Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
mi-am instalat un trumavent pe 220 dar am folosit tubulatura de plastic (modelul gri care se foloseste la tevile de apa). asta deoarece a trebuit sa fac o improvizatie de moment. acum vreau sa pun tubulatura adecvata si sa scap de mirosul de plastic incalzit care il am in mometul in care pornesc trumaventul.
asa ca, ii rog pe cei care au instalat unul sa-mi spuna ce tubulatura au folosit. peti mi-a recomandat cateva modele dar vreau sa ma documentez cat mai bine inainte de a alege.
La mine e original,tuburile sunt tot din ceva material plastic de 80-100mm,dar probabil rezistent la temperatura.Se gasesc in comert niste tuburi extensibile din aluminiu (care se lungesc pana pe la 3m parca),se folosesc la cosul de evacuare la convectoare,sobe.Asa ceva nu ar merge?e drept ca ar trebui adaugate daca vrei pe distanta mai mare,da poate e o idee.
Mai greu cu tuburile de aluminiu ca sunt groase (120...) - iar pe aer fierbinte nu se preteaza nici un fel de plastic... daca nu ai prea multe coturi poti incerca si burlane de tabla tip Lindab subtiri de 100?
La tuburile de aluminiu de care ziceam sunt cateva dimensiuni,avantajul ca sunt usoare si nu necesita coturi(plus ca mai trebuie facute si gauri pe unde sa iasa aerul cald).Chiar daca ar fi doar de 120,acuma ce e 100,ce e 120?mare diferenta nu e;oricum eu stiu ca sunt cateva dimensiuni de unde poti alege,la cele de aluminiu.
L.E.repet ca la mine sunt din material plastic,dar din fabricatie,deci poate fi un plastic special.De ex.la mine,capacul care acopera motorul si in care este filtrul de aer este din plastic.Cand se incalzeste motorul vara,acolo temperatura ajunge,cred si la 80 grade sub capota si rezista,deci se fac si rezistente la temperatura;poate nu va gasi insa in comert asa ceva.
Domnule Ovidiu Ciobanu ai umor, de ce nu din tabla galvanizata, poate sunt si ceva mai grele, nu? :D :shock:
Sau din fonta, dar nu stiu daca fonta nu e cam casanta pentru drumurile noastre :P :idea:
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Stii bine Roland ca unde nu merg improvizatii punem originale,nu? :D
Mergi pe mana lui Peti ca are diferite modele,inclusiv coliere,T-uri,coturi si ce-ti mai trebuie pe acolo. La rulotele vechi,din cauze fizice si morale dar si a drumurilor noastre,tuburile trebuiesc bagate la locul lor din cand in cand. Altfel.....cine stie ce idee nastrusnica mai apare pe aici!! :D O sa genereze discutia in aberatii....poate mai mari decat in subiectul "cum fac dush!!".
Serpescu Gheorghe scrie:Asa e, Parpaneata are dreptate, niciodata din "kk" nu o sa facem bici, chiar daca e mai ieftin si ne une imaginatia la incercare, :D .
stiu. de aceea am si intrebat care sa le aleg din catalogul falle. am incercat si tubulatura de 65mm cum e cea de hota dar nu ma satisface rezultatul. ideea e ca stiu cand merge ceva bricolat (vezi panoul solar si lampile pe led) si cand nu.
deci daca are cineva acces usor la tubulatura din rulota lui sa-mi spuna si mie de care e.
rollandbilti scrie:
deci daca are cineva acces usor la tubulatura din rulota lui sa-mi spuna si mie de care e.
Am o poza in care apare o parte din tubulatura de sub bancheta,daca crezi ca-ti poti da seama o pot atasa.Sau cum sa-ti spuna altfel,de care e;are ceva scris pe undeva?
Pe climatizare auto am vazut de multe ori un fel de tuburi extensibile din carton aluminizat pe interior. Foarte similar cu ce are Truma pe evacuare gaze. Din pacate nu am idee unde s-ar putea gasi. Iar cu burlanele nu am glumit, puteti face o comparatie de pret si montaj, avand in vedere ca au coturi, t-uri, si mai ales ca pot fi prinse serios in coliere sa nu trebuiasca "bagate la locul lor din cand in cand". Si pe maxim 10 metri in rulota cat de grele pot fi - 3 kg? Nu uitati ca toata climatizarea noilor cladiri de birouri e pe tuburi metalice fixe. Din tabla galvanizata :lol: Cele originale care sunt plastifiate probabil ca au interiorul tot metalic/aluminizat. Cat despre suportul de filtru de aer - sigur ca rezista, dar cand are 80 de grade miroase tare a plastic incins - insa in motor nu conteaza.
Desigur, solutia "de firma" este cea mai buna. Si cea mai scumpa.
Sanatate!
A nu se confunda tubul flexibil de evacuare a gazelor arse (cosul) de la Truma, cu tubulatura folosita de Trumavent.
Primul este din otel refractar (posibil inoxidabil)cu diametrul ext. de 55mm pentru a rezista la temperatura si coroziune, iar cel de-al doilea este din aluminiu cu diametrul de 65mm imbracat cu carton.
Folositi componente originale ! Par la fel, dar sunt total diferite !