Va salut si va povestesc despre paravant sau deflector sau cum vreti sa-l denumiti.
Il folosesc din vara asta, l-am cumparat din Italia, 100E+50Etaxe postale.
La viteza pana la 90km/h, cu rulota mea consumul, consumul scade cu aprox. 1,5-2L%.
Peste 90km/h, consumul scade cu 1-1,5%.
Indiferent de ce s-ar spune, am verificat, fara placa,dupa postarile lui George referitor la mersul in spatele tirului si placa are aproape acelasi efect. Este posibil ca economia de carburant sa fie mai mare in cazul motoarelor pe benzina.
Sigur va da rezultate notabile in cazul rulotelor asemanatoare cu Burstner-ul, care au peretele de la protap putin inclinat.
La mine economia este aproape nesemnificativa, datorita aerodinamicitatii rulotei si faptului ca masina este combi.
Mi-a luat destul de mult timp sa-l reglez(are multe posibilitati de reglare) si asa cum am citit mai sus, pozitia optima este cat mai in spate si aplecat spre inapoi. Daca nu este asezat corect, chiar si mersul fara rulota este afectat si consumul creste extrordinar(chiar si 40%). Segmente de drum unde stiam ca am 8%, cu placa montata gresit si fara rulota consumam 11-12%.
Vara asta am facut Pitesti- Transfagarasan- Brasov- Bucuresti, cu un consum de 8%.
Eu zic ca merita, in special in cazul rulotelor patratoase.
Daca este cineva interesat si vrea sa-l foloseasca pentru un mulaj, o matrita, cu placere il imprumut.
El este realizat din plastic si se prinde de bara transversala cu ajutorul a doua cleme in forma de L, fixate de doua urechi de prindere.
Am sa pun si ceva poze pentru detalii.
