mai mare,datorita contactelor,decat pe traseul conductorului si se incalzesc puternic contactele si conductorul in zona apropiata.
Un electromotor de Dacie,sa zicem,are un consum instant de cca 93A.De aceea este si legat prin cabluri groase la bateria masinii.Oricat ar fi de "obosita" bateria masinii,electromotorul nu ar putea sa ia acel curent prin niste conductori ca cei din circuitul masinii si din rulota.Popescu Niculae scrie:am considerat ca firul de alimentare cu 12 v permanent din priza cu 13 pini este subtire si cred ca in momentul porniri masini masina suge de unde are curent mai bun si daca acesta este la bateria rulotei fiind firul acela subtire daca se intimpla sa nu porneasca din prima si se repte operatia de pornire suta la suta acel fir se topeste.
1.N-ar avea cum sa fie mai mare curentul debitat instant,prin acei conductori;
2.bateria rulotei in general fiind deep cycle(descarcare lenta) nu are un curent de pornire(instant cum au cele destinate autovehiculelor.
Mai mult,circuitul acela de 12V permanent/sau nu,trece printr-o siguranta in panoul de sigurante al masinii,unde cea mai mare valoare este de max.30A.Ca atare s-ar arde instantaneu acea siguranta in momentul in care ar incerca(electromotorul) sa ia curent pe acel circuit,inainte de a apuca sa se incalzeasca acei conductori care duc la si in rulota.
In concluzie,ceea ce am scris mai sus consider ca este cea mai plauzibila explicatie a topirii acelui conductor(in stecher) si sper sa fi fost de folos explicatie fenomenului.