Iulian,
Ceea ce descrii tu face parte din sistemul de franare inertiala. Acest sistem este conectat la cupla rulotei printr-un cilindru culisant in interiorul caruia se afla amortizorul de socuri. Mai departe, printr-un sistem de tije si cabluri, comprimarea si destinderea protapului se traduce prin franarea (la comprimare) si defranarea (la destindere) rulotei. Tot in zona respectiva (sub protap) se mai conecteaza levierul franei de mana (cu un amortizor hidraulic sau cu un arc intr-un cilindru - in functie de model) si tot acolo, printr-un inel se conecteaza cablul de siguranta.
In imaginea de mai jos vei vedea cam toate elementele de care am povestit:
Imi pare rau ca este cam mic, insa poate ca salvat si deschis cu altceva, poate fi marit astfel incat sa se inteleaga mai bine cum functioneaza acest sistem. Daca te mai pot ajuta cu ceva, scrie.
@Gheorghe Serpescu: Numele de botez este chiar Costin, nu Costica, asa ca astept mielul :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: