Problema aerodinamica

bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Cristian Irimescu
Membru forum
Mesaje: 723
Membru din: 18 Apr 2008, 13:11
16
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1972
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Cristian Irimescu »

8litri/100 km in urmatoarele conditii:
motor 1,9 TDI 116 CP, rulota 700 kg.. calculatorul arata consumul asta la un parcurs de 1800 km si la o medie de 50 Km/h. Atat am reusit sa scot media de viteza la drumurile din Romania din care 100 km autostrada.. :D
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

George Marcu scrie:La masina veche, peugeot 307, 2.0HDI/136CP consumul sarea de la 4.5-5% spre 9-10% in aceleasi conditii de mers 90-100 km/h.
La Volvo 2,4/D5/185CP e mai mica diferenta, de la 7-8% pe la 9-10% cu rulota.
Am constatat ca ceva mai bine daca am montat pe masina un Thule, nu stiu in ce masura scade consumul.
Da asa este si eu daca pun cutia sus ( portbagajul), am un consum mai scazut cu 1-1,5l, se poate ca acel paravant sau cum se numeste, se poate ca va avea efectele dorite. Am vazut si eu pe afara la unii rulotisti si poate ca si acel eleron de pe rulota ajuta ( spoilerul este cel de sub bara din fata a masinii ).
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
ADRIAN Vatamaniuc

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de ADRIAN Vatamaniuc »

mai dragilor ,
este mai mult decat normal sa veti un consum mai mare cand sunteti cu rulota , si asta pentru ca :
1. oricare dintre turismele voastre nu a avut cutia proiectata sa traga , ci numai pentru auto "solo" si pentru "fuga"
2. ganditi-va ca atasand o rulota , in unele cazuri , dublati greutatea ansamblului
3. aerodinamica se schimba radical , in cazul tractarii unei rulote - aici as mentiona oportunitatea folosirii unui paravant care ar imbunatati coeficientul aerodinamic ; drept exemplu este experienta drumului "in plasa" unui TIR , care dupa cum se vede a dat rezultate in cel putin doua cazuri , fapt care demonteaza teoria cum ca :"paravantul este bun numai pentru vehicule monobloc" . Pai , in "pana mea" , cei din spatele TIR-ului erau totuna cu el ? sa fim seriosi .
4 comparand cu un microbuz de transport marfa a carei MTMA este sub 3,5to , consumul este sensibil egal la viteza de 100-110km/h , ceea ce insemna ca tehnic ne cam incadram in niste consumuri normale . Daca fortezi masina la peste 110km/h si daca mai ai putin vant din spate sau o panta , toata puterea necesara pastrarii unei viteze constante nu se regaseste decat intr-un consum mai mare . Este foarte simplu.
SFATUL MEU :
daca tot sunteti in concediu si vreti sa fiti mai relaxati , lasati consumul pe planul al n'spelea . Un litru in sus sau in jos nu este un capat de tara , considerati ca nu la-ti avut sau ca la-ti pierdut , su cu asta basta !!!!
AM UITAT :
Toyota Avensis cu motor de 2.2TDI , 150 CP , 310N/m cuplu si rulota un Knaus Sudwind de 1200kg MTMA , consumul este in jur de 10,5l/100km
cam asta e !
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Ce bine ca ne-ai lamurit, sincer :D .
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
parpaneata

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de parpaneata »

"Pana ta" are idee cum arata fluxul de aer al unui TIR bagat intr-un tunel de aerodinamicitate? :D Se creeaza un gol enorm in spatele lui deci,ansamblul sau masina din spatele tirului are frecare extrem de mica cu aerul,de aici si consumul mai mic. N-are nici o treaba paravantul cu efectul aerodinamic creat de deplasarea TIR-ului! Stie "pana ta" treaba asta? :D Daca nu stie....tine-o in spatele TIR-ului sa se obisnuiasca! :D Sau pune-i un paravant!
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Costin Tabra »

Citind cele deja postate, ma gandesc daca sa scriu sau nu, caci s-ar putea ca ceilalti colegi sa ma bata cand ma prind :lol: :lol: :lol: .

Cu atelajul din semnatura, rezultatul este cam in felul urmator: la viteza de 80-90 km/h, consum circa 7,2 - 7,5 l / 100 km. La peste 90 km/h, consumul se duce catre 8,5 l / 100km. Confirm si eu faptul ca mersul in siaj ajuta, cu conditia sa te poti tine in siajul unui TIR suficient de aproape sa fii "sub vant", dar suficient de departe sa nu te lipesti la propriu de TIR in cazul unei frane bruste. Din aceste considerente, sunt aproape convins ca orice fel de deflector de aer, fie ca este un deflector obisnuit sau este o cutie de bagaje montata pe plafonul masinii, imbunatateste aerodinamica atelajului.

Un alt lucru care trebuie mentionat este stilul de conducere. Diferenta intre o conducere linistita, cu anticiparea evenimentelor din fata si o conducere sportiva (daca poti conduce sportiv cu rulota...) inseamna o diferenta de circa 2-3 litri de combustibil, daca nu si mai mult.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Revin cu rugamintea - ati vazut pe undeva pe aici astfel de paravant? Sau vreun mester sa il faca din fibra de sticla? Am gasit doar pe net, daca nu gasesc pe aici ma gandesc il iau.
http://www.purpleline.co.uk/Aeroplus/Main.html
Cel mai tare nu ma deranjeaza consumul, ci faptul ca trage greu (puterea consumata si consumul sunt proportionale, normal) si nu mai ramane rezerva de putere in caz ca e nevoie.
Stiu ca e o solutie si cutia pe porbagaj, dar chiar nu imi trebuie, bagajele stau in rulota prin dulapuri, si portbagajul masinii e gol.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
16
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil »

Am urmarit link-ul cu pricina...si le dau dreptate. Cu cumparatul insa cred ca e mai greu...poate doar daca vorbim cu o firma de accesorii care sa "intermedieze" - cu un mic comision - achizitionarea. Nu stiu daca vor reusi cei care fac din fibra de sticla, decat dupa sablon.Eu am facut mai multe piese la ei, dar numai dupa sablon. Asa ca cel mai bine este sa cumparam unul, dupa care il multiplicam 😉 Si uite asa se nasc afacerile... :lol: Cu siguranta ca acest deflector de aer, sau ma rog, paravant, isi are rostul lui si poate ca scade consumul asa cum zic ei, doar ca e putin inestetic. Daca poti trece peste asta..e perfect. Asa ca...asteptam sa cumpere cineva unul... :twisted:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

La partea cu inestetic - eventual sa tiparim un ClubRV pe el ? :lol:
VW T4 Multivan - in transformare
Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
16
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil »

Uite ,vezi ce inseamna spiritul de afacerist? :lol: :lol: Nu-i rea ideea....
Suntem rezultatul deciziilor noastre...
Radu Pascu
Membru forum
Mesaje: 1180
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
15
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Radu Pascu »

Ca proaspat sosit pe forum si in bransa, am urmarit acest topic caci am si eu parte de "frana" aerodinamica la tractarea rulotei.
Asta vara, am tractat o rulota mai grea ca a mea (ERIBA HYMER din 1979) cu care m-am "inteles" de minune in trafic si consum. Am reusit un 9% la 90-100km/h Dupa cum stiti, este o rulota rotunjita bine, cu alura clasica si subinaltata cu tavan pliabil.
Acum cu T.E.C.-ul care este cu 100kg mai usoara dar este mai lata cu 12cm si mai inalta cu vreo 30cm, am ajuns la 11% si cu greu reusesc in regim automat (am cutie de viteze automata steptronic) sa mentin 85km/h in viteza a-IV-a. In regim manual pot sa ajung la 120Km/h destul de greu, dar se poate efectua o depasire la nevoie.

Si acum vin intrebarile:
-a folosit cineva un asemenea deflector?
-a vazut cineva in ultimii ani asa ceva? Cand eram copii mai vedeam atelaje cu asa ceva pe tavan. Acum nu am vazut nici unul.
-oare distanta de la deflector si pana la suprafata frontala a rulotei nu este prea mare pentru a avea eficienta?
-oare nu ar fi mai interesant un carenaj aerodinamic demontabil, plasat pe partea frontala a rulotei?
-in lipsa unui tunel aerodinamic, un test in spatele unui avion ultrausor calat la sol, cu motorul turat moderat ar fi edificator?
invata repede si aplica... tot repede.

RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Avatar utilizator
Oprisan Emil
Membru forum
Mesaje: 94
Membru din: 19 Ian 2009, 18:36
16
Localitate: Galati

Re: Problema aerodinamica

Mesaj de Oprisan Emil »

Am primit informatii de la cei care se ocupa cu rulote mai mult decat mine ca acest deflector de aer e cam apa de ploaie. S-a incercat comercializarea lui acum multi ani in urma, in tari mai destepte decat cea in care locuim noi, si am inteles ca s-a renuntat repede la el pentru ca nu aducea nici un avantaj major. Repet ceea ce mi-a fost adus la cunostinta de catre firmele specializate :roll: :oops:
Suntem rezultatul deciziilor noastre...
Scrie răspuns