Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Legat de geamuri ...ce tip /model de geam vrei sa montezi ? Cele clasice de autoutilitara (bucata intreaga sau geam cu deschidere culisant ) ?Eu am montat un geam de usa culisanta cu parte mobila (deschidere) .Pretul la magazin specializat ( Motorhome Otopeni) a fost de aprox 170 euro.Montajul a durat cam 45 minute cu decupat usa,finisat,vopsit ,montat geam .Ca ajutor ...sotia.Asa ca nu te speria,sunt multe operatiuni intr-o conversie care devin usoare daca te documentezi putin si nu ai doua maini stangi.
Mersi mult domnu Nelu Predonu,am sa îl contactez,vorbisem cu el înainte pe un grup de Facebook dar am fost expulzat din grup pe motiv ca nu se înțelege ce probleme am în conversie,asta fiind prima conversie eu pana în momentul de față toate concediile le-am făcut cu motocicleta.Multumesc încă o data!
SERGHEIDIN da geamurile normale cele de sticlă doar pe ușa culisanta vreau sa pun geamul ce are deschidere.
Am început deja sa studiez cum se pun,urmează sa le comand și probabil la sfârșit de săptămână încep sa montez pe ele.
Petre Nelutu. Trebuie sa iei legatura cu o firma care se ocupa de conversii.Iti trebuie proiect,lucrare facuta de o firma autorizata ,care firma se va ocupa si de omologare ( RAR...etc).In Bucuresti ai Corda Campers....si mai sunt prin toata tara .In regie proprie RAR-ul nu va sta de vorba cu tine.Musai printr-o firma autorizata.
Petre Nelutu scrie: ↑29 Dec 2022, 21:08
De curand , sunt posesorul unui Vw T5 , autoutilitara de 5 locuri si marfa.
Ce ar trebui sa fac pentru a putea omologa in autorulota?
Poti s-o lasi autoutilitara si atunci in partea de marfa montezi ce vrei. Nu intereseaza pe nimeni ce ai tu in zona de marfa! Omologarea in camper e un razboi intreg cu birocratia si cu RAR. De obicei fac asta cei care au doar doua locuri in acte, la voi cele cinci cred ca sunt mai mult decat ok!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Buna dimineata! In urma celor citite pe acest forum am tras unele concluzii. Am intentia sa fac si eu o asemenea conversie, dar fara omologare. Aici nu prea am gasit toate informatiile, de aceea vreau sa pun cateva intrebari si astfel sa ma poat lamuri:
1.Nu stiu daca se poate numi conversi atata timp cat nu o faci cu omologare si tot ce mai implica, dar daca eu nu intervin cu nici o modificare si aici ma refer la geam si peretele despartitor, si fac doar inauntru aragaz, pat , masa frigider, cabina de dus cu wc. Asi intampina probleme la ITP, un control de rutina atat in tara cat si in afara?
2. Am gasit o duba care este exact cum am descriso, la care mai adaug din spusele proprietarului ca are geamuri la cele doua usi de pe spate, dar cica asa a venit din fabrica si cireasa de pe tort NU are omologare. Ce sfat puteti sa-mi dati, se merita?
Multumesc!
Care este destinația autovehiculului acum? Marfa sau persoane?
Dacă este marfa atunci asa va rămâne și nu interesează RAR ul ce transporți.
Atenție nu poți transporta în timpul mersului persoane decât pe locurile din fata dotate cu centuri.
Pana la urma omologarea consta, simplist vorbind, la acceptarea tehnică a modificărilor structurale altele decât în certificatul inițial de omologare.
Aceste modificări le pot face doar firmele agreate RAR.
P.S. O duba rămâne o duba de marfa fără creerea confortului turistic realizat prin conversie
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
Noua asa ne place sa spunem chiar daca nu este omologata lucrarea,ca este ,,conversie". Suna frumos :) .Eu am facut omologarea si nu este nici o nenorocire cu RAR-ul.Apelezi la o firma specializata (cu carosier ,logic) si merge totul snur.
Eu unul nu sunt de acord cu ,,conversiile"facute dupa ureche fara consultatea unui carosier si respectarea cerintelor acestuia.Ca iti faci mobilierul din stratificat de plop sau din PAL ..este treaba ta ,la fel daca iti pui blat de bucatarie din doi dulapi sau iti faci boala cu epoxi si ,,scoici de mare"
Instalatia electrica nu este o joaca avand in vedere ca in general cam baga omul acumulatori de 200A minim iar curentii de scurtcircuit ajung la cer .Nu mai discutam ca acum mai toata lumea este priceputa in a-si confectiona baterii pe Life asamblate pe masa in bucatarie (ca doar gasesti celule,bms-uri...ce poate fi asa complicat) .
Chiar si LiFepo iau foc ,dureaza mai mult dar dupa fum si gaze apare si focul .
Panourile fotovoltaice au devenit accesibile iar montajul pe masini il poate face acum chiar si femeia care vinde patrunjel la coltul strazii (cred unii).
Concluzia ,daca tot bagi bani intr-o conversie ...si bagi... mai pune 2-3 k de euro si scapi de multe griji .
Multumesc pentru raspunsuri.
Deocamdata sunt in cautari legate de masina, nu prea sunt priceput la diesel dar invat repede. A-si merge pe un ducato 2.3 sau 3.0 stiu ca sunt pretentios, de motoarele de citroien si peugeot nu prea am gasit pareri bune, imi place mult si mercedes sprinter punte cu roti duble 2.2 . Ramane sa caut informatii, pareri si sfaturi. Voi ce ma sfatuiti?
Ma puteti indruma spre situl RAR unde sunt firmele agreate pentru conversii?
Multumesc!
Salut! Poți apela la Celtic Campers din București, iar dacă e să cauți pe site-ul RAR, trebuie să cauți ateliere autorizate pe modificari constructive ale vehiculelor. Vei gasi multe, autorizația include mai multe categorii de lucrări, dar foarte puține firme care fac efectiv conversii.
Platforma Fiat prezintă mai multe avantaje pentru conversii, nu le mai reiau, le-a prezentat cu lux de amanunte domnul Predonu în acest topic.