Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Deasupra frigiderului ai aragazul care este acoperit de doua blaturi (capac) si atunci cand deschizi capacul din stanga il poti sprijini pe acea tija culisanta pentru a sta in pozitie orizontala.
Capacul din stinga ramine in pozitie verticala, avind in partea de sus un suport de sustinere. Acea bara este in pozitie orizontala neavind nicio treaba cu capacul. Cind am luat rulota asa m-am gindit si eu, dar din pacate nu asta este scopul lui.
In acest caz...mai sapa ! Neavand o imagine de ansamblu in care sa se vada blocatorul capacului in pozitia verticala am presupus ca se deschide pana la orizontala :oops:
Si eu am asa ceva si sigur e cum zice Sandu si daca zice NASU asa sigur ca asa e: "orice problema are o rezolvare practica" :D
Acel opritor este facut pentru cazul cand ai nevoie de mai mult spatiu si nu vrei ca blatul sa te incomodeze sau nu ai nevoie de el lasat la orizontala
:mrgreen:
Ultima oară modificat 01 Iun 2009, 21:44 de către Serpescu Gheorghe, modificat 1 dată în total.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Cu 0 si 1 e clara problema (oprit pornit) ...dar nu m-am lamuri o fii ptr 220?? , nu am avut curent (220) ca nu am avut nevoie dar acum merg pe o perioada mai mare si ma gandeam ca o sa am nevoie de 220 . Cand esti pe 220 trebuie sa apasi pe ceva , sa comut de pe bateri pe 220??????, pana in momentul de fata era pe 1 si imi functiona bateria. Sub schema este un buton T care nu imi dau seama daca e apasat sau nu sta cam in aceiasi pozitie.....si ce e cu T m-am gandit o fii de la truma vent????
vieruramonacarmen@yahoo.com
Fam.Vieru:0722737481
P.S.Traiasca albinele care ne polenizeaza florile.
Acea cutie contine un intrerupator diferential; este un fel de siguranta (pentru 220V), dar in plus se declanseaza si la curenti mici, fiind o protectie impotriva curentarii accidentale (cand un copil, de exemplu, baga o sarma in priza sa vada ce se intampla :shock: ).
Asa cum spuneai si tu, 0 si 1 inseamna decuplat (in pozitia 0) si cuplat (in pozitia 1), ca la sigurantele obisnuite automate. Acel buton T este un buton de test; in momentul in care il apesi, siguranta trebuie sa decupleze. Concluzia, acolo este un tablou de protectie, pentru 220V. In mod normal, cand ai alimentare la 220V, in interiorul instalatiei electrice ar trebui sa existe un redresor care transforma 220V CA in 12V CC cu care sunt incarcati acumulatorii de la bord. Tot din acest redresor se alimenteaza si consumatorii la 12V (pompele de apa). Tot acolo ar trebui sa mai existe un dispozitiv care sa intrerupa folosirea tensiunii de 12V din acumulatori. Cu alte cuvinte, atunci cand ai 220V, acel redresor asigura incarcarea acumulatorilor si functionarea consumatorilor la 12V, dar nu din acumulatori.
Sper ca cele scrise de mine sa te ajute. Daca nu am fost explicit, da de stire :). In unele cazuri exista un intrerupator care "porneste" acel redresor. Daca ai cartea tehnica de la autorulota si o poti scana, pune pe forum paginile referitoare la instalatia electrica si ne lamurim mai bine ce si cum...
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
In momentul cand alimentezi cu 220V camperul, mai mult ca sigur ai un releu care iti trece automat aparatele care functioneaza cu 220V pe aceasta tensiune. Dar chiar daca asa ceva nu se intampla (de ex. frigiderul meu nu comuta automat) acumulatorul de bord in mod sigur se va incarca si va asigura functionarea tuturor aparatelor alimentate cu 12V. O sa va dati singuri seama ce se intampla, dupa ce cuplati la priza de alimentare a camperului la reteaua de alimentare sau generator. In rulota mea veche model Chateu fiecare corp de iluminat avea doua intrerupatoare-cand alimentam de la retea functionau becurile de 220V...cand mergeam pe baterie trebuia sa aprind pe cele de 12V. In camperul nostru de acum toate sistemele functioneaza pe 12V cu exceptia frigiderului care are si posibilitatea de a comuta si pe 220V, iar cand cuplez reteaua sau generatorul de 220V, acesta serveste doar la incarcarea bateriei de bord si alimentarea prizelor pentru aparate care merg doar cu 220V (TV, cuptor cu microunde, clima) .
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato