Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Sa nu depaseasca 3,5 tone.
Daca depaseste (nu cred ca duce sasiul de transporter peste 3,5 tone) greutatea il opreste garcea si-i cere acte pentru transport.
A patit-o un prieten, a suit o masina in bena alteia si a depasit 3,5 t, suportate de masina. A luat cateva sute de euroi amenda pe langa Berlin ca un avea acte de transportator (sau asa ceva). A dat masina jos din camioneta si au plecat pe roti cu ambele, Ok pt politia germana.
Poat stie Cilan mai multe, fiind in acelasi domeniu de activitate.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
In momentul in care depaseste 3,5 tone , este necesar ca vehiculul sa fie dotat cu tahograf , operatorul de transport sa detina licenta de transport ( in acest caz Licenta de transport in cont propriu ) , verificare tahograf valabila , copie conforma dupa licenta de transport , soferul sa detina Certificatul pentru conducatorii auto care efectueaza transport de marfuri (asa zisul Atestat ) etc , etc , etc.
@ dan cilan
1) iata cateva aspecte obligatorii pentru omologare: intrebati inainte la RAR ce si cum trebuie construit; intrebati si la producatorul vehiculului daca primiti acceptul pentru modificarea destinatiei vehiculului; fixarea dubei de sasiu si constructia sasiului intermediar trebuie facuta intocmai conform instructiunilor producatorului sasiului, atentie la fixarea transversala, atentie la elementele de prindere, la grupa de rezistenta a suruburilor etc. nu recomand nimanui sa se-apuce sa modifice 2 vehicule fara o serioasa documentare prealabila; cine se gandeste ca va pune oricum niste suruburi acolo, se insala si risca sa fie refuzat si de RAR si de producatorul vehiculului; risca sa nu obtina omologarea. noi am obtinut si avizul constructorului vehiculului si omologarea, dar lucrarea a fost efectuata de cineva priceput si obisnuit cu constructia autovehiculelor iar vehiculul corespunde conditiilor impuse de circulatia pe drumurile publice.
Omologarea a costat cam 700 lei
2) nu stim exact cat a costat manopera; am apelat la niste prieteni si am primit cadou manopera; estimez ca o asemenea lucrare ar putea costa undeva pe la 1800-2500 Euro
3) pe van am platit 2000 Euro dar e un pret bun, sub media pietei; am cumparat vanul de la un prieten care sta bine financiar. am avut noroc; iar ieri am vandut cu 400 Euro si carcasa pe care-am dat-o jos de pe van; am iesit bine.
4) am pornit de la sasiul care, fara tabla, cantareste cam 2100 kg si de la rulota care cantareste 1090 kg; sasiul a castigat in greutate primind sasiul suplimentar dar rulota s-a usurat fara sasiul ei, fara protap, punte si roti; una peste alta, autorulota cantareste putin sub 3200 kg si da, poate fi condusa cu permis categoria B.
5) ei, aici raspunsul la-ntrebarea daca vehiculul se va face praf in scurt timp urmeaza sa-l dea vremea;
PT Dan: detectez o urma de malitiozitate in intrebarea ta. insa nu ai dreptate cu puntea dubla si arcurile lamelare, nu merg mana-n mana, nimic nu e implicit; exista la orice constructor vehicule cu punte dubla si suspensie pneumatica. Intraba un inginer si iti va confirma ce-ti spun eu...
PT TOTI SOFERII: cand soseaua este buna, ii puteti "da gaz" motorului; daca insa mergeti prin gropi, mergeti cat de incet trebuie ca sa nu va scuture suspensia si nu veti farama nimic la vehicule
PT TOTI SOFERII DE AUTORULOTE: va intreb, autorulotele voastre se farama pe drumurile patriei noastre? nu cred ca mai mult de 1 din 10 are suspensie pneumatica; e f scumpa dar si f confortabila si prietenoasa cu vehiculul suspensia cu perne de aer; costa cam 3500 Euro
CINE VREA MAI MULT CONFORT isi poate monta perne de aer suplimentar la arcurile existente ale suspensiei spate; costa cam 800 Euro si efectul este bun; puntea nu mai scutura asa tare si puteti regla/mari putin inaltimea vehiculului daca vreti sa iesiti de pe sosea si mergeti f incet; sistemul nu e f scump si va permite si asezarea mai usoara la orizontala cand parcati in camping; invartiti mai putin la cricuri; noi ne gandim sa montam o asemenea suspensie.
Daca cineva are nevoie de sfaturi, oricand cu placere...
Mona si Octav Pop
Acum avem un camper facut dintr-un Iveco Daily si o rulota Dethleffs Beduin 510V
Un raspuns complet care trebuia dat din primul post...
P.S. Nu este nici o urma de malitiozitate in intrebarea mea ( cel putin , nu cu intentie ) dar sunt convins ca arcurile lamelare nu sunt compatibile cu structura fragila a rulotei. Drumurile patriei sunt execrabile ! Vezi Valcea -Pitesti , Oradea - Zalau , Cluj -Oradea , toate drumuri EUROPENE !!!
P.P.S Te rog treceti numele real la semnatura !
Dan Cilan scrie:
dar sunt convins ca arcurile lamelare nu sunt compatibile cu structura fragila a rulotei.
Ba sunt...de altfel doar generatiile din 2003 incoace sunt cu arcuri elicoidale si perne...pana atunci aproape toate camperele sunt cu arcuri lamelare. Nu am simtit niciodata ca ar scutura mai abitir decat masina mica pe care o am, poate din contra. Stiu la ce te-ai gandit: la masinile de transport cu arcuri lamelare, care goale cam topaie pe drum, dar camperul in sine are o greutata care face imposibila topaiala :D ! Cu Fiatul Ducato am urcat in repetate randuri pe Muntele Mare pe un drum care mai mult e albie de parau...si nu s-a dezmembrat nimic si nici nu s-au mutat lucrurile de colo colo prin casuta. Ceea ce nu pot sa spun despre rulota pe care am avut-o inainte...dupa un drum de Marghita toate erau de-a valma prin rulota...cand am deschis usa era sa fac infarct! Si nici macar nu am mers prea tare. Majoritatea rulotelor au bari de torsiune ca element de suspensie ceea ce face sa fie mai "saltarete".
Chausson Acapulco59 pe Fiat Ducato 2,5td
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
@ Pana Daniel
despre sasiul original al rulotei nu stiu ce sa zic; ma gandeam si sa-mi fac o remorca din el si sa-l vand; si habar n-am de preturi; ti-l pot descrie putin: 2 lonjeroane subtiri, cu sectiune variabila, subtiri spre spate, inchise intre ele de doar 1 traversa si de punte; puntea aste in forma de V la circa 150 grade, cam ciudat; protapul este cu sistem de franare a nucii, e foarte stabil dupa vehiculul tractor, nu danseaza stanga-dreapta; n-are roata de rezerva, nici instalatie de lumini, are anvelope pe 14 '' si totul pare nou, nefolosit; daca se potriveste cu ce cauti tu ma gandesc si-ti fac o oferta
Mona si Octav Pop
Acum avem un camper facut dintr-un Iveco Daily si o rulota Dethleffs Beduin 510V
tocmai ne-am intors din Olanda cu Rulota noastra. suntem foarte multumiti si abia asteptam sa plecam in vacante cu micuta casa in spinare....
nu au vrut sa imi faca numere in Olanda asa incat am facut la librarie un numar asemantor cu numarul de pe masina si am asa am venit fara probleme.
in cateva zile avem si numere romanesti pe ea. cica e prima de acest fel si a trebuit omologata la Bucuresti.
adrianbalaneanu scrie:....
nu au vrut sa imi faca numere in Olanda asa incat am facut la librarie un numar asemantor cu numarul de pe masina si am asa am venit fara probleme...
rulota_004.JPG
Tare faza cu nr facut la librarie! :lol: La intrarea in tara nu au comentat nimic?