Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
16
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian »

am reusit si am dat jos astazi protapul si m-am uitat la amortizor.pe pistonul ala nu prea mai avea vaselina.l-am curat cu motorina si pistonul si protapul in interior si apoi am umplut cu vaselina si gresat la urma cat a mai incaput.amortizorul cred ca e bun si zic asta pt ca am incercat sa il imping cu mana si se strange foarte greu...lent si la fel si revine lent.este normal asa/?sau ar trebui s-a isi revina mai brusc ceva genu telescoapele de la haion la o masina????am montat tot la loc si acum daca imping de protap isi revine la loc dar foarte lent.eu cred ca e bun asa.voi ce parere aveti??? multumesc!!!
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Sandu Toma »

Cred ca operatiunile facute sunt binevenite, cel putin odata pe an.
Ramane de vazut la proba "in teren" daca a disparut si scartaitul.
Amortizorul este bine sa functioneze un pic mai greu, in mbele sensuri, de fapt asa cum spune si numele "amortizor" sau "shock absorber", el trebuie sa preia socurile si sa faca functionarea lina.
Oricum functionarea dispozitivului de franare inertial va fi mult mai buna dupa curatarea si gresarea facuta.
Orice problema are o rezolvare practica
ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
16
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian »

da ce ziceti amortizorul functioneza normal? lent.. sau ar trebui ceva mai rapida revenirea la loc ???
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Sandu Toma »

Amortizorul este bine sa functioneze un pic mai greu, in ambele sensuri, de fapt asa cum spune si numele "amortizor" sau "shock absorber", el trebuie sa preia socurile si sa faca functionarea lina.
Orice problema are o rezolvare practica
ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
16
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian »

aha.am inteles.multumesc.asta era nelamurirea mea.va multumesc mult.
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Costin Tabra »

La fel functioneaza si la mine. Asa cum spunea si Sandu, functia amortizorului este de a prelua socurile, deci este cat se poate de firesc sa se miste mai greu, in ambele sensuri, deoarece functioneaza si la comprimarea si la destinderea protapului.

Da, Iulian, este foarte bine ca dupa operatiunile de intretinere protapul revine SINGUR la pozitia destinsa. Asa si trebuie.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Amortizorul trebuie sa se destinda dupa fiecare franare, altfel ar aparea zgomote la plecarea da pe loc sau la o eventuala accelerare.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
16
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian »

stiti ca am dat jos protapul si am curatat si gresat.dar am ramas cu o nelamurire si nu am mai apucat sa va intreb.sub protap cand actionez maneta de frana este o chestie de fier ca un carlig asa cu cioc.am observat ca in momentul cand trag frana de mana carligul acela se trage si el cumva in spate mai exact se lasa in jos.iar la lasarea manetei in jos carligul respectiv se duce in fatza.nu pot sa imi dau seama ce rol poarta el acolo.pt ca in momentul cand imping protapul cu mana nu vad nici o diferentza nici la carlig nici la frana.m-a puteti ajuta? va multumesc
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Daca am inteles bine, ala ar trebui sa fie de la frana de mana si actioneaza numai atunci cand o tragi, daca gresesc imi cer scuze, ca nu am umblat acolo decat odata si nu-mi aduc bine aminte.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
ilascu.iulian
Membru forum
Mesaje: 47
Membru din: 11 Ian 2009, 11:10
16
Localitate: iasi
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de ilascu.iulian »

da numai cand trag frana de mana atunci se misca in spate si las frana libera revine in fatza.m-am uitat pe acolo sa vad daca vine bagat pe undeva carligul acela da nu imi dau seama.
dacia logan 1.5 dci + dethleffs rt2
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Cred ca de el vine prins cablul de siguranta care se agata la carlig si tija de actionare a sabotilor, dar mai asteapta putin si poate te ajuta cineva mai luminat, adica Sandu sau Costica Tabra etc... :D
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Mesaj de Costin Tabra »

Iulian,

Ceea ce descrii tu face parte din sistemul de franare inertiala. Acest sistem este conectat la cupla rulotei printr-un cilindru culisant in interiorul caruia se afla amortizorul de socuri. Mai departe, printr-un sistem de tije si cabluri, comprimarea si destinderea protapului se traduce prin franarea (la comprimare) si defranarea (la destindere) rulotei. Tot in zona respectiva (sub protap) se mai conecteaza levierul franei de mana (cu un amortizor hidraulic sau cu un arc intr-un cilindru - in functie de model) si tot acolo, printr-un inel se conecteaza cablul de siguranta.

In imaginea de mai jos vei vedea cam toate elementele de care am povestit:
Sist. franare.jpg
(20.25 KiB) Descărcat de 1007 ori
Imi pare rau ca este cam mic, insa poate ca salvat si deschis cu altceva, poate fi marit astfel incat sa se inteleaga mai bine cum functioneaza acest sistem. Daca te mai pot ajuta cu ceva, scrie.

@Gheorghe Serpescu: Numele de botez este chiar Costin, nu Costica, asa ca astept mielul :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Scrie răspuns