Probleme la urcare in rampa

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Probleme la urcare in rampa

Mesaj de Costin Tabra »

Abia acum am inteles la ce te refereai. Scuze, nu am inteles fenomenul despre care era vorba, nu am vrut sa fiu malitios sau rautacios. Iti multumesc pentru detaliere. Incearca sa modifici, cum spunea si Dragos Iarovoiu, echilibrarea rulotei si tine-ne la curent...
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme la urcare in rampa

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Am gasit schemele de la Al-Ko pentru "overrun assembly" - https://www.al-ko.co.uk/support-eti-she ... &counter=5
Pun aici o poza comuna - se vede "AMORTIZOR FRANA INERTIALA" nr 2 care ar trebui sa stea destins - la deal la capatul cursei este piesa 5 - "bump rubber" - cu rulota/rotile blocate trebuie tras-impins de carlig si vazut daca si cat culiseaza - si merge greu sau usor.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Probleme la urcare in rampa

Mesaj de Cristian Raducan »

Inca o data multumesc pentru bunavointa. Voi incerca sa le fac pe toate pe care mi le-ati spus. Carligul nu cred ca s-a slabit asa repede, dat fiind ca sunt incepator si am facut doar 2 iesiri de proba de cativa kilometri. Iesirile au avut drept scop acomodarea sofeurului cu ansamblul masina+rulota. Plus ca pe suruburile de prindere au fost puse care 2 piulite stranse una peste alta. Greutatea aia maxima pe protap trebuie sa fie calculata destul de riguros, cel putin la mine, deoarece masina e cam joasa, iar urechea de siguranta (punctul cel mai coborat al carligului) e destul de aproape de asfalt in conditiile incarcarii cu 4 persoane a masinii si cu rulota goala.

Pe de alta parte, judecand dupa intinderea burdufului, cred ca protapul este destins la maxim in repaus si nici nu merge impins prea usor, cu sau fara frana trasa. Cred ca mi-ar mai trebui vreo doua drumuri d-astea de acomodare :) ca sa o "invat" mai bine. Dar tare mi-e ca voi invata live, la iesirea aia "the first one" :) , cu famile, catel, purcel. Cred ca voi avea o luna iulie destul de fierbinte :) .
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Avatar utilizator
mircea floricel
Membru forum
Mesaje: 45
Membru din: 06 Oct 2009, 23:55
15
Localitate: Bucuresti 13 Septembrie

Re: Probleme la urcare in rampa

Mesaj de mircea floricel »

de Rusalii mi-am facut curaj si am urcat cu loganul diesel 70cp si cu rulota hobby de 850 kg la bolboci. toate frumoase pana am intrat pe drumul forestier din moroeni spre bolboci. pana acolo am atins asfaltul de cateva ori cu "pintenul" de sub amortizor acolo unde am intalnit gropi mai mari, depinde cum ataci gropile...dar pr drumul forestier jale mare. garda la sol putin mai joasa pe fata rulotei a facut sa ating mai tot drumul dar nu s-a avariat nimic. chiar am ramas suspendat cu partea din fata a rulotei intr-o groapa, nu prea mare, dar pt ca am rulat incet m-a pacalit. multumesc pe aceasta cale celor doua masini intalnite pe drum, care m-au ajutat sa ies din blocaj.
la urcare loganul s-a comportat dpdv tehnic excelent, nu am avut smuciturile de care pomeniti, decat situatiile in care greutatea apasa pe carligul loganului si indirect il simtem si eu la volan, cu toate ca am echilibrat rulota cu bagajele aferente. http://picasaweb.google.com/mircea.flor ... lotaPicasa# gasiti foto cu eticheta carligului! dupa ce am iesit din groapa am "forjat-o" de frica sa nu raman din nou suspendat si raspunsul rulotei a fost pe masura dar nicio reactie anormala, smucituri sau infranari inexplicabile.
la coborare am observat doar tangajul obisnuit pe directia de mers, deci inainte-inapoi, sau apsat pe carlig si ridicat ...nimic anormal.
cam atat, eu nu am nicio explicatie la problema dvs dar sper ca experienta mea sa va ajute intr-un fel.
multumesc inca odata celor care m-au ajutat in acea noapte!
Mircea Floricel
Logan 1,5 DCI + Hobby 420 Classic
Bucuresti 13 Septembrie
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Probleme la urcare in rampa

Mesaj de Cristian Raducan »

Revin cu "impresii".

Se pare ca nu este o problema tehnica. Am mai tras odata in toate partile de protap si n-am constatat nimic deosebit. Am eliberat frana de mana si am incercat sa imping eu singur protapul inspre rulota. Daca incerc sa aplic o forta cat de cat constanta, observ ca protapul se deplaseaza. Se "strange". Dar foarte greu. Sau, ma rog, la 600 de kg venind peste el in franare, probabil ca nu se va mai deplasa asa greu. La eliberarea de sub forta exercitata, protapul se destinde incet si revine la pozitia initiala. Am tras burduful protapului intr-o parte si am vazut ca e vaselina din belsug pe acolo si fara urme de praf sau alte impuritati. Muriti de ras daca va zic ce-am facut : L-am pus pe cumnatu-meu sa mearga cu masina cu hayonul deschis pe drumul respectiv in urcare, in timp ce eu ma uitam cu atentie la protap in timpul mersului. Deci cascadorii, nu alta :). Cred ca nu stiu ce puteam sa-i spun unui politist daca ne oprea :D . Inchipuiti-va masina cu 5 persoane (fata de 4 data trecuta) dintre care unul statea cu fundul in sus si cu hayonul deschis. Evident, n-am observat nimic din comportamentul care mi s-a parut mie ca ar putea fi cauza smuciturilor ... Deci teoria mea super-mega inginereasca ... m-a tradat :D . Din pacate n-am avut si un cantar la dispozitie sa vad care-i forta de apasare exercitata pe carlig. Imi pare bine ca n-am vreun defect la sistemul de tractare si se pare ca va trebui sa ma obisnuiesc cu aceasta dinamica si sa incerc sa o corectez. Este ca atunci cand esti incepator in ceva si trebuie sa "inveti" agregatul cu care te misti. Aceste smucituri se corecteaza in timp. Se pare ca nici faptul ca am mai tractat-o cu alta masina mai puternica nu e edificator, atata timp cat intre volan si scaun eram tot eu si nici faptul ca masina a fost condusa si de altcineva, dar tot fara experienta. Consider ca e un caz mai special si atat. Sper ca la plecarea la "plimbarea cea mare" sa reusesc sa echilibrez mai bine rulota.

In incheiere vreau sa spun imi place foarte mult atitudinea cu care am fost primit in clubrv.ro si ca apreciez eforturile tuturor care au incercat o rezolvare la problema mea ! Care se pare ca e doar a mea si nu a rulotei :D.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Scrie răspuns