Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Sigur are un consumator mai ,,ascuns" ..Sisteme de incalzire automate, etc ..Mergeti sau chemati un electrician auto (de preferat sa stie cu ce s-e mananca o autorulota).
La Galati mai greu cu electricienii care stiu cu ce se mananca o autorulota.
Dar un "general" ca la casa nu se poate monta?? sa evitam consumarea bateriei principale?
Trebuie gasit mai intai consumatorul tiptilist, si abia dupa aceea generalul si maresalul.
Bateria masinii trebuie separata de bateria serviciilor autorulotei - nu trebuie doctorat pentru asta, nici inginerie de top nu-i. Un mester care stie meserie, niste scule (un Ditz sensibil, de cc face minuni in situatia asta) si pofta de rezolvat problemele.
Anca Solunca scrie: ↑24 Feb 2020, 15:20
Va rog,ma poate ajuta cineva?
Am venit cu autorulota acasa dupa un drum de 500km.Ambele baterii erau pline.Am stins luminile,am decuplat Truma,frigiderul,panoul...iar dupa 72 ore ambele baterii erau goale si evident masina nu a pornit.
Ce consumator ar mai putea fi? Ce ar trebui sa verificam? Nu cunoastem masina...abia am achizitionat-o!
Bună seara,
Sub scaunul șoferului este unitatea de gestionare a echipamentelor electrice din autorulotă (încărcarea bateriei secundare, alimentarea frigiderului, încărcarea bateriei principale (compartiment motor) etc), pe care există un întrerupător principal. Acel comutator izolează bateria secundară și se utilizează atunci când autorulota nu este folosită pe perioade mai lungi. Încărcați acumulatorul, opriți unitatea și verificați dacă se mai descarcă fără consumatori.
Cel de la motor de asemenea poate fi defect. Dacă acesta se descarcă complet o singură dată, performanțele acestuia scad destul de mult. Unitatea multimedia dacă nu este montată corect, poate duce la epuizarea acumulatorului de la motor. Verificați dacă puteți folosi radioul fără contactul pus.
Am închiriat anul trecut acest tip de rulotă și am studiat manualul de instrucțiuni (din păcate nu este tradus în limba română).
Un electrician auto poate verifica dacă este consumat curent din acumulator când echipamentele sunt oprite.
E greu de depanat ceva de la distanță! E cam necesar cineva care știe electricitate auto. E foarte posibil ca să fie în scurt o diodă din alternator. Acest lucru provoacă în lanț căteva probleme:
-în primul rând când vă întorceați de pe ultimul drum alternatorul nu mai încărca decât parțial.
-după oprire, după ce contactul a fost luat din cauza diodei defecte rămâne pe borna alternatorului D+ tensiune, care este interpretată de de electrobloc ca motor în funcțiune și a menținut cele două baterii legate în paralel. Așa se explică de ce ambele baterii sau golit.
-nu trebuie exlus existența unor improvizații făcute de proprietarii anteriori care să anuleze separarea bateriilor de către electrobloc și existența unui consumator...mai nevăzut. Ca de exemplu sistemul automat de golire a Trumei de apă dacă temperatura scade sub...parcă +4 grade. Și care în unele cazuri provoacă și intrarea în funcțiune a pompei de apă care a mers până s-a terminat bateriile! Chiar- nu cumva ati golit de apă camperul, fără să opriți alimentarea pompei de apă? Că dacă e tipul modern, silențios, nici nu se aude că funcționează!
Dacă ați sta mai aproape, repede i-am da de capăt! În orice caz nu lăsați bateriile neîncărcate că se vor sulfata și devin deșeuri!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato