Conversie duba in campervan

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Viorel Capruciu
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 08 Dec 2020, 09:42
4
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 07 Iun 1959

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Viorel Capruciu »

Multumesc pentru opinie, poate fi general valabila.
Ideea de la care am plecat este ca vrem euro6, pe motivul unor posibile impozite si restrictii de circulatie mari pentru cele poluante, in viitor. Niste zone cu restrictii chiar sunt deja in Europa pentru cele mai poluante.
In al doilea rand, una mai noua are un inceput de rugina mai redus sau deloc, iar probabilitatea de infiltratii tinde la zero. Desi camperele de firma arata superb, mai ales cele mai noi, totusi un camper euro6 este scump, chiar si sh. Nu ca nu am putea sa luam unul, doar ca nu calatorim suficient de mult cat sa merite pretul.
Bataie de cap la conversie este garla, dar fiecare are gradul lui de acceptare. Conversia cred ca este unul dintre locurile unde se fac cele mai multe si mai mari compromisuri. Depinde de abilitatea si inspiratia fiecaruia de a le alege pe cele care i se potrivesc cat mai bine.
Viorel Capruciu
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 08 Dec 2020, 09:42
4
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 07 Iun 1959

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Viorel Capruciu »

Un bun prieten, camperist cu experienta, mi-a pus in vedere urmatoarele aspecte care m-au pus serios pe ganduri in ce priveste conversia:
- Am o varsa si implicit va veni destul de curand vremea cand nu voi mai putea pleca prin concedii si deci camperul va trebui vandut.
- Clientii camperelor fug de cele convertite in regie proprie pentru ca implica stangacii in proiectare, executie, sau mai rau. Desi personal am lucrat destul de mult si divers (de exemplu jumatate din mobila din casa e facuta de mine), sunt convins ca vor fi imperfectiuni destule. Sunt si clienti mai putin pretentiosi, dar aceia vor super ieftin, ceea ce nu poate fi cazul "camperului" meu, care ar pleaca de la o duba mai scumpa si cu totul nou in "locuinta", chit ca se vor mai invechi in 7-10 ani. Probabil cei mai tineri, care isi fac singuri converisa, daca se plimba cu ele 20 si ceva de ani pana se satura de ele, ulterior nu mai conteaza prea mult daca le mai dau si pe cat. Si ca atare nici nu cred ca vad lucrurile in cheia prezentata de prietenul meu, si fac niste conversii.., unele amatoricesti veritabile, ca sa nu le zic altfel.
- Omologarea la M1 nici macar nu mai ofera posibilitatea intoarcerii la duba originala N1 ca sa o vand ca duba, cu dat jos de pe ea si adusa cat de cat in starea initiala, si asta cu niste eforturi si pierderi. Ar trebui sa ramana N1. Sa zicem ca peste asta se poate trece, cu niste costuri in timp, cunoscute.
- solutia lui e un camper mai recent si implicit mai scump, undeva peste 40 mii euro, care si peste 10 ani va mai valora inca destul. Corect intr-un fel, insa noi, stand acum la casa, nu mai simtim dorinta de natura ca atunci cand stateam la bloc si nu ne vedem iesind jumatate de an ca sa merite pretul, sau mai bine spus sa tinem inchisa o suma destul de mare. Nici nu suntem abili in vanzari ca sa zic ca in caz de mare nevoie vindem repede si la pret bun, vorbesc din experienta. Iar in conditiile astea de pandemie e si mai greu de umblat si cautat ceva bun. Ce nu stiu, in ce priveste conversia de firma, calitatea, daca e cat de cat comparabila cu a camperelor veritabile si pretul, macar orientativ.
Luam in calcul inclusiv intoarcerea la ideea de rulota, poate temporar, desi am prezentat in alt post niste chestiuni pentru care evitam rulota, ca sa nu mai zic ca si prietenul meu este ferm impotriva ei dar asta e. Macar am masina buna de tractat si am si varianta rezonabila a vanzarii ulterioare cu pierderi mai mici.

Sau daca are cineva alte idei, poate ne scapa noua ceva...
Scuze daca e cumva off topic.
Klaudiu Boghiu
Membru forum
Mesaje: 238
Membru din: 14 Sep 2007, 10:19
17
Localitate: Bacau

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Klaudiu Boghiu »

poate ca prietenul a dat raspunsul concret, plus ce ganditi dvs. pana la urma fiecare alege ce ii vine lui bine, factorii ce duc la o anumita decizie fiind f diferiti de la caz la caz in functie de necesitati.
ca fapt divers, eu am avut 2 rulote in decurs de 15 ani, hotararea de a trece la camper fiind luata dupa multe experiente avute de a lungul timpului , punand in balanta plusuri si minusuri, asa cum le am trait eu.
sa stiti ca un camper semiintegrat cum am eu implica , printre altele, garaj, grija mult mai mare de el, etc.
dar si satisfactia e alta.
MOTORHOME FIAT MONCAYO 721 SILVER 2008
Turcu Radu
Membru forum
Mesaje: 1
Membru din: 05 Apr 2022, 08:18
3
Oras: Sibiu
Data nasterii: 03 Mar 1992

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Turcu Radu »

Buna ziua , sunt nou pe acest forum si urmaresc de cateva zile totul, ma numesc Turcu Radu , sunt din Sibiu si doresc sa incep si eu un proiect cu o conversie asemanatoare. Legat de acesta am cateva intrebari.

Vreau sa folosesc platforma Fiat Ducato/Jumper/Boxer pentru conversie. Bugetul meu este undeva la 5000euro pentru masina.
Suntem o familie 2+1 , asa ca m-am gandit la configuratia de baza , pat in spate (dormit in latime) , baie cu dus si wc , canapea cu o masa iar pe partea cealalta bucataria si ceva depozitare.

Acum vin cu intrebrile mele , daca ma puteti ajuta.

1. Tin sa precizez ca tot ce am gasit la masini sunt cu 3 locuri in fata. Aici as vrea sa iau bancheta din fata cea de doua locuri si sa o pun in spatele soferului (bancheta + masa + sofer) , in locul banchetei sa pun un scaun simplu de pasager. Astfel obtin 4 locuri in masina. Se poate omologa asa ceva? Daca nu , atunci cum pot face sa am 3 locuri in masina , dar sa am si loc de intrare in masina de la sofer?(intial nu merge , cu bancheta aceea)
2. In zona masa + canapea as vrea sa gandesc cumva masa respectiva sa coboare si sa mai fac un pat de o persoana acolo. Se poate?
Ma puteti ajuta cu un desen la scara , cu configuratia asta?
3. As vreau tot in zona de masa sa montez si un geam , geam de autoutilitara , eventual cu deschidere, pot sa fac eu singur lucrul asta ? sau trebuie firma autorizata? Vreau sa fiu complet in legalitate.
Am gasit pe cineva la Medias , care a mai facut proiecte de conversie pentru RAR , posibil sa ma ajute. Dar poate imi dati voi ceva sfaturi legate de omologare si poate cunoasteti pe cineva.
Multumesc.
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
18
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de George Marcu »

Orice modificare faci ca sa fie legal trebuie facuta de cineva autorizat RAR pentru conversii sau poti face tu iar la sfarsit gasesti o firma sa verifice ce ai facut, sa faca documentatia si sa-si asume conversia.
Cu toata documentatia se merge la RAR si se omologheaza din duba transport in campervan.
Altfel, mergi cum merg majoritatea care si-au facut conversii la risc, e o zona gri spre negru, aia e OK daca te opreste un politist iar la urmatorul nu mai este.
La fel, la impozit e incarata altfel sau de exemplu cand am intrat in Turcia era un van modificat pe care l-au pus sa stea la coada de camioane de cativa km (masina transport marfa in acte)
Gasesti pe Youtube orice doresti despre conversii ca-s foarte populare. Cei de la Brambura facusera omologarea parca la CDI (cei care convertesc in microbuze si au autogara/transport persoane)

https://www.youtube.com/c/BramburapeRoti/videos
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
SERGHEIDIN
Membru asociat
Mesaje: 242
Membru din: 22 Iul 2014, 20:05
10
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de SERGHEIDIN »

Asta cu statul la coada in vama cu camioanele ...da-mi voie sa nu o cred.
Sorin Nemes
Mesaje: 5
Membru din: 12 Oct 2022, 19:45
2
Oras: Westerstetten
Data nasterii: 15 Aug 1974

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Sorin Nemes »

Salut,sunt nou pe forum,ma numesc Sorin Nemes sunt din Timișoara dar în prezent locuiesc în germania,am cumpărat de curând un Citroen jumper și am nevoie de ajutorul vostru,ma interesează o firma care sa monteze geamuri pe lateral și pe ușile spate plus un ventilator și un schibedach,dacă aveți ceva opțiuni,ma deplasez unde este nevoie dacă nu este în sau pe lângă Timișoara.
Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 7279
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Lupu Ciprian »

Brasov- Sfinx CAmper
sau Bucuresti Corda Campers.
La Timisoara nu stiu dar poate stiu altii din zona ...ori poate gasiti la Sibiu pe careva . NU e o lucrare grea ca sa veniti pana la BUc pt asa ceva ...

P.S. PT cei care n au inteles ce inseamna ”schiebedach” este o trapa de plafon cuvant din lb germana.
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Sorin Nemes
Mesaje: 5
Membru din: 12 Oct 2022, 19:45
2
Oras: Westerstetten
Data nasterii: 15 Aug 1974

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Sorin Nemes »

De cei de la Sfinx am auzit urmează sa ii contactez deși am auzit anumite preturi la ei care nu sunt departe de germania,eu nu ma pricep adică am emoții ca nu tai ok tabla și poate ploua pe lângă rame sau ceva,deși vreau geamurile fixe doar unu pe ușa culisanta care sa se deschidă,aici manopera și sa comande ei geamurile la care au adăugat și comision la ele mi-au facut un deviz de 4900 euro,mâine merg la alt service de campervan care au spus ca undeva în 5000 geamuri plus instalatie electrica Basic.
SERGHEIDIN
Membru asociat
Mesaje: 242
Membru din: 22 Iul 2014, 20:05
10
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de SERGHEIDIN »

5000!!!?? Pentru ce ?!! Of...traiti in cea mai ,,scumpa tara ".Iesiti muuult mai ieftin drum+materiale+geamuri+trape+manopera Dus intors Germanica --Bucuresti 🤣🤣🤣
Sorin Nemes
Mesaje: 5
Membru din: 12 Oct 2022, 19:45
2
Oras: Westerstetten
Data nasterii: 15 Aug 1974

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Sorin Nemes »

Revin cu problema mea legata de montat geamurile la camper,după lungi căutări în germania cât și România preturile sunt la fel ba pe alocuri mai scumpe în romania(Sfinx camper,excludem prima firma ce am gasit de mi-a facut factura de 4900 euro firma a pus pret la geamuri de la 600 euro in sus)geamurile am sa le montez eu🙃 unde ma voi împiedică va fi electric care dacă voi găsi pe cineva în Timișoara ar fi minunat dacă nu voi face aici în germania ma gândesc undeva la 2000...2500 sa bag în electric(nu întrebați e mult puțin nu știu,din ce am cercetat atâta ma costa aici instalatia de 12 și 220 cu panou solar de 170 parcă)
Care ați mai făcut conversii cât ati băgat în electric,aproximativ.
SERGHEIDIN
Membru asociat
Mesaje: 242
Membru din: 22 Iul 2014, 20:05
10
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 03 Feb 1967
Localitate: Bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de SERGHEIDIN »

150 euro panou de 300w,regulator incarcare 300 euro,invertor 12vcc-220 vca :3000w 200euro,acumumulator 12/100A Lifo :500 euro,cabluri,panou sigurante,intr. general,comutatoare ..maruntisuri ...suporti prindere panou 300 euro. APROXIMATIV 1450 EURO .Daca as adauga si manopera ,as pune 300 euro (neuroni+scule+consumabile)ajungem la 1750 euro.
Scrie răspuns