bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
D-ule Oprisan, va rog sa nuantati putin despre subiect. Ce inseamna firme de specialitate? Ce inseamna tari mai destepte? Au facut teste si masuratori?
Subiectul este interesant si cred ca merita date niste detalii.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
la cele de camioneta sau camioane efectul este clar si cunoscut. Deflectorul se afla la distanta foarte mica de spatiul de marfa.
La rulota tocmai golul intre masina tractoare si rulota este problema majora.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Cu siguranta ca la o masina "break" da rezultate mult mai bune deflectorul decat la o "berlina" - pentru ca este pus cat mai in spate si asta inseamna cam jumatate din distanta dintre plafonul unei berline si rulota.
In plus - o berlina are spatele rotunjit ca minimizeze turbulentele dupa ea, adica pana la rulota lasa aerul "ne-impins" ca si cum nici n-ar fi trecut pe acolo.
Pe forumuri spuneau (pe masini break) ca deflectorul trebuie reglat cat mai spre spate, insa suficient de departat de rulota astfel incat sa nu se "lipeasca" musculite pe geamul rulotei.
Cum am o "berlina" - chiar si cu putinele mele cunostinte de aerodinamica am dubii serioase ca ar putea avea vreun rezultat pozitiv - cel mai probabil va crea doar un mare vartej deasupra portbagajului masinii.
Sanatate!
Eu cred ca exista posibilitatea sa reglezi inclinatia in asa fel incat sa fie optim doar la o plaja restransa de viteza, chiar daca masina este o berlina. si daca acea plaja este viteza optima de croaziera poate sa fie benefic.
Cred ca numai experimentele intr-un tunel aerodinamic sau ceva simulat poate sa faca lumina in acest subiect.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Ati vazut cumva vreun olandez sau neamt cu paravant (deflector)?
Ati vazut cumva in cataloagele Fiamma, Bade, Falle...etc, astfel de produse ?
Sigur veti raspunde NU !
Asa cum a spus Radu mai devreme, distanta mare intre masina si rulota le face ineficiente !
La cat or fi primit pentru doborarea recordului,si-au scos benzina consumata in plus prin lipsa acelui obiect cu care ar fi economisit ceva carburant :lol:
Eu zic ca problema franei aerodinamice nu este neaparat consumul. Cred ca mai importanta este tinuta de drum si comoditatea la condus, cat si dinamica (acceleratie franare)
Acum ma gandesc foarte serios la un sistem de carenaj demontabil. din doua panouri inclinate si curbate, pe care sa le atasez cu dispozitive speciale de cele doua sine ale cortului. Cele doua panouri se vor inchide in fata in mijloc, peste suportul de biciclete, in asa fel incat se sa poata detasa pe momentul stationarii. Practic ele se vor depozita sub rulota si nu deranjeaza pe nimeni.
Efectul pe care-l astept este sa ajung la performantele pe care le-am avut asta vara cu Eriba din 1979, care era mai grea, dar mult mai aerodinamica.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Acum ca sa fiu "carcotas" : Radule, cu RAR-ul cum o rezolvi ? Ca doar este vorba despre o modificare constructiva, nu despre o "accesorizare" cu componente agreate pe plan european :D
Lasind gluma deoparte, gasesc problema pusa in acest topic foarte interesanta.Sunt interesat de acest dispozitiv, insa nu am gasit pe nicaieri, pe la noi.
@Sandu: sa inteleg ca, daca se confectioneaza un asemenea suport trebuie autorizat rar? Intreb pentru ca, negasind niciunde acest paravint, ma gindisem sa-mi confectionez unul, macar pentru a proba eficienta lui. In situatia mea avind masina f joasa, rulota opune foarte mare rezistenta. Pina la urma as face proba si cu o cutie deasupra, numai sa-mi mai diminueze senzatia aceea de neputinta din timpul mersului.Oricum mai mult de 70-80km/ora nu pot sa merg,asta cu pedala de acceleratie la podea.