PROBLEMA TEHNICA RULOTA

Folositi functia CAUTARE (SEARCH).Selectati cu atentie topicul in care postati.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Avatar utilizator
Tudor Gino
Membru asociat
Mesaje: 3
Membru din: 08 Apr 2024, 10:44
Oras: Buzau
Data nasterii: 19 Apr 1988
Localitate: Buzau

PROBLEMA TEHNICA RULOTA

Mesaj de Tudor Gino »

Buna ziua,
Sunt posesorul unei rulote Chateau Chiara 380 din 1995 si va spun sincer ca nu ma pricep si am nevoie de sfaturi si de o solutie.
De fiecare data cand vreau sa parchez si dau cu spatele, se "actioneaza" frana rulotei, se impinge aproape la maxim frana inenertiala ( am cupla normala, nu am cupla antibalans) , si imi este imposibil sa merg mai mult de 2m cu spatele, in curand cred ca stric ambreiajul...
Am inteles ca este normal, si sa incerc sa nu ii dau "socuri" , dar tot nu functioneaza. Efectiv trebuie sa decuplez rulota si sa o imping manual ( NU am mover ) . Sper ca m-am facut inteles, ca nu stiu altfel cum sa explic.
Exista vreun "surub "sau ceva sa decuplez frana rulotei in timp ce dau cu spatele ?

Sper ca nu este o intrebare stupida, dar chiar nu ma pricep. Sunt posesor nou de rulota si vreau sa invat. Nu ma
criticati :)
Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 709
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: PROBLEMA TEHNICA RULOTA

Mesaj de Florin Herciu »

Considerăm ansamblul șasiu-proțap ca fiind fix. Cupla și elementul pe care este fixată constituie partea mobilă.

Pentru simplificare, ne imaginăm o țeavă care culisează intr-o altă țeavă, o cursa de (zicem din burtă) 100 mm.

Atunci când tragi rulota de proțap, (mersul normal) țeava din interior stă pe un capăt al cursei, iar când vrei sa dai cu spatele, țeava din interior parcurge cei 100 mm, tensionand frâna.

Daca găsești locul potrivit (să nu provoci stricăciuni cumva), faci o găurică în partea fixă, in așa fel incat, băgănd un bolț (un cui, un șurubel de 6 sau de 8) sa impiedici țeava din interior să-și facă cursa.

Și gata, nu mai frânează la dat înapoi.

Grijă mare să nu strici ceva când gauresti, și nu cumva să pleci la drum cu bolțui uitat, că e pericol mare, chiar de răsturnare a atelajului.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111
Radu Pascu
Membru forum
Mesaje: 1180
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
15
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: PROBLEMA TEHNICA RULOTA

Mesaj de Radu Pascu »

problema se află la saboții de frână. Lipsește sau nu funcționează mecanismul de deblocare al saboților la mersul cu spatele.
invata repede si aplica... tot repede.

RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Avatar utilizator
Tudor Gino
Membru asociat
Mesaje: 3
Membru din: 08 Apr 2024, 10:44
Oras: Buzau
Data nasterii: 19 Apr 1988
Localitate: Buzau

Re: PROBLEMA TEHNICA RULOTA

Mesaj de Tudor Gino »

Radu Pascu scrie: 13 Apr 2024, 20:20 problema se află la saboții de frână. Lipsește sau nu funcționează mecanismul de deblocare al saboților la mersul cu spatele.
Rulota a fost intr-un service din cate am vazut pe facturi si a fost efectuata revizia la sistemul de franare si schimbate amortizoarele...dar sunt curios si o sa caut sa merg cu ea la o constatare, tot ce tine de sistemul de siguranta, este important.
Multumesc
Scrie răspuns