Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
sa nu va atingeti de ea ,in nici un caz, mai ales cand este conectata la 220 v.
cand am bagat o in priza m am atins usor de ea :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: m a curentat de am crezut ca sunt pomul de iarna. nu am umblat la nimic si nu mi dau seama ce se intampla :posibil vreun scurt? inpamantare? a mai patit cineva ?
Serios acum,verifica traseul de 220 V,incepand cu alimentarea externa a rulotei...necesita timp si rabdare...nu uita consumatorii de 220,undeva faza a ajuns la caroserie...
Am patit-o si eu.....dar am rezolvat-o cu o piesa cumparata de la service, acea banda de cauciuc cu insertie metalica prinsa de caroseria metalica a rulotei si infipta in pamant. Am patit-o intr-un camping in Ungaria unde probabil nu aveau impamantare ca lumea la instalatia electrica a campingului. Asa ca mi-am facut eu impamantarea... :lol:
Eu zic ca am rezolvat-o usor..si era doar vina lor pentru ca dupa aceea nu am mai patit nimic, in alte locuri. Vezi sa nu fie totusi mai grava problema la tine...
am luat o Cataline pe instalatie de la priza externa dar degeaba, nici urma Emile de banda de cauciuc cu insertie metalica , incep sa cred ca blestemele "s de vina :lol: mai aprofundez :shock:
Se intampla destul de des ca atunci cand se campeaza in grup si nu se alimenteaza individual din prize cu impamantare ci "in lant" adica unul de la altul sau mai multi din acelasi prelungitor neampamantat, una din rulote "sa dea la masa" si datorita faptului ca rulota este pe cauciucuri, picoarele de calare sunt prinse de podea si cel mai adesea se pun sub ele talpi de lemn sau plastic sa apara tensiune pe partile metalice ale rulotei.
De obicei aceste tensiuni pe caroserie sunt "retururi" prin consumatori de ordinul zecilor de volti, dar care trebuie luate in seama.
Solutia este estul de simpla : Un "tarus" metalic pe cat posibil zincat infipt 30-50 cm in pamant udat bine, iar de tarus prins strans cu surub si piulita un cablu flexibil izolat care la celalalt capat va fi legat,tot cu surub si piulita de carcasa sau sasiul rulotei.
In acest fel ati obtinut o IMPAMANTARE destul de eficienta.
Generatoarele sunt si ele dotate cu o astfel de impamantare, care este indicat sa fie folosita mai ales pe vreme umeda !
Banda cu insertie metalica este eficienta pentru descarcarea curentilor electrostatici care apar in mers datorita fercarilor care apar intre aer si suprafata vopsita sau de plastic a rulotei.
Prima data cand am patit-o nu am avut banda din aceea la mine, dar, prevazator, la plecarea din tara mi-am luat vreo 2 m de sarma grosuta, ca in afara dai cu tunul sa gasesti asa ceva....nu ca la noi pe toate drumurile. :lol: Am legat o bucata de sarma de vreo jumatate de metru de unul din picioarele de calare si celelalt capat l-am infipt in pamant...rezolvat.
Si eu m-am curentat "putin" cand alimentam rulota la 220 V cu un UPS de calculator legat la acumulatorul masinii . Dupa ce am facut impamantarea dintr-un tarus metalic mai mare si o bucata de sarma de cupru mai groasa legata la sasiul rulotei cu surub si piulita totul a fost ok .
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365
@Gigi Serpescu
Exista "sansa" ca prizele din care te alimentezi sa aiba contact de protectie, dar instalatia de impamantare a prizelor sa nu functioneze.
Cand cineva cu o rulota "defecta" se alimenteaza din acelasi grup de prize cu tine pe firul de protectie va ajunge "curentul vagabond" si la carcasa rulotei tale.
In concluzie, este bine ca la cel mai mic semn ca rulota "ciupeste" sa o impamantezi, mai ales pe vreme umeda.
P.S. Sa nu exageram in ceea ce priveste "platbanda" Un fir de Cupru litat de 4mmp este suficient, cu conditia ca legatura cu tarusul sa fie curata si bine stransa.
Serpescu Gheorghe scrie:Eu inca nu am patit, dar e normal sa umblu dupa mine cu tarus si platbanda pentru impamantare? :shock:
Eu in camping fiind si prizele de acolo fara pamantare,m-a "piscat" si pe mine rulota,cand atingeam partile metalice si eram in contact cu solul.Am verificat cu o surubelnita cu care se verifica faza la a.c si am gasit faza pe masa rulotei.Am inversat stecherul de alimentare cu 220V a rulotei,astfel nu mai ajungea faza la masa rulotei si nu mai curenta.Daca atingem nulul la 220V nu ne "scutura",doar daca indica faza si asta se poate verifica cu surubelnita de faza de care spuneam.Astfel nu mai trebuie sa duc tarusi sa sap,etc.Nu poate sa fie un defect al rulotei,vad ca au patit-o si altii,nu avem toti defectiuni,daca ar fi pamantare la prize nu ar fi probleme,dar in lipsa,asta e o rezolvare mai simpla.