7. Cum pot să mă implic în proiect?
Dacă îţi doreşti să te implici într-una sau mai multe etape ale acestui proiect, în
baza listei de necesităţi (vezi punctul 6) atunci citeşte cu atenţie acest capitol. Fie că
reprezinţi un ONG, o autoritate centrală sau locală, o firmă privată sau eşti un cetăţean,
ajutorul tău este esenţial în bunul mers al acestui proiect.
Iată mai jos care sunt direcţiile generale de implicare în acest proiect amplu.
.................................................................................................
b). Coordonarea proiectului
Cei care doresc să se implice în coordonarea proiectului la nivel de judeţ trebuie să
se înscrie completând formularul de pe site-ul oficial al proiectului. Acesta poate fi găsit
la adresa:
http://www.letsdoitromania.ro/intranet/ ... rm&fabrik=
6&random=0&Itemid=17
Ghidul LDIR 12
Echipa este formată din:
- 5 conducători în echipa de centrală (toţi în Bucureşti);
- 8 conducători, fiecare pe câte o regiune (care locuieşte în regiunea pe care o
monitorizează);
- 40 de conducători de judeţ, fiecare coordonator din judeţul pe care îl are în
responsabilitate.
Sarcinile echipei de conducere:
- contact cu autorităţile centrale şi locale şi implicarea lor în proiect;
- atragerea de parteneri strategici (firme, ONG-uri, experţi);
- monitorizarea echipelor de proiect: asigurarea funcţionalităţii acestora, verificarea
organigramei de echipă, verificarea gradului şi timpului de îndeplinire a
responsabilităţilor aferente fiecărui post din organigramă, monitorizarea situaţiei
echipelor (studierea gradului de colaborare între membrii echipelor), identificarea unor
experţi pentru consultare în diferitele situaţii critice;
- elaborarea unor proceduri de lucru ÅŸi documente standard pentru conducerea
proiectului la nivel local; acest lucru înseamnă realizarea, comunicarea şi asigurarea
asimilării modului de lucru cu autorităţile, cu persoanele juridice –companii, sau cu
responsabilii de coordonare voluntari astfel încât diversele componente ale proiectului
să se armonizeze, iar etapele proiectului să se implementeze cu succes;
- semnarea unor acorduri de parteneriat, contracte de sponsorizare (numai în
produse) cu instituţii locale (autorităţi, companii).
Posturi căutate:
- atragere parteneri strategici;
- project management (monitorizarea termenelor, sarcinilor);
- monitorizare informal (evoluţia în echipă, conflicte, etc.);
- contact cu mass media (reprezentantul oficial al proiectului);
- contact cu coordonatori regionali.
Organizarea concretă revine fiecărui coordonator (persoană sau instituţie), acesta
având responsabilitatea de a păstra legătura cu echipa centrală şi de a se încadra în
liniile generale stabilite la nivelul întregului proiect.
c). Coordonarea voluntarilor
Echipa de coordonare a voluntarilor este structurată în felul următor:
- echipa centrală, aflată în Bucureşti;
- 8 coordonatori, câte unul pe fiecare regiune a României, aflaţi în regiunea pe care
o monitorizează:
 Nord – Vest: Satu Mare, Maramureş, Bihor, Cluj, Bistriţa Năsăud şi Sălaj;
ï‚· Vest: Arad, Hunedoara, TimiÅŸ ÅŸi CaraÅŸ Severin;
 Sud – Vest: Mehedinţi, Gorj, Dolj, Vâlcea şi Olt;
ï‚· Centru: MureÅŸ, Alba, Sibiu, BraÅŸov, Harghita, Covasna;
 Nord – Est: Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi, Bacău şi Vaslui;
 Sud – Est: Vrancea, Galaţi, Buzău, Brăila, Tulcea şi Constanţa;
 Sud: Argeş, Dâmboviţa, Prahova, Teleorman, Giurgiu, Călăraşi, Ialomiţa;
 Bucureşti – Ilfov;
Ghidul LDIR 13
- coordonatori de judeţ ;
- coordonatori de localităţi;
- team-leaderi.
Echipa centrală va asigura buna funcţionare a acestei structuri, în strânsă
colaborare cu coordonatorii de regiuni. Aceştia vor oferi asistenţă şi coordonatorilor de
judeţ şi vor stabili traseul care trebuie urmat în atingerea scopului acestui proiect.
Echipa de coordonatori pe regiuni va asigura o comunicare strânsă cu
coordonatorii de judeţ, dar şi cu echipa centrală. Ei vor constitui un punct de legatură
între echipa centrală şi coordonatorii de judeţ şi vor asigura totodată o transmitere
corectă şi diseminare uniformă a informaţiilor mai departe către voluntarii acţiunii.
Coordonatorii de judeţ (aflaţi în reşedinţele de judeţ) vor fi responsabili de
desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor la nivel judeţean. Aceştia vor avea o echipă
de lucru proprie şi vor răspunde tuturor necesităţilor coordonatorilor de localităţi,
oferindu-le suportul necesar şi păstrând comunicarea cu coordonatorii de regiuni, prin
rapoarte periodice ale activităţilor din judeţ.
Coordonatorii de localităţi (aflaţi în localităţi) vor fi cei care vor păstra
comunicarea cu coordonatorii de echipe şi anume cei înscrişi pe site-ul
http://www.letsdoitromania.ro. Coordonatorii de localităţi vor oferi coordonatorilor de judeţ
informaţii în legătură cu activitatea din localitatea pe care o coordonează şi vor fi cei
care vor avea contactul cu team-leaderii ÅŸi cu voluntarii. Ei vor fi cei care vor disemina
informaţia voluntarilor şi se vor asigura că acţiunile sunt desfăşurate în cele mai bune
condiţii.
Pentru a te înregistra ca voluntar în acest proiect, trebuie să completezi în
primul rând Formularul de înscriere care se află pe website-ul proiectului "Let's Do It,
Romania!" (
http://www.letsdoitromania.ro).
Instituţiile (publice sau private), se pot implica în acest proiect cu resurse umane
prin contactarea Echipei de Coordonare Voluntari (email pe adresa
voluntar@letsdoitromania.ro) în care specifică denumirea instituţiei, numărul de
persoane ce se pot implica şi judeţul în care se pot implica. Veţi primi ulterior mai multe
detalii ca răspuns la acest e-mail. De menţionat că există două etape în care voluntarii
se pot implica: cea de cartare şi cea de curăţenie