Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
@Loghin. Lectureaza sectiunile "Probleme tehnice la RV? si Biblioteca RV" si vei gasi o parte din raspunsurile pe care le cauti, si un mod de abordare pentru problemele cara se vor ivi in viitor. Pentru restul problemelor asteptam intrebarile tale. Succes!
Eu am un frigider (spre rusinea mea nu stiu marca) care functioneaza pe gaz, iar pe 12Vcc/220Vca cred ca nu functioneaza pe acelasi principiu ca pe gaz. Anume, daca pe gaz are condensatorul sau vaporizatorul, cum s-o numi format dintr-o teava în serpentina în panta usoara, în schimb pe curent are separat un radiator lamelat din aluminiu (cum se folosesc la finalii amplificatoarelor sau radiatoarele invertoarelor) care cred eu functioneaza pe alt principiu, si anume acelasi ca la lazile frigorifice de 20-24 litri ce se gasesc prin Metro si functioneaza la 12Vcc/220Vca, unele chiar cu functie dubla de racire/încalzire (chiar eu am una) si sigur nu functioneaza pe acelasi principiu pentru ca nu e conditionat de orizontalitate. Întrebarea mea survine ulterior experientei de zilele trecute (de 1 Mai) când frigiderul, functionând deja de 2 zile pe gaz, spre seara când am pornit generatorul, am pornit frigiderul si pe 220V, considerând ca va merge în paralel, sperând la o racire mai buna, si spre surprinderea mea, nu am facut alceva decât sa întrerup functionarea pe gaz, topindu-se bruma de pe serpentine. E posibil sa nu functioneze în paralel si functionarea pe curent sa aiba prioritate, sau e ceva defect, caci nu am avut rabdare sa-l las vre-o ora sa vad daca raceste pe curent, iar dupa ce am oprit alimentarrea s-a reluat racirea pe gaz. Mentionez ca în tot acest timp, flacara a ars, pentru ca degaja caldura pe la grila de aerisire. Apropo nu am reusit sa vad flacara sau scânteia în interiorul frigiderului. E posibil sa nu aiba fereastra de vizitare???
Legea e ca o barieră, pe sub care trec căţeii, peste care sar dulăii şi în care intră boii!!!
VW SHARAN - 1,9 TDI - KNAUS JET 440
In primul rand ar trebui sa stim marca si tipul frigiderului in discutie.
In al doilea rand, principiul de functionare al lazilor frigorifice ”gen Metro” cum la numesti tu, este acela invers termocuplului (efectul Peltier -fizician francez).
Termocuplul functioneaza cam asa :Cand la jonctiunea ”calda ” a unui termocuplu(ansamblu format din doua fire metalice din materiale sau aliaje diferite-electrozi) se inregistreaza o crestere de temperatura, diferenta de potential intre capetele libere ale electrozilor este de ordinul mV sau zecilor de mV.
La elementul Peltier, cand intre cei doi electrozi se aplica o tensiune, temperatura jonctiunii scade proportional cu tensiunea aplicata.
Bineinteles ca acolo exista o baterie de astfel de termocupluri.
Buna. Azi dupamasa am avut timp si am "inspectat" un pic rulota. Am vrut sa vad si eu ce functioneaza si ce nu. Aragazul am reusit s-o aprind, iluminatul repfect, radio Ok, dar nu am reusit sa pornesc frigiderul( pozele 2 si 3) si Truma (poza 1). Sincer sa fiu, nici nu ma pricep. Chiar de aceea nici nu am insistat, nu cumva sa fac vreo prostie. Cum sa incerc, daca functioneaza? Gaz este in butelie.
Am mai observat, ca atunci cand rulota este cuplata la masina nu este curent (12v) in rulota. Am discutat cu cineva si mi-a explicat sa aprind proiectoarele de ceata si atunci o sa functioneze. Asa si am facut. Prima data totul mergea perfect, dar dupa aceea am mai vrut sa arat la cineva si nu mai mergea nimic. Desii masina avea motorul pornit, farurile aprinse+proiectoarele de ceata. Scuza daca va plictisesc cu niste chestii minore, dar niciodata nu am avut rulota si e ceva foarte nou pentru mine :)
Pun si niste poze cu frigiderul si truma, poate asa va dati seama mai usor despre ce model este vorba. Rulota e un Beyerland 380 Sprinter, din 1990, pt 4 persoane.
O alta mica problema este ca saltelele sunt un pic uzate (poza 4). Mai ales pe partea de spate. Se pot "repara"? Daca merg la un tapitar de mobilier, imi poate repara sau chiar schimba toata tapiteria?
Va multumesc.
Fişiere ataşate
poza 3.
0806070118.k.jpg (46.11 KiB) Vizualizat de 4247 ori
Poza 1.
0806060073.k.jpg (55.13 KiB) Vizualizat de 4249 ori
@boti
Tg. Mures
FORD GALAXY 1,9 TDI + BEYERLAND 380-B
Tel: 0745984746
Hai ma Lori. Nu ma mai bate la cap si tu :( Sunt la un pas de divort. Sotia si soacra (fara sa stiu), au stabilit sa facem botezul la copil chiar in data de 21. Imi vine sa... :x Mor incet...
@boti
Tg. Mures
FORD GALAXY 1,9 TDI + BEYERLAND 380-B
Tel: 0745984746
Boti, trebuie sa ai aprinse pozitiile suplimentare de ceata (spate) pentru ca de acolo se alimenteaza rulota prin pinul 2 al mufei.
Butonul de gaz si la frigider si la Truma si la aragaz trebuie tinut apasat(impins)timp de 10-20 secunde pentru a da timp termocuplului sa "simta" flacara si sa anclanseze electrovalva de gaz din fiecare robinet.
Pentru tapiterie iti recomand ca la un tapiter sa le faci huse complete cu fermoar pe o parte, pentru a le putea spala mai usor si mai des, mai ales ca si copilul va creste si le va murdari.
Succes si te asteptam pentru alte lamuriri.
PS.Boti, aud ca-ti faci probleme cu botezul. Ca sa rezolvi usor vii la Gura Raului si facem botezurile acolo, si pe al copilului si pe al tau ca rulotist !
Da-ti seama ce inseamna sa ai peste 100 de invitati la botez care nu-ti cer de mancare ! Poate sa dai tu o palincuta !!! :D