Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Acel "dreptunghi" denumit "ladegerat" indeplineste exact functia de transformator de la 220V la 12V. Daca poti/stii, scrie si ce reprezinta fiecare denumire din schema. O sa incerc si eu sa caut traducerea in limba romana, astfel incat sa fie accesibila tuturor.
Oricum, schema este binevenita si cred ca este util sa avem cat mai multa documentatie, accesibila tuturor pasionatilor.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Tema de lucru ptr specialistii clubului! :)
La rulota noua nu-mi incarca bateria atunci cand rulota e legata la 220v.
Printre actele capatate de la Peti nu exista vre-o schema electrica a transformatorului astuia dar.....va explic. Are 3 iesiri de 12v si o intrare ptr baterie. Cu iesirile alea 3 e clar. Sunt pe conumatori separati. iluminat,apa,etc. Fiecare iesire mai are sloturi libere. Intrarea la "bat" de asemenea. Cel mai simplu ar fi fost sa fac punti intre o iesire de 12v si intrarea asta la baterie dar......am zis sa vorbesc intai cu voi. :)
Lucruri de precizat ar fi : -nu exista transformator "mare",pe placa e unul mic la fel cu cel din incarcatoarele alea Chinezesti. In schimb.....sunt piese gramada! :D
-tensiunea de la iesiri e de 13v
Gata! Hai cu idei! :D
Posibil ca placa pe care o ai tu acolo sa fie o sursa in comutatie care sa scoata constant 13V ( ? A )si de aceea nu are nevoie de transformator mare .
In acest caz va trebui sa faci in asa fel incat sa intercalezi intre baterie si intrarea ”bat” un releu care sa ”simta” cand esti alimentat la 220V si sa decupleze bateria si in acelasi timp sa o cupleze la un redresor 220/12V pe care trebuie sa-l cumperi.
Stefan Iuga scrie:Acumulatorul se leaga la "Eingang 12V". Tot ce alimenteaza "Ausgang 12V" va fi alimentat de la acumulator. In momentul in care se cupleaza afara priza de 220 V (fiind alimentata cu 220V) releul din transformator intrerupe alimentarea de la acumulator trecand totul pe 220V si respectiv 12V transformati de acel transformator. La mine frigiderul si lampa de deasupra aragazului nu se alimentau de la iesire de 12V a transformatorului.
Pentru incarcarea acumulatorului trebuie montat un incarcator separat, alimentat bineinteles de la 220V. Exista o solutie si pentru incarcarea acumulatorului in timpul mersului, dar cred ca este putin mai complicat si mai costisitor pentru ca mai trebuie cumparat un Booster care este ceva peste 100 Euro.
Daca ai un tablou electric cu sigurante pt 220V si transformator pt 12 V este valabila explicatia de mai sus. Daca nu este asa mai da niste detalii.
Exact asa e legat si exact aia face Stefan. La rulota veche,atunci cand o leg la 220v,imi incarca bateria. Am masurat si "baga" 13,8v. Tensiune de incarcare deci. La asta noua decupleaza bateria atunci cand o cuplez la 220v dar.....nu o incarca! Cred ca ce-a mai buna varianta,pe care o voi face desigur,este schimbarea cuplei de la masina din cea cu 7 in cea cu 13 pini si atunci se va incarca din mers sau voi mai porni masina la nevoie. Nu prea vreau improvizatii ca e in garantie. Ori metoda cu redresor! Care si ea e f buna.