Daca v-a impresionat un produs sau serviciu pe care il recomandati colegilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
am luat legatura cu forma din oradea imediat ce am a fost deschis acest topic.
M-a lasat masca gradul de indiferenta al vanzatorilor din Oradea, nu au fost in stare sa-mi raspunda la o intrbebare extrem de simpla, cu toate ca mi-au promis (de peste o luna) ca se intereseaza in germania. Intrebarea era daca aceste minipanouri solare au auto-protectie in momentul in care pornim motorul masinii si ele raman cuplate. Au spus initial ca ei doar fac o comanda in germania, si nici aia din germania nu stiu raspunsul la intrebare.
La intrebarea mea ce fac daca minipanoul se va arde cand pornesc motorul, mi-au spus ca o sa-l inlocuiasaca in garantie. Asa ca am comandat acum cateva zile mai multe chestii printre care si un minipanou, astept (circa 10 zile), o sa-l cuplez la baterie, il las doua zile si apoi voi porni motorul de cateva ori la intervale mai mici sau mari de timp.
Va voi comunica rezultatul.
Am cateva masini care functioneaza foarte rar, de exemplu un Iveco 35c13 pe care-l pornesc doar de cateva ori pe an si la care si bateria este scumpa si grea (120 Ah) deci greu de carat la incarcarea periodica. Cam la fel si la Jeep, si acela se porneste din an in pasti. Ideea e ca as fi comandat din prima vreo 3-4 minipanouri.
Concluzia? Niste handicapati. Pacat de produse.
Dane! Daca te referi la panourile acelea mici din comert sa stii ca nu se va arde. Cat curent crezi ca o sa ai acolo cu motorul pornit in comparatie cu el oprit?
intre timp am mai gasit un furnizor de asa ceva si mai ieftin. o sa cumpar si de la el un minipanou.
O sa le testez pe amandoua si o sa va comunic rezultattul.
Ideea de a vinde ceva fara sa detii informatii este de toata jena.
Dane, in principiu, orice panou fotovoltaic este prevazut cu o dioda care "lasa" curentul sa treaca doar dinspre panou catre regulatorul de sarcina. Rolul acestei diode este acela de a bloca descarcarea acumulatorului in timpul noptii in panoul fotovoltaic, cand acesta nu produce energie electrica. De asemenea, aceasta dioda are rol de "supapa" unisens, astfel incat, atunci cand mai multe panouri sunt conectate in paralel sau in serie, randamentul intregului generator fotovoltaic sa nu fie afectat daca un singur panou este in umbra.
Sper ca raspunsul meu sa iti foloseasca si sa poti verifica, atunci cand iti va sosi minipanoul, daca acesta este sau nu prevazut cu acea dioda.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
asa cum v-am promis avem vesti.
a sosit minipanoul de la vellman, vandut in RO de conexelectric de pe str. Maica Domnului 48, Bucuresti.
Acesta are inscris, intre altele, doua paragrafe importante in carticica produsului.
1) incarcatorul nu va supraincarca sau deteriora bateria. in mod similar, o dioda de blocare va asigura imposibilitatea descarcarii bateriei.
2) deconectarti incarcatorul inainte de pornirea masinii. consumul electric mare necesar pornirii ar putea duce la avarierea incarcatorului.
avand in vedere cele de mai sus, momentan am pus panoul pe o baterie ce o am de rezerva pe hol, si incarca usurel-usurel. functioneaza si la lumina scazuta, ceea ce ma bucura.
maine voi monta unul pe Iveco, o masina care sta mult timp nepornita, o sa-l las macar o zi si apoi o sa incep porniri-opriri de cateva ori (zeci de ori) si cu masuratorile de rigoare sa vad daca se buleste.
"functioneaza si la lumina scazuta, ceea ce ma bucura"
Mai concret,ce inseamna lumina scazuta?functioneaza,adica produce curent?cat?
Eu am panou solar de 85W la rulota si vara,nu in lumina scazuta ci lumina la amiaza,dar la umbra(nu prea deasa)producea intre 12,5-13,5V(prin urmare si curentul produs era doar de ordinul miliamperilor;deci o incarcare lenta si indelungata a acumulatorului)
Aceste panouri,fiind de o putere mult mai mica,sunt curios care e eficienta lor,mai ales in lumina scazuta.
pai Sergiu, performanta lor este data NUMAI de faptul ca tine bateria vie, sa nu moara. Curentul total in soare puternic este de numai 1,5 W, iti dai seama ca la umbra este foarte mic.
Nu am acum cum sa fac ceva masuratori, este prea frig afara si la fel in iveco, dar led-ul care semnalizeaza activitatea s-a inveselit chiar si la lumina plafonierei din interiorul cabinei, care sincer, cred ca are 5 W.
Asa cum spuneam, rolul acestui minipanou este numai de protectie la autodescarcarea in timpul lung de neutilizare. Este ideal pentru situatiile respective. De exemplu voi mai comanda inca cel putin 3-4 bucati, sa pun si la barca, si la ATV, si la motocicleta, vehicule cu care merg de cateva ori pe an (adica de vreo 5-20), si pentru care am cheltuit o gramada de bani de-a lungul timpului cumparand anual baterii noi care erau nefolosibile anul viitor.
Cand o sa apara si minipanoul de la firma din Oradea (cei cu handicap mental) o sa va anunt.
Noutati:
1) a sosit si minipanoul de la firma din Oradea. Fireste ca a avut toate facturile, gertificatele de garantie, si manualele de utilizare in limba maghiara, si nimic in limba romana, ceea ce m-a facut sa reactionez printr-un telefon bine plasat, mai ales ca in comanda erau si alte chestii. Oamenii mi-au trimis ulterior traducerile pe email in masura ce le veneau de la tradus. Despre minipanou va pot spune ca fiind de 1,8 W este PUTIN mai mare decat celelalte de 1,5 W de la firma din Bucuresti, dar sunt absolut la fel, de zicica-s facute de aceeasi firma chinezeasca. Sunt lucrate bine, au finisaje OK, nu ai stresuri sa le pui in nici o masina.
2) dupa peste o saptamana avem urmatoarele rezultate:
a) minipanou Iveco (1,5W), pus de la inceput, a tinut bateria SUPER, am incercat pornire noaptea pe ger napraznic (cred ca -15 celsius) si s-a comportat de parca atunci o cumparasem de la magazin. Concluzia: foarte multumit.
b) minipanou baterie jeep (1,5W): pusa in casa, cu minipanoul prin fereasta (spre west), este ca noua, cu toate ca are 2 ani. O a incep sa rotesc bateriile cate 1 saptamana fiecare, ca tot le-am carat pana la etajul 2.
c) minipanou de rezerva (1,8 W): pus o zi pe VW diesel (am uitat incalzirea in scaune pornita peste noapte) a readus bateria la veselie maxima in o zi !! bateria nu era descarcata complet, dar a dat greu la pornire....
deci experimentul a resusit.
Voi cumpara panouri mai mari, o baterie gel (din cele pe care le vad aici pe forum) si-mi voi cupla iluminatul de serviciu pe LED din casa + sediu (holuri, casa scarii, toatele, etc.) sa mearga noaptea GRATIS automat: unde sunt ferestre numai noaptea, unde nu sunt 24/24.
Pentru masini am urmatorul plan: sa fac o instalatie suplimentara pe LED in fiecare lampa de pozitie (si de gabarit la Iveco) sa se aprinda noaptea automat, cu fotocelula. Minipanourile ziua vor compensa consumul de noapte, plus ca vor tine bateria calda la full mereu.
Vorba jidanului, daca-i moca, cu placere. da-ne Doamne cate 2.
"Voi cumpara panouri mai mari, o baterie gel (din cele pe care le vad aici pe forum) si-mi voi cupla iluminatul de serviciu pe LED din casa + sediu (holuri, casa scarii, toatele, etc.) sa mearga noaptea GRATIS automat: unde sunt ferestre numai noaptea, unde nu sunt 24/24."
Bateriile cu gel folosesc incarcatoare speciale.Ar trebui intrebat(dar nu stiu unde,daca firma din Oradea e asa "paralela" cu tehnica)daca aceste panouri incarca si baterii cu gel.Mai sigur cele AGM ca din aceea am si eu si o incarca panoul de pe rulota.
Cat priveste incarcarea cu curent consumat de instalatia de nocturna,depinde cat se consuma din baterie,daca un panou poate recupera acest consum,tinand cont de puterea mica de incarcare(in conditii optime).Eventual cu mai multe panouri puse in serie.
dupa incercari intensive, toate cele trei panouri functioneaza impecabil:
A) 1,5 W static: sta in geam si mut bateriile pe el in fiecare saptamana: baterie jeep, baterie octavia TDI, baterie Salupa (ca si cea de matiz), baterie ATv diesel (tot ca aia de matiz) , baterie Aprilia Pegaso (cea mai mica 14 Ah). toate au trecut iarna superb, sunt super incarcate si vesele.
B) 1,5 W in Iveco, tine bateria foarte full, masina nepornita din ianuarie, geruri foarte mari.
c) 1,8 W in VW Golf 4, zilnic cu pornire fara sa decuplez bateria din priza de bricheta niciodata, deci si merg cu masina cu ea cuplata. merge parfum.
concluzia: nu se arde la pornirea masinii, nu supraincarca, nu consuma bateria noaptea cand nu este lumina.
e bine, Recomand cu caldura. Acum o sa fac tot felul de inventii sa-mi incarce telefoane, lanterne, etc.