Aer conditionat

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Radu Pascu
Membru forum
Mesaje: 1180
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
15
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Radu Pascu »

Ar trebui sa aiba un randament mai bun, caci nu-ti scoate aer din rulota ca sa raceasca radiatorul. Asta este un sistem clasic cu spliter, semiportabil, probabil cu furtunuri flexibile. Daca faci montajul definitiv, unde montezi ventilatorul? eventual sus pe ruota? Daca-l folosesti asa cum este, tot va trebui sa lasi un gam sau usa intredeschisa sa treci futunul. Deci....pierdere destul de mare la volumul mic al rulotei. Ce caracteristici tehnice are? Putere instalata BTu, etc?
invata repede si aplica... tot repede.

RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Marius Beldiman

Re: Aer conditionat

Mesaj de Marius Beldiman »

Ionut, unde ai gasit jucaria? :D E nou, sh, pret? Da si tu mai multe detalii nu fi zgarcit! 😉
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Odenie Sergiu »

Ei,doar stii ca el a gasit si panouarile,arzatoarele,buteliile...vor urma si detaliile sunt convins.Nu stiu cum face da le gaseste... :shock:
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Bratulescu Ionut
Membru forum
Mesaje: 672
Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
15
Localitate: ploiesti prahova

Re: Aer conditionat

Mesaj de Bratulescu Ionut »

Scuze !! :oops: ....pai l-am gasit la un tip de unde i-au eu marfa....nu-i nou dar raceste ...se pare...bine :D ....i-am dat 650 RON ..o fi mult o fi putin?!...o sa vad daca i-si merita bani....m-a incantat posibilitatea de a-i monta fix cu racitorul afara (cred ca sus pe rulota)...trebuie sa ma gandesc dar n-am avut timp de el ptr ca ...vezi la" alte pasiuni pe care le avem..."
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)
Avatar utilizator
Isdraila Ioan
Membru forum
Mesaje: 700
Membru din: 11 Feb 2010, 15:13
15
Oras: Arad
Data nasterii: 14 Iun 1954
Localitate: Galati
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Isdraila Ioan »

Unele articole prezentate aici, sunt de fapt racitoare de aer.Au ventilator ce plimba aerul printr-un compartiment in care se pune gheata sau rezervele de genti frigorifice.Am vazut la Bricostor in Focsani la pretul de 150 ron cu rezerve incluse.Are un coleg pe o englezoaica,insa nu are un randament prea bun.Trebuie sa fie atent cind se umple tava pentru condens,fiindca nu a dorit sa dea gaura in podea pentru scurgere.La caldura din august la mare ,trebuia sa ai gheata" la greu". 😉
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Avatar utilizator
Bratulescu Ionut
Membru forum
Mesaje: 672
Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
15
Localitate: ploiesti prahova

Re: Aer conditionat

Mesaj de Bratulescu Ionut »

Isdraila Ioan scrie:Unele articole prezentate aici, sunt de fapt racitoare de aer.Au ventilator ce plimba aerul printr-un compartiment in care se pune gheata sau rezervele de genti frigorifice.Am vazut la Bricostor in Focsani la pretul de 150 ron cu rezerve incluse.Are un coleg pe o englezoaica,insa nu are un randament prea bun.Trebuie sa fie atent cind se umple tava pentru condens,fiindca nu a dorit sa dea gaura in podea pentru scurgere.La caldura din august la mare ,trebuia sa ai gheata" la greu". 😉
....a NU se confunda!!!!..ce am gasit eu este AC....bine inteles ca am incercat si cu racitoare de care spuneti(o data...),dar in a 2-a secunda l-am dus inapoi....nici o sansa sa te racoresti cu asa ceva....
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)
Marius Beldiman

Re: Aer conditionat

Mesaj de Marius Beldiman »

Imagine

La asa ceva m-am referit eu mai sus; la pozitionarea aerului conditionat mobil in afara RV-ului!
Am gasit acest model de AC zilele trecute la Hornbach si am facut ceva poze cu telefonul; nu au iesit foarte reusite insa se intelege!
Se foloseste atit pt RV-uri cit si pentru casute sau chiar corturi!

Imagine

Imagine

Imagine

grila are pe ea si panou de comanda si se monteaza pe peretele interior al rulotei; aparatul cel mare era 2500 lei, iar cel mic 1200 lei.

Imagine
Marius Beldiman

Re: Aer conditionat

Mesaj de Marius Beldiman »

Principiul prin care poate fi eficient un aer conditionat mobil, din punctul meu de vedere, este urmatorul:

-pozitionarea AC mobil in afara rulotei
-captarea , atat a aerului aspirat de split(partea de sus) cat si a celui suflat de acesta(adica aerul rece) prin doua orificii care se pot racorda la 2 tuburi flexibile
-racordarea celor doua tuburi flexibile la rulota, astfel incat pe unul sa fie absorbit aerul cald din rulota, iar pe celalalt sa fie suflat aerul rece in rulota(astfel se face recircularea aerului din rulota si se eficientizeaza puterea AC mobil
-la rulota se pot face doua gauri, fie in perete, fie in podea, fie in peretele de la porbagajul din fata, etc.
-astfel AC are o eficienta mare, nu il cari decat cand ai nevoie(la mare de ex.), il pui afara si nu mai face asa mult zgomot, il racordezi f usor prin intermediul a doua tuburi flexibile(eventual si izolate).
-ca sa nu-ti fure aparatul, poti sa-l pozitionezi in cortul rulotei(cu evacuarea aerului cald pe sub rulota sau pe sub cort).

Am incercat sa fac si un desen pentru a fi mai explicit; nu prea ma pricep, insa sper sa intelegeti!
(Sergiu O. poate reusesti tu un desen mai bun, te rog!)


Imagine
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Marius, sa inteleg ca trebuie sa caram dupa noi aparatul, cele 2 furtune flexibile, neaparat izolate si cat mai lungi pentru a pozitiona aparatul cat mai departe... in plus, daca vrem sa il oprim peste noapte ar trebui o telecomanda sau sa iesim din rulota la 3 dimineata ? :oops: ... sau daca vrem schimbarea debitului... la fel :evil: . In plus de asta cred ca trebuie facut un sistem de dirijare pentru aerul rece care intra in rulota, pentru evacuarea aerului cald exista deja. Pentru noapte eu cred ca cel mai bun sistem este un ventilator pe trapa si geamul la bucatarie deschis. Ziua insa este necesar AC- ul sigur... Saptamana viitoare o sa incerc sa fac o incastrare a AC- ului mobil in rulota cu unele tuburi de captare... sper sa-mi reuseasca, voi posta poze... Bafta !!!
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Marius Beldiman

Re: Aer conditionat

Mesaj de Marius Beldiman »

@gabi:
nu ai inteles nimic! nu te condamn pt. ca nici eu nu am inteles principiul la inceput!
Deci, eficienta AC mobil nu este mare deoarece(dupa cum vezi in poza desenata de mine) trage aer pe 2 parti aerul din camera si expira pe 2 parti, insa numai una iese din camera(aerul cald) si una singura ramane in camera(aerul rece). Daca faci o matematica simpla, iti dai seama ca iese cu minus :lol: ! Adica daca nu intra aer in camera se formeaza vid! 😉 Cu alte cuvinte faci aer rece ca sa intre altul fierbinte in camera !
Tocmai de aceea pentru a avea eficienta:
1. ori plasezi AC mobil afara si faci cum am spus eu mai sus!
2. ori plasezi AC mobil in rulota INSA: pe linga aerul cald care iese din AC trebuie sa captezi si aer care sa intre in partea de jos a AC. Si atunci "splitul"(partea de sus a AC) recircula doar aerul din rulota si eficienta e maxima!
Avantajul, daca plasezi AC afara este ca nu mai ai zgomotul ca atunci cand l-ai avea inauntru si pe linga asta nu mai ocupi loc in interior!
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Am inteles perfect, cu asta ma ocup, AC- uri, montaj si service, partea superioara recircula si partea inferioara face racirea agregatului frigorific, absortia aerului se va face prin orificiile rulotei de la usa si din pardoseala in cazul montarii la interior, deci va folosi tot aer cald, asta voi incerca sa fac... voi reveni cu poze...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
14
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Aer conditionat

Mesaj de Popescu Niculae »

Gata a sosit clipa ADEVARULUI am plecat la mare si am luat AC Platinum de 9000 Btu cu mine.
La cele 31¨32 de grade afar in rulota ereau 41 de grade. Am instalat AC si l+am lasat sa functioneze merge perfec si l+am tinut sub observatie de unde am facut citeva constatari si dau citeva sugestii celor care au si nu le functioneaza la parametrii .
AC trebuie sa aiba iesirea aerului cald pusa cam la 50 cm de aparat si in directia iesirii de aer cald , schimbarile de lungime si coturi facute la furtun sau ridicari sau coborisuri ale acestui furtun duce la mergerea acestui aer pe ventilatie fara ca el porneasca compresorul de recire.
De jur imprejurul AC trebuie lasat un spatiu de minim 15-20 cm fata de orice obstacol , daca este oturata vre-o parte a AC acsta va trece pe ventilatie si nu va racii.
Gaura de aerisire sa fie cit mai larga pe diametrul burlanului si daca se poate cit mai libera orice sita ingreunind eliminarea aerului cald cea ce va duce la trecerea aparatului in ventilatie
Si cea mai importanta constatare ventilatorul AC trebuie lasat pe minim ca el sa poata ventila usor aer din rulota daca este dat pe maxim la ventilatie dupa aprox 10 min trece pe ventilatie .
Deci dupa ce am asezat AC ca in intructiuni cu burlanul fara nici o cotitura si l+am pozitionat la 50 cm pina la gaura de evacuare in pozitie orizontala exact ca la gura de eveacuare , am lasat spatiu cam 2o cm de jur imprejurul AC ne obturind nici o latura a AC L+AM PUS IN FUNCTIUNE CU VENTILATIA LA MAXIM .A functionat cu compresorul de racire pornit si dupa 15 min a trecut pe ventilatie, ce erea de facut _
Am trecut AC cu ventilatia la minim si l+am tinut sub observatie , in rulota ereau 41 de grade dupa aproximativ 1 ora s-a ajuns la 34 de grade dupa 2 ore s-a ajuns la 28 de grade in interior, dupa 3,5 ore de functionare temepratura din rulota a ajuns la 24 de grade in interior si compresorul a inceput sa faca oprirea si pornirea foarte frumos deoarece erea programat la 24 de grade .
Mentionez ca ora de la care am inceput pornirea AC erea 13 deci in mijlocul zilei si afara ereau 31 de grade.
Constatarile au fost facut in prezenta lui Gabi Dragomir care se ocupa de AC si va poate confirma ca AC merge perfect in conditiile mentionate mai sus.
Cei care poseda asa aparate sa procedeze cum am scris si vor avea satisfactie maxima, daca lungesc burlanul ii fac coturi sau il pun in alta pozitie decit orizontal cum pleaca din AC , obtureaza cu site iesirea din burlan a aer cald , nu are DE JUR IMPREJURUL AC circa 15-20 cm distanta de orice obstacol si nu vor da ventilatorul pe minim nu vor putea obtine rezultate cu AC.
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081
Scrie răspuns