Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Problema:
La urcarea unui deal, cu 4 persoane in masina si cu rulota goala (doar cort) masina merge smucit. Adica fenomenul cred ca e simplu, in sensul ca "se scurteaza" protapul si este actionata frana rulotei. E ca si cum v-ati juca cu doua cuburi legate printr-un elastic pe un plan inclinat. Cand tragi de cel de sus, cel tras (jos) nu va avea o miscare perfect liniara care sa-l urmareasca pe cel de sus, ci una oscilatorie data de frecarile cu suprafata, miscare tradusa prin intinderea/destinderea sucesiva a elasticului de legatura. E, la mine oscilatia asta se transmite si la tragator si simt mers smucit.
Intrebarea mea e:
Ce ar trebui sa fac eu in urcare ca sa nu mai smuceasca ? Masina e un megane diesel 1.5 dci de 80CP/4000rpm si cuplu maxim de 190Nm/1900rpm, iar rulota e Chateau de 558 kg in carte (greutate in gol). Pe drum drept ajung la 90km/h foarte usor, aproape ca nu simt rulota in spate.
Poate ar trebui sa precizez si faptul ca masina are o cutie de viteze foarte "scurta", in sensul ca se tureaza foarte tare in treptele inferioare (1,2,3) la o usoara apasare a acceleratiei. Asta insa favorizeaza demarajul. Masina e foarte iute in depasiri, chiar si cu un motoras de 80 de cai. Sare in 3000-4000 de ture fara sa simti.
Daca v-ati intalnit cu un astfel de fenomen, va rog dati-mi de stire !
Multumesc.
Ultima oară modificat 30 Mai 2010, 23:08 de către Cristian Raducan, modificat de 2 ori în total.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
Cristian Raducan scrie: la urcarea unui deal, cu 4 persoane in masina si cu rulota goala (doar cort) masina merge smucit. Adica fenomenul cred ca e simplu, in sensul ca "se scurteaza" protapul si este actionata frana rulotei.
Cu asta nu prea sunt de acord.. La mine cand a smucit.... a fost volanta!!!!
Sper sa nu fie o intrebare tampita, dar despre ce volanta e vorba ? Bine, sa zicem ca nu este actionata frana rulotei. Poate m-am hazardat eu in afirmatii, n-am de unde sa stiu cat intra protapul pana sa actioneze frana, cert e ca ansamblul se scurteaza si se lungeste succesiv si de aceea apare oscilatia pe care eu o simt ca smucitura. Nu e puternica, dar se simte bine. E ca si cum rulota vine dupa mine, dar in valuri, in trepte ...
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
Nu e vorba de asa ceva. N-am probleme cu volanta. Iar cupla e ok. Am verificat dand masina inapoi, inainte, etc. Nu am jocuri pe nicaieri. Incep sa cred ca rulota e prea usoara pentru masina :) Sa vad cu s-o comporta cand oi pune si ceva bagaje in ea ... Sau am vreo defectiune la protap care "joaca" prea liber ? Am tractat rulota si cu un Mercedes Vito si e acelasi fenomen.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
Daca amortizorul este partial defect se vede cand este suprasolicitat, la urcare in panta ajunge la capatul cursei si nu mai amortizeaza nimic, bate fier pe fier...
Alta intrbare de noob: amortizorul asta e in genul celui auto ? Sau este compus din mai multe subansamble care se pot demonta si gresa ? Este cuplaj AL-KO din cate am citit pe el, dar nu stiu de ce tip. Stiu doar ca e inertial simplu, fara antibalans. Rulota e cea din semnatura, fabricatie 1981. Fier pe fier nu cred ca ajunge pentru ca nu simt lovitura nici la plecare de pe loc, nici la franre.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364
Amortizorul este "un cilindru culisant in interiorul caruia se afla amortizorul de socuri" intre carlig si sasiu. Inertial este sistemul de franare - si antibalans poate fi carligul cand prinde bila cu niste saboti. Trebuie demontat si vazut cum merge. Pe site s-au vehiculat numele knott.ro, atimotors.ro si remorci-rulote.ro - viewtopic.php?f=61&t=2070&st=0&sk=t&sd= ... r&start=60
Vroiam sa zic ca pierde presiune si zmuciturile sunt cand ajunge la capatul cursei.
Sanatate!
Cristian, nu pot sa-mi explic problema pe care o ai! Despre amortizor pot sa-ti spun ca eu am avut o problema majora : la plecarea de pe loc nu amortiza deloc, aveam impresia ca-mi rupe masina. Din start iti spun ca amortizorul nu se poate repara! Se schimba pur si simplu. Amortizorul de protap este foarte mic spre comparatie de cel auto; are diametrul cam cat degetul mare de la mana si amortizeaza in ambele sensuri. Este suficient sa nu mearga intr-un singur sens si poti sa-l arunci - schimbi evident. Ia spune, dupa ce ajungi sus in rampa totul revine la normal? Sau merge tot infranata? Ai putea sa incerci sa urci o rampa si cu alta masina tractoare, daca ai posibilitatea; atunci iti dai seama sigur daca e de la masina sau de la rulota.
Va multumesc pentru raspunsuri. Din pacate n-o sa va pot tine la curent cu ce voi face pentru ca efectiv nu am timp sa surubaresc zilele astea, dar promit ca voi posta concluziile.
Marius, mie nu-mi "rupe" masina. Imi da senzatia ca as putea sa ma duc pana la Berlin :D cu ea, cu conditia sa nu urc un deal mai abrupt. Pe drum drept merge foarte bine. Nu merge infranata, chiar am spus mai devreme ca parca masina nici nu simte ca mai trage inca 5-600 de kile dupa ea. Evident, nu pot sa-i dau kick-down intr-o depasire, dar nu depune prea mari eforturi sa stea intr-a 5-a la 90 km/h. De asemenea, am precizat mai sus ca am tractat-o si cu un Mercedes Vito si fenomenul era acelasi.
Ovidiu, multumesc pentru precizari, sper sa fiu mai explicit pe viitor cand voi capata ceva experienta. Am 15 ani de permis, dar sunt incepator cu rulota. Printre picaturi incerc sa invat si mecanica de RV.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364