Reguli forum
Forum rules
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Buna ziua,
Neavand prea mul timp la dispozitie in acest sfarsit de saptamana, am plecat duminica dupa pranz, cu barca pe lacul Budeasa.
Ca si coordonate, acest lac este a doua amenajare (lac de acumulare) pe raul Arges, in amonte de Pitesti (in localitatea cu acelasi nume).
Este destul de mare ca suprafata (cred ca are ~ 5 km lungime si ~1 km latime. Adancimea apei poate depasi 20 m (in unele locuri - cred). Pe malul apei (pe malul stang, pentru ca pe cel drept este ciment - taluz) sunt cateva amenajari (cu terase, piscine, restaurant, .... unde se poate campa (nu sunt sigut ca si cu rulota, dar la casute sigur).
Nu am facut fotografii din barca, dar promit ca data viitoare, sa va arat si aceste amenajari. Lacul este proprietatea AJVPS Arges (nu este concesionat) si este populat cu stiuca, biban, oblete. Un prieten, povestea ca a vazut anul trecut (ce-i drept, tot din barca) si crap, dar personal nu am vazut prins.
Am catva imagini (facute de pe mal).
Incerc sa le pun, dar nu reusesc. Am adus imaginile la 640x480, dar nu mai stiu daca este obligatorie si "greutatea" (daca este o limita maxima). Parca am citit undeva de ~100 ko(maxim). Maine o sa le mai micsorez si tot maine o sa incerc sa le atasez (sunt facute de pe mal catre lac).
Daneeeee!!!! O sa rupi luntrea aia cu motorul ala!!!!! :lol:
Cum faci cand trebuie sa pleci cu.....ambele "jucarii"? Ai carlig la rulota? :lol:
Gata! Acum serios. Trebuiesc organizate intalniri rulotistico-pescaresti! :D Cred ca deja am inventat un cuvant nou! :lol: Suntem destul de multi pasionati de sportul asta si....e pacat. Avem destule lacuri si rauri. Ia vezi de-o campare pe acolo. :D
@Robert - modificarile sunt f bune ( si stiu ce spun). Barca este f usoara
daca plec singur, o sa am si harnasament (scule, apa mancare, fara bautura :lol: , etc), toate puse in partea din fata. Daca suntem cel putin doi, unul va sta obligatoriu in varf. In ambele situatii, barca va aluneca asa cum trebuie. :)
@Sergiu, asa cum am spus, pe malul apei sunt cateva amenajari (una este foarte foarte mare si in acelasi timp foarte "accesorizata" - vile, piscine, terase, ponton acostare, ....). In aceste conditii, nu se pune problema gasirii unei casute (cazare). Pentru o eventuala intalnire, evident cu rulotele, o sa ma uit mai atent "in zona" si o sa ma interesez la cei ce se ocupa de acele amenajari.
Gresesti, modificarile nu sunt corecte. Fie ai motor cu cizma lunga iar oglinda barcii nu se potriveste (este prea joasa - motorul intra prea mult in apa), fie inclinatia cizmei nu este cea corecta si elicea trebuie adusa mai mult SUB BARCA, nu spre spatele ei, cum sustin 99,99% dintre "priceputii" in motoare. Forta dezvoltata de motor trebuie sa se descompuna in 2 componente: una care te impinge inainte, si una care sa scoata din apa spatele barcii. Deci cizma nu trebuie sa fie in pozitie vertcala sau inclinata in spre spate, ci in fata ! Nu te baza pe faptul ca spatele barcii iese din apa de la sine la viteza mare, ca nu-i asa. Chiar daca barca sta orizontala la viteza mare, vei avea senzatia ca spatele barcii este undeva mai jos decat nivelul apei si va trage apa dupa ea cat pentru un vapor. Treaba asta se traduce intr-un consum exagerat de combustibil. Am experimentat ani de zile problema, am ajuns sa fac reparatie capitala la motor, nestiind care este cauza consumului mare de benzina.
Iata o poza de pe vremea cand si eu credeam ca si tine ca asa merge din cauza lipsei greutatii in fata. (scuze pentru calitatea pozei).
@dragos,
Multumesc pentru sfaturi.
Initial barca a fost taiata in spate, pentru un motor cu cisma scurta. Acum am completat pana la inaltimea initiala, plus inca 40 mm, pentru a ridica motorul (corespunzator). La inclinatie nu am umblat, am last-o asa cum a fost proiectata de fabricant (vorbesc de barca).
In manualul motorului, este mentionat faptul ca motorul se pozitioneaza astfel incat distanta dintre barca si placuta antiventilatie (pintenul orizontal de deasupra elicei), sa fie intre 0 si 50 mm. In fotografia a doua, se poate observa ca lucrurile sunt exact asa.
Este posibil (ma gandesc eu) sa fi fost motorul fixat pe a doua gaura a suportului, nu pe prima. O sa verific astazi.
Oricum, multumesc!
Dupa parerea mea problema este : raportul greutate barca vs putere motor.Intotdeauna un motor prea puternic pentru o barca mica va impinge botul barcii in sus ( cum ti se intampla tie Dane ! )La un raport corect putere motor - greutate barca trebuie sa apara fenomenul de glisare !Adica la obtinerea vitezei medii de deplasare barca efectiv se "culca " pe luciul apei !Trimit cateva poze ca exemplu.Nu stiu de ce pozele au ordine inversa.A se privi pozele in ordinea 3,2,1.
Fişiere ataşate
la viteza mare barca gliseaza si se "culca" pe apa
Multumesc Dan, la salupe este altceva: sunt mult mai grele si mai late. Ca si comparatie, barca mea are ~ 80 - 90 kg, iar salupa ~200 - 300 kg. Mot Yamaha 40CP (2 timpi) este aproape cat Honda 10CP in 4 timpi (ca greutate).
Uite care este diferenta
Intr-adevar salupa ta merge perfect dar tot sunt de parere ca motorul e prea mare pentru barca.Am si eu o barca aproape ca a ta de 80 kg si un motor Mercury de 5 CP si tot e mare.Cel mai bine merge cu motor electric!
Fişiere ataşate
barca mea cu motor Mercury 5HP
Picture 123.jpg (62.48 KiB) Vizualizat de 4758 ori
Salut Dan,
Este posibil sa ai dreptate (privind compatibilitatea motor - barca), dar si cu un motor cu greutate de ~ 3 ori mai mica (vezi foto), fara ceva mai greu in partea din fata, barca tot se ridica de varf. In imaginea de mai jos, pe "botul" barcii este fica mea (de aproape 10 - 15 kg) iar motorul respectiv nu canterea mai mult de 15 kg.
Imaginile postate in deschiderea acestui subiect, sunt facute la prima iesire, dupa achizitia motorului. Este normal (zic eu) sa nu mearga totul perfect de la inceput. In zilele urmatoare o sa incerc sa ajung la apa si voi face mai multe teste. Sunt convins ca in aceleasi conditii (adica echipata cu Honda de 10 CP), dar cu ceva greutate in fata, barca se va comporta bine. Indiferent de comportamentul ei, o sa pun imagini.
O zi buna!