bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Eu am facut RAR-ul in decembrie 2008;aveam carlig montat in Germania cu factura,acte de la service...nu m-au intrebat nimic;ca si cum nici n-ar fi fost.Nici cand am fost cu rulota nu m-au intrebat.Daca e carligul luat din comert,nu e artizanal,are si omologare.Poti circula linistit.Probabil ai citit topic-ul viewtopic.php?f=1&t=3469&start=15 cu problemele unui coleg in Italia,unde se cere montarea carligului acolo,(la masinile inmatriculate acolo)etc.La noi nu e cazul.(Daca iesi din tara,se poate cere,ITP-ul instalatiei de gaz a rulotei,care la noi nu se face la ITP-ul obisnuit;dar este autorizat Peti sa faca asa ceva;insa despre carlig,din Germania pana aici nu m-a intrebat nimeni;si nici n-am auzit).
Eu sunt colegul cu probleme in Italia cu carligul... Asa e, la noi nu se cere omologare la carlig, e considerat accesoriu. Eu am de gand sa incerc omologarea in Italia a carligului montat la Renault Romania, cu toate ca e modelul fix, si in Italia de cativa ani sunt interzise, daca vrei carlig la masina, obligatoriu demontabil. Si cand nu ai remorca dupa tine, esti obligat sa-l demontezi, altfel, daca esti lovit din spate, vina e a ta. Deci cam asa e legea intr-o tara a UE, nu stiu sa spun daca e mai bine sau mai rau decat la noi, ce stiu este ca mie asta imi da bataie de cap, si as prefera sa fie la fel peste tot.
Multumesc pt. raspunsuri, am citit topicul respectiv, nici mie nu mi se pare in regula, sa fie diferita legislatia in interiorul UE, deocamdata vad ca sint tari cu anumite particularitati... dar spre norocul meu cirligul este demontabil, prima inmatriculare a fost in Belgia, acolo s-a montat si cirligul, n-am stiut nici faptul ca trebuie demontat ( in Italia ), in caz contrar daca esti lovit din spate sa fi considerat vinovat :? si cind ma gindesc cit am strabatut Italia cu cirligul montat :roll: ... se pare ca am avut noroc, dar se pare ca il voi demonta cind mai merg pe acolo, multumesc inca odata pt. informatii.
TOYOTA RAV4 + ce va urma
" Poti sa ai orice iti doresti, daca renunti sa mai vrei " ( Lester Levenson )
Revin cu noutati despre problema mea cu carligul de remorcare dezbatuta mai pe larg aici: viewtopic.php?f=1&t=3469&start=15 . Ei bine... LOVITURA DE TEATRU !!!... ieri am fost la o agentie de inmatriculari (in Italia) cu masina si cu factura de instalare a carligului primita la Renault Romania. La prima vedere, IMPOSIBIL! Nu se poate omologa un carlig montat in Romania deoarece nu are documentati necesara: desenul carligului, rezultatul testelor, etc, etc... DAR! Din vorba-n vorba, tipul de la agentie imi cere talonul, citeste si zice: hai sa vad masina... se uita pe placuta carligului cu seria, se uita in talon si zice: A POSTO! Adica in regula! Adica stupoare... zic eu: cum adica? E OMOLOGAT! Adica nu are nevoie de omologare! Mari caractere astia de la Renault!!! Au scris in talon cand au vandut masina noua ca poate fi dotata din fabrica cu urmatoarele carlige de remorcare:...si sunt trecute 3 serii... dintre care una apare pe carligul meu pentru ca e original montat la Renault!!! Adica aveam carlig deja trecut in talon si habar nu aveam! Asadar, o rezolvare incredibil de simpla! Astazi primesc si polita de asigurare a masinii modificata cu remorca adaugata si saptamana viitoare venim acasa...
salutare stie cineva de unde se pot procura oglinzii suplimentare pt rulota , shi care este mai indicata rulo cu 2puntii sau cu o punte?? ma puteti indruma ;va multumesc;;
buna ziua
pt oglinzi vedeti topicul vanzari
ref la rulota
va recomand pt ca sunteti la inceput (ca si mine dealtfel) o rulota cu o singura axa,urmind ca apoi dupa ce prindeti gustul si totodata ceva experienta sa
decideti singur functie situatia dumneavoastra(nr membri,nr iesiri,munte,mare ,auto).
Onoare si Respect
Marian Serban
" greutatea pe protap " se refera la greutatea masurata sub cupla rulotei, deci cea care apasa pe carlig.
Acest lucru se poate determina cu un cantar special sau cu ajutorul unui cantar de baie plasat sub cupla rulotei, intre cupla si carlig sprijinindu-se un bat de grosime max 50mm ,in asa fel incat rulota sa fie la orizontala.
aceasta greutate nu trebuie sa depaseasca pe cea inscrisa in CIV (uzual 50-75kg)
este utila masurarea acestei greutati pentru tinuta de drum a ansamblului. viewtopic.php?f=1&t=3387&p=41445#p41445
Pe de alta parte trebuie ca aceasta apasare (greutate) sa existe, ideal jumatate din maxim, ca in nici o situatie sa nu traga in sus de carlig (sa forteze sa iasa cupla de pe bila) - deci nu se pun toate bagajele in spate.
Sanatate!