detalii tehnice

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Emilian Barbu
Membru forum
Mesaje: 16
Membru din: 16 Mar 2008, 14:22
17
Localitate: Slobozia-Ialomiţa

Mesaj de Emilian Barbu »

În legatura cu polarizarea tranzistorilor nu va contrazic deloc pentru ca din 87 de când am plecat militar nu am mai surubarit mai nimic în afara de micile reparatii electrocasnice sau electronice strict necesare. Eu am donat colectia mea de Tehnium si de Start unui prieten radioamator. Aveti grija ca reglajul initial trebuie facut pe acumulatorul încarcat, din semireglabil, astfel încât la acumulatorul încarcat sa fie becurile aprinse, deci încarcarea limitata la curentul de mentinere, pentru a evita sulfatarea prin supraîncarcare.
Legea e ca o barieră, pe sub care trec căţeii, peste care sar dulăii şi în care intră boii!!!
VW SHARAN - 1,9 TDI - KNAUS JET 440
George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci »

Multam de sfat :D
Loghin Constantin
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 16 Mar 2008, 21:19
17
Oras: harlau
Data nasterii: 16 Mai 1964
Localitate: Hirlau - Iasi
Contact:

invertor

Mesaj de Loghin Constantin »

Tocmai am mai facut o cheltuiala pe un invertor 300/600 W. Se alimenteaza de la bricheta masinii dar are suplimentar si cabluri cu clesti pentru a fi cuplat direct la bornele bateriei. Prima proba a constat in folosirea lui timp de 5 ore neintrerupt pe un consum de aproximativ 300 W. Rezultatul; bateria (doar 63 A) de peste 3 ani vechime a rezistat fara semne de oboseala, la masurarea finala arata 12,2 V cu motorul oprit, (nu stiu cat ar mai fi rezistat) si la pornirea masii a invartit foarte bine. La prima proba ma declar multumit. Dupa manualul tehnic zice ca are alarma si se intrerupe automat la scaderea curentului sub 10,3-9,7 V fapt care s-a intamplat cand am pornit motorul. Cred ca pentru folosiri ocazionale este mai comod decat un generator care tot consuma benzina si face si zgomot.
Primii 100 de ani sunt mai grei...dupa aia totul merge de la sine!!!
Dan Cilan
Membru forum
Mesaje: 635
Membru din: 13 Apr 2008, 20:08
17
Localitate: Zalau
Contact:

Mesaj de Dan Cilan »

Ce este acest invertor ?Ce face el ?Cat costa si de unde se cumpara ?
http://www.fantanele-belis.ro/
0745634366
Ford Ranger+ Bürstner City 520
Avatar utilizator
Fabian Karoly
Membru forum
Mesaje: 309
Membru din: 29 Aug 2007, 11:09
17
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesaj de Fabian Karoly »

Nu uitati nici de UPS, merge bine , este testat. Am UPS de 400VA si acumulator de 80Ah, televizor de 37cm diagonala pe tub catodic+ receiver, (consum mare , masurat de 6A) si a mers cam in fiecare zi cam 2 ore cel putin , apoi oprisem pentru ca baietii dadeau drumul la generatorul mare. Si mergeam in fiecare zi cu masina deci acumulatorul se reincarca. Ziua cand generatorul era oprit era solutia perfecta sa mearga televizorul. Si UPS -ul se opreste automat daca tensiunea scade sub o valoare, cred ca pe la 10 volti. Sigur gasiti la cineva sau printr-un raft un UPS dezafectat care nu mai duce nimic din cauza acumulatorului mort, in loc de acumulatorul lui legi acumulatorul rulotei sau al masinii.

Nissan Terrano 2,7 TDI + T.E.C. Weltbummler TT2
Loghin Constantin
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 16 Mar 2008, 21:19
17
Oras: harlau
Data nasterii: 16 Mai 1964
Localitate: Hirlau - Iasi
Contact:

Invertor

Mesaj de Loghin Constantin »

Invertorul este un corp compact (1 kg) care trensforma curentul de baterie 12 V in curent alternativ identic priza de acasa. Sunt de diferite puteri de la 60 pina la peste 1000 W. Recomandabil (d.p.m.d.v) pentru o baterie de autoturism este inverorul de circa 300 - 400 W care asigura curentul necesar in rulota si nu "ucide" bateria bineinteles intr-un timp limitat (vezi mesajul meu precedent). Invertoare se gasesc in foarte multe locuri la diferite preturi (in functie de dotari, protectie la suprasarcina, baterie descarcata...). Eu l-am luat de la Selgros, 240 lei. Am vazut pe internet si mai ieftine dar alte modele. Totusi mai recomand o data nu luati un invertor prea mic, este bine sa aveti o rezerva de putere.
Eu sunt multumit de treaba pe care o face si nu am nici o indoiala.
Primii 100 de ani sunt mai grei...dupa aia totul merge de la sine!!!
Dan Cilan
Membru forum
Mesaje: 635
Membru din: 13 Apr 2008, 20:08
17
Localitate: Zalau
Contact:

Mesaj de Dan Cilan »

Merci de info ! Am sa-mi iau si eu unul !
http://www.fantanele-belis.ro/
0745634366
Ford Ranger+ Bürstner City 520
Dan Cilan
Membru forum
Mesaje: 635
Membru din: 13 Apr 2008, 20:08
17
Localitate: Zalau
Contact:

Mesaj de Dan Cilan »

Apropo , la masina mea am iesire la priza 13 pini iar la rulota 7 pini.Am adaptor de la 13 la 7, intrebarea este am curent de 12 in rulota sau ar trebui sa fac modificari ?
http://www.fantanele-belis.ro/
0745634366
Ford Ranger+ Bürstner City 520
Avatar utilizator
Fabian Karoly
Membru forum
Mesaje: 309
Membru din: 29 Aug 2007, 11:09
17
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesaj de Fabian Karoly »

Este perfecta solutia si cu invertorul dar nu uitati un UPS de 400VA este la 99 RON la Real de exemplu. Si iti mai ramane acumulatorul din el pe care poti sa-l folosesti la rulota pentru robineti.

Nissan Terrano 2,7 TDI + T.E.C. Weltbummler TT2
Loghin Constantin
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 16 Mar 2008, 21:19
17
Oras: harlau
Data nasterii: 16 Mai 1964
Localitate: Hirlau - Iasi
Contact:

Mesaj de Loghin Constantin »

:shock: Daca legaturile la priza sunt OK ar trebui sa aveti curent normal prin adaptorul 13-7 pini. Eu folosesc rulota la doua masini, una are priza normala, una cu adaptor, functionarea este la fel fara modificari.
Despre UPS cred ca este o alternativa. Am incercat initial cu UPS (fara alimentare) si a functionat circa 15 min. cu consumatorii (300 W) apoi a picat. De obicei aleg varianta "originala". Cred ca la UPS este necesara o improvizatie care sincer ma depaseste... iar la curent este destul de :o :shock:
Primii 100 de ani sunt mai grei...dupa aia totul merge de la sine!!!
George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci »

@Dancilan, Daca nu s-au facut modificari la cele doua conectoare ar trebui sa aveti alimentare cu tensiune. Dar cred cel mai simplu ar fi sa incercati sa le cuplati prin adaptor. Cit despre invertor poti sa i-ti cumperi unul dar sa fie compact si sa nu depaseasca 1 kg. :D :D :D
George Burneci
Membru forum
Mesaje: 161
Membru din: 28 Noi 2007, 18:07
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de George Burneci »

Lasind gluma la o parte :D Invertorul cit si U.P.S. transforma tensiunea continua 12 sau 24V in tesiune de 220V /50 HZ tensiune alternativa .
UPS cum a postat si Fabian are avantajul ca este mai ieftin si este mult mai stabil in functionare atit in tensiune cit si in frecventa.si pe deasupra i-ti mai ramine si un acumulator.De cumparat il gasesti la magazinele de calculatoare.Invertoarele sint mai usor de folosit se leaga la priza de bricheta si fac acelasi lucru, dar sint mai scumpe. Le gasesti la marile magazine . Ambele semnalizeaza tensiune scazuta sub 10,5V.
Durata de descarcare a bateriei tine de ce consumatori avem .
Scrie răspuns