Stai linistit ca nu se intampla nimic nasol! La turbodiesel ai doar o singura bujie incandescenta si o pompita electrica de motorina: pana cand motorul nu se incalzeste cam la +10 grade bujia este alimentata si pompa injecteaza ritmic peste filamentul incandescent al bujiei motorina care se aprinde si prin galeria de admisie flacara ajunge in cilindrii ajutand aprinderea amestecului de aer/motorina. Sistemul seamana foarte mult cu metoda practica cu care vechii soferi de diesel ajutau pornirea motoarelor tinand o mica faclie in gura de admisie. Fumul si mersul neregulat se datoreaza acestei"interventii" in procesul de functionare a motorului si dispare imediat dupa ce sensorul de temperatura "spune" releului electronic ca motorul s-a incalzit si poate functiona si fara ajutor. In mod normal functionarea acestui sistem este semnalizat de aprinderea intermitenta a unui bec galben de pe panoul de bord . Oricum, orice motor diesel (cu mici exceptii la ultimele generatii), la temperaturi joase, scoate fum alb la pornire. Atentie mare! Daca vrei ca turbocompresorul sa te tina mult, sub nici o forma sa nu atingi pedala de acceleratie pana cand motorul nu se incalzeste un pic! Cu motorul rece ungerea turbocompresorului este foarte slaba !!! Nu pateste nimic motorul daca merge cateva minute "boncanind".Adrian Kremer scrie:la pornirea la rece scoate un fum alb albastrui
Corect, timpul in care bujia devine incandescenta creste cu scaderea temperaturii. Stigerea martorului luminos in bord arata ca bujia a ajuns la temperatura optima. Eu sub minus 10 grade fac manevra de 2 ori inainte de a porni motorul.ilascu.iulian scrie:porneste motorul dupa ce se stinge becul.e normal sa stea mai mult aprins pe timp de iarna.mai ales atunci cand e mult sub 0 grade.
Gigi, topicul se vrea a fi cum zice in titlu, pentru dieselurile mai vechi, :D ce scrii tu aici pare un diesel mai nou :lol:Serpescu Gheorghe scrie:Eu la -29 de grade, o singura data. Puneti motorina aditivata, bujii bune, filtru bun si compresie buna.
Apropos, am pornit si la minus 37, dar la a doua cheie si sa nu uitam de baterie.
:lol: Nu dispera! Nimic deosebit ! Mi-am dat seama ca motoarele noastre desi echipeaza aceeasi tip de sasiu sunt diferite. La mine (ducato 2,5td) sistemul de pornire este un pic diferit, asa cum am descris mai sus. La tine este un sistem clasic de bujii incandescente (cate una pe cilindru), iar comanda se face printr-un releu de temporizare simplu. Acest releu indiferent de temperatura motorului tine un timp prestabilit bujiile incandescente in functiune (la tine 40 secunde). La generatia de diesele 80-90 asa era sistemul. Dupa 90 au inceput sa apara motoare care timpul de mentinere in functiune a bujiilor era comandat de un montaj electronic care tinea seama si de temperatura motorului. Neamtul ti-a pus ca in conditii normale dupa 10 secunde poti porni: vara asa este...iarna totusi nu strica sa tii pana cand se stinge becul galben.Adrian Kremer scrie: ca totusi e o problema !
e vara,, sau iarna ,, beculetul cu pricina tot sta aprins vreo 40 sec. pana sa se stinga,