Conversie duba in campervan

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Salut Zsolt,

Incearca sa iei legatura cu Ionut Costache (Corda Campers) 0722.120.120; 0785.226.373
Este relativ aproape de locatia ta din semnatura, ii faci o vizita la atelier si discuti cu el in ce masura te poate ajuta.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
vancsazsolt
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 07 Sep 2020, 10:15
4
Oras: Popesti Leordeni
Data nasterii: 17 Mai 1981

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de vancsazsolt »

Mulțumesc pentru sugestie, o să iau legătura cu el
Holinka Levente
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 12 Noi 2020, 08:59
4
Oras: Sfantu Gheorghe (CV)
Data nasterii: 08 Apr 1969

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Holinka Levente »

Buna ziua!
Am pornit si eu pe acest drum anevoios sa-mi construiesc un campervan. Mi-am cumparat un Renault Trafic din 2007, varianta scurta si inaltata, o autoutilitara.
Prima problema si intrebare: pot sa-i montez un geam rabatabil de la o rulota pe lateral fara sa am probleme cu rigorile legii?

Am achizitionat un sistem solar de producere a energiei electrice, dupa cum urmeaza: panou solar 150W (9,63A max), incarcator solar de 30A, invertor 600W unda pura, acumulator 120Ah (gel) si astept VSR-ul sa-mi soseasca. Are cineva o schita de schema electrica ptr un asemenea sistem?

O sa incerc sa prezint stadiile de lurcu la camper, pe parcurs.
Holinka Levente
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 12 Noi 2020, 08:59
4
Oras: Sfantu Gheorghe (CV)
Data nasterii: 08 Apr 1969

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Holinka Levente »

Se pare ca topicul e terminat...
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Probabil pentru dumneata topicul este terminat.
In momentul în care intri într-o comunitate, faci bine și te prezinți în topicul dedicat.
Când puneți niște întrebări, o luați cu începutul... Doriți transformarea din N1 în M1 Special în acte?
Funcție de acest răspuns, primeati răspunsul referitor la "geamuri".
Dar pentru început, vă recomand să mergeți la topicul de prezentare.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
dorindraghici
Membru forum
Mesaje: 2
Membru din: 23 Ian 2021, 19:41
4
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 23 Noi 1972

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de dorindraghici »

Salut Nelu, am citit cu interes si sper cu atentie :) discutiile din aceasta sectiune.
Pareri sunt multe si diferite. Am sesizat si retinerea ta in 2017 de a mai continua discutiile din cauza accidentului de la Mamaia. Acum vine si intrebarea impoprtanta: esti in continuare impotriva transformarilor? Eu, dupa ce am hotarat sa ma apuc serios de cautare, recunosc la indemnul sotiei, si ca acesta este pasul de urmat, am ajuns la solicitarea ta de inchidere a topic-ului acesta, exact cand ea era langa mine.
Si dintr-o data, prima preocupare a sotiei a devenit siguranta. Un lucru normal, de altfel. Si rugamintea de a te contacta pentru mai multe detalii. As putea sa te deranjez telefonic pentru cateva detalii?
Cum ar fi:
1 Sa mergem inainte pe aceasta varianta cu transformarea?
2 Daca raspunsul este da, ce varianta crezi ca s-ar preta cel mai bine pentru noi, macar pentru urmatorii 5-7 ani. Cat piticii sunt inca mici.
3 Cum rezolv cel mai simplu problema a 4 locuri cu centura?
Si asta pe scurt :)

Multumesc,
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

dorindraghici scrie: 03 Feb 2021, 21:12 ... As putea sa te deranjez telefonic pentru cateva detalii? ...
Sigur, fara probleme.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 7263
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Lupu Ciprian »

Exista pe facebook un grup care se numeste ”conversie campervan” .

Mai jos aveti o postare utila legata de izolarea peretilor si evitarea aparitiei condensului care poate dauna grav caroseriei. Autorul este Nelu Predonu.

citez

”Va salut. Am tot urmarit comentariile legate de izolarea dubei in vederea conversiei acesteia in campervan.
Pe net, youtube, exista o multime de materiale documentare in sensul amintit, acolo veti gasi o multime de tampenii si prostii, dar si lucruri bune cu adevarat. Important este sa stim sa discernem intre variantele corecte si facaturi.
In cazul nostru, incercati sa nu mai inventati roata si sa punem botul la tot felul de gogomanii in materie de astfel de izolatii.
Ganditi-va in primul rand, in cine puteti avea incredere?
Intr-un neica nimeni pe care l-a taiat capul sa puna diverse intr-un strat izolator sau intr-un constructor consacrat care in urma unor cercetari amanuntite si experiente de ani si ani, a ales o varinta de izolare?
Intradevar, exista mai multe materiale cu proprietati izolatoare, dar, fiecare dintre ele se preteaza numai anumitor situatii.
Spre exemplu:
- Polistirenul extrudat – se preteaza perfect in structura peretilor sandwich plani ai rulotelor si autorulotelor.
In cazul nostru – dube, pereti acestora nu au configuratie plana, deci, polistirenul extrudat nu se poate mula pe peretii dubelor, insa, acesta se poate integra in izolarea podelelor plane ale acelorasi dube.
Dupa cum se stie banuiesc, izolarea rulotelor si autorulotelor clasice este simpla si mai performanta fata de cea a campervan-urilor.
In cazul dubelor, discutam de pereti din tabla profilata. Acest detaliu naste o serie intreaga de probleme dpdv al izolatiei.
Marea problema este reprezentata de disponibilitatea de aparitie a condensului, condens care poate crea mari daune caroseriei pe termen mai indelungat.
Acest neajuns (condens) trebuie inlaturat/eliminat odata cu izolarea dubei.
Dupa cum banuiesc ca toata lumea stie, condensul apare pe materialele “reci” la diferente de temperatura interior/exterior. Atentie! Condensul nu apare doar la temperaturi foarte scazute, negative, acesta poate aparea si la temperaturi pozitive, cu mult peste zero grade, in fapt este vorba de punctul de roua, dar asta este o alta discutie pe care nu o dezvolt aici.
Cum putem elimina conditiile de creare ale condensului?
Singura posibilitate in cazul nostru este de a izola perfect fata interioara a tablei, si de a o transforma dintr-o suprafata “rece” intr-una “calda” care nu va mai favoriza aparitia condensului.
Producatorii consacrati folosesc armaflexul (celule inchise) sub forma de placa autoadeziva de diverse grosimi.
In zonele mai greu accesibile ale stalpilor de rigidizare ai caroseriei si peste oalele rotilor, armaflex subtire de 6 mm. Operatia este destul de migaloasa, dar trebuie cu constiinciozitate facuta.
In zonele deschise ale peretilor, ei folosesc armaflex de 19 mm.
Peste zonele de imbinare ale placilor de armaflex, pentru eliminarea eventualelor punti termice se foloseste banda de armaflex cu grosime de 3 mm.
Din pacate, doar firmele premium izoleaza interiorul usilor spate si al celei laterale (mobile), firmele de buget nu fac acest lucru.
Odata disparuta tabla din peisaj si ce am eliminat posibilitatea de aparitie a condensului, daca doriti sa majorati grosimea de izolare, puteti folosi vata bazaltica de mare densitate. In nici un caz cu vata ieftina la rulou/sul. Trebuie sa tineti cont ca masina este supusa in repetate randuri trepidatiilor. In cazul in care folositi vata de cosistenta redusa, aceasta, in timp, se va lasa in partea de jos a peretilor si veti ramane cu zonele superioare ale acestora descoperite.

Peste armaflexul lipit pe stalpii structurii, in zona ascunsa a acestora puteti introduce cat mai compact vata bazaltica.
Peste intreaga structura interioara izolata pana la acest moment, montati o bariera de vapori cat mai continua, cu suprapuneri de 7-10 cm, dar nu din straifuri mici.

Dpdv. al eliminarii condesului si al unei bune izolari am vazut ca s-a mai apelat la spuma aplicata mecanic sau la spray. Strict dpdv al izolatiei este ok, dpdv al eliminarii condensului este ok, DAR, aceasta solutie are si un mare neajuns.
Ce faci daca Doamne fereste, iti botesti tu sau altul caroseria in trafic ? Mai are vreun tinichigiu curajul sa puna aparatul de sudura pe caroserie ?
Dpdv al eliminarii vibratiilor am vazut ca se folosesc diverse membrane, daca folositi asa ceva nu va aruncati la grosimi mari - max. 2 mm, acestea au o greutate specifica foarte mare. Daca folositi armaflex si-l lipiti pe toata suprafata interioara a tablei, nu cred ca se mai justifica si investirea intr-o astfel de membrana.
Cand faceti o astfel de izolatie, trebuie sa aveti in vedere mai multe aspecte:
- eliminarea totala a posibilitatii de creare a condensului in zonele ascunse;
- greutate specifica redusa a materialelor folosite;
- acces facil la instalatiile trase in interiorul structurii izolate;
- acces in caz de servisare a caroseriei - tinichigerie;
- faceti cat mai multe poze la lucrarile ascunse, in timp acestea sunt date uitarii.
In functie de modelul dubei ca platforma de conversie, in partea de jos a panourilor laterale si al usilor, exista niste orificii/dopuri de eliminare a condensului. Cautati ca aceste orificii sa nu fie infundate, obturate.
La acest capitol al conversiei nu va sfatuiesc sa faceti economie, puteti la altele, dar aici nu este cazul, asta, ca nu care cumva dupa cativa ani sa vedeti cum infloreste tabla in partea inferioara a caroseriei, sau, daca intre timp vindeti masina… sa nu-i bagati moartea in casa noului proprietar.
In concluzie, cand vine vorba de o astfel de izolatie, dar nu numai, urmariti producatorii consacrati, in ei si in solutiile lor chiar puteti avea incredere.
Cu ceva vreme in urma am mai postat un articol din Promobil pe aceeasi tema, insa vad ca iar s-a iesit in decor si incepem sa “inventam”
Imi cer scuze de lungimea acestei postari. ”
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Viorel Capruciu
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 08 Dec 2020, 09:42
4
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 07 Iun 1959

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Viorel Capruciu »

Sunt in cautarea unui van pentru conversie. Suntem doi, nu foarte inalti si nici grasi si tot invartim pe PC paturile si celelalte in speranta sa ne incadram intr-un L2H2. Masina e deja gasita, vazuta, dar nu sunt convins ca ne ajunge spatiul. Fac mentiunea ca gasirea este o problema destul de mare intrucat sotia vrea musai airbag, iar 90% din vanuri nu au. Desi vrem una mai noua, euro6, cele romanesti au amprenta lui Dorel, asa ca oferta e f mica.
Am facut niste masuratori in van la fata locului si am ajuns la o configuratie dar totusi suntem cam la limita si ne temem ca dupa ce luam masina, sa se dovedeasca insuficienta. M-as bucura pe de alta parte de dimensiunea mica a unui L2 la condus, parcat, vant lateral etc. Mergem mult si distante lungi, stam maxim 4 zile intr-un loc. Am ajuns in punctul in care depindem (si) de posibilitatea montarii unei cabine de dus semirotunde obisnuite. Poate a mai utilizat cineva la conversie sa ne spuna niste detalii sau ati vazut facute practic. Pe net am vazut si eu cabine de dus dar nu m-am prins cum se muleaza peretii cabinei pe peretii curbati ai vanului si cum e la tavan, ca nici ala nu e drept (la van).
Am pus si schita la scara. Paturile sunt la niveluri diferite, cel maro este mai sus iar din cel albastru nu se vede decat ce iese de sub cel maro. Panoul despartitor nu stiu daca ramane, poate fi si dat jos, mai ales ca vreau sa o omologhez, dar ca sa castig ceva ar trebui schimbat si scaunul pasagerului care acum e fix, dublu si mult dat in spate. Si nu stiu daca am voie sa pun alt scaun, am inteles ca ar fi niste probleme.
Masa si 2 scaune vor fi temporar pentru servit masa undeva in spatiul liber.
Multumesc
Fişiere ataşate
Schita_van.JPG
Schita_van.JPG (65.51 KiB) Vizualizat de 1585 ori
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Salut Viorel !
Exista o vorba... "hartia suporta orice"... ea rabda orice, poate fi toleranta, dar totodata... si igienica.
De ce incerci sa inventezi roata?
Sunt atatea conversii facute de catre firmele consacrate in domeniu pe L2H2 incat nu este cazul sa te chinui inutil.
Oamenii specializati din domeniu, au intors pe toate fetele aceasta platforma si au ajuns doar la cateva variante optime de configurare.
Spre exemplu:
Niciodata o cabina clasica de dus nu va incapea intr-o astfel de configurare pe considerentele mentionate si de tine... pereti curbati, plafon curbat. Desenul tau nu tine cont de lucrurile "nevazute" la prima vedere, de "coastele" de rigidizare ale caroseriei la care in principiu nu trebuie umblat, mai ales daca doresti si omologarea conversiei.
Daca pui cabina de baie ca in desen, in coltul acesteia va trebui montat wc-ul. Daca doresti extragerea rezervorului wc din exterior vei avea surpriza sa constati ca in zona in care va trebui sa decupezi caroseria vei da peste gura de umplere a rezervorului de combustibil si Ad-blue.
Deci! Incearca sa pleci de la una dintre conversiile omologate pentru aceasta platforma (L2H2), sa le vezi cum arata si care dintre acestea te-ar avantaja pentru necesitatile tale.
Daca acestea nu corespund nevoilor, treci la configurarile existente pentru L3H2.

Intra pe paginile firmelor specializate in conversii de campervan-uri si vezi acolo configurarile existente pentru L2H2.
ex. Possl (Globecar), Carado, Adria, Sunlight, Clever, Dreamer, Pilote, etc.
Spre exemplu, Dreamer 42 este singura configurare care are pat dublu longitudinal pe o platforma atat de mica.

Retine ca pentru conversie bine este sa te orientezi catre "familia" Ducato... latime mai mare cu cca. 10 cm fata de platformele concurente.

Bafta multa! Si... revino cu decizia luata.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Viorel Capruciu
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 08 Dec 2020, 09:42
4
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 07 Iun 1959

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Viorel Capruciu »

Multumim mult @Nelu Predonu. Chiar si sotia zicea "Poate iti raspunde dl Nelu Predonu", va cunoaste si ea de pe forum ca bine informat si amabil.
Pur si simplu nu am crezut ca s-au facut conversii de catre firme consacrate pe L2H2. Deja am vazut ceva si e incurajator.
Catre "familia" Ducato ne-am orientat si noi, stiam de povestea cu latimea. Ceea ce am gasit este un Peugeot boxer, doar ca in 110 CP, inteleg ca e cam putin.
WC-ul nu va fi cu golire exterioara, e mai complicat de montat si mai scump, iar la 2 persoane cred ca ok si "simplu", sa vad doar cum il ancorez la transport, dar asta sa ramana problema.
Trebuie sa ma documentez cu scaunele rotative, ce scaune sa iau si ce omologari trebuiesc. Oricum am o lista lunga de intrebari, cred ca o sa-i fac o vizita cu dop lui Ionut C.
Multumim inca o data.
Klaudiu Boghiu
Membru forum
Mesaje: 238
Membru din: 14 Sep 2007, 10:19
17
Localitate: Bacau

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Klaudiu Boghiu »

ma bag si eu in discutie, sper sa nu supar.
eu am 2 prieteni care au facut o asemenea conversie. ambii, acum nemultumiti ba de una , ba de alta, ca nu au cabina de dus, ca e prea mica si nu o pot folosi, ca e spatiul mic si aranjat aiurea,izolare termica insuficienta, blabla. si unul din ei,dupa ce a omologat o , acum vrea sa o vanda si ce sa vezi cauta un van original pe platforma fiat ducato max.
acum nu zic, poate e mai ieftin probabil sa o faci tu, dar oare se merita bataia de cap, compromisurile si tot ce decurge din astea in favoarea unuia nou sau sh?
spor la ce vreti sa faceti!
MOTORHOME FIAT MONCAYO 721 SILVER 2008
Scrie răspuns