Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
În 2015 când am fost la fabrica la Flaga, nu am găsit acele mult lăudate butelii de fibra ale lor.. Au zis ca au adus și nu au fost căutate din cauza prețului, și au renunțat la ele.. Mi au dat numărul unui agent ca mai sunt butelii de fibra, prin punctele de distribuție la vremea aceia.. Au identificat câteva ramase nevândute pe la Bacău.. Am renunțat imediat când mi a transmis pretul.. Din ce știu, fabrica Flaga au implementat primii buteliile de fibra în România.. Dar au renunțat din cauza lipsei de interes..
Nu știu câți de pe forum folosesc butelii de fibra, probabil ca nu sunt mulți care își permit la fel ca și cele de aluminiu.. Și cât exista GPL nu cred ca interesul pt propan va fi asa de mare.. Inițiativa e lăudabilă, dar nu cred ca se vor compromite pt câțiva zeci de doritori sa facă butelii mici pt rulote..
Dumneavoastra ati vazut vile la munte cu rezervoare mari de GPL in curte care functioneaza si iarna sau nu. Diferenta intre GPL si Propan este foarte mica pentru ca GPL este un amestec de Propan cu Butan. Cautati fisele tehnice ca sa intalegeti propietatile fiecaruia si dupa aceia dati-va cu parerea
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Daca tot ai intervenit, lumineaza-ne. Indemnurile gen "informati-va inainte de a vă da cu părerea, sau sunați-mă, că vă învăț eu" ar putea să fie interpretate ca superioare si nepoliticoase la adresa celorlalti participanți la discuție.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111
Revin: m-a sunat (a vrut el) dl Draghiciu sa ma intrebe ce anume vreau sa stiu despre butelii, am incercat sa-l lamuresc ca am intervenit doar in calitate de moderator si sa-i explic ca ar fi bine sa spuna ce are de spus (informatii utile comunitatii) fara sa se lase rugat si fara sa abordeze discutia cu prea multa superioritate - adica sa se fereasca de (cel putin aparenta) aroganta; m-a examinat rapid, sa vada cat de nestiutor sunt, fara sa ma lase sa termin ce aveam de spus, mi-a spus ca am lucrat la aprozar si mi-a inchis.
Domnule Draghiciu, nu avem toti doctorat in compozitia gazului din butelii, este adevarat. Nici n-am putea sa ne pricepem foarte tare (nici nu e necesar) la absolut tot ce utilizam, dar asta nu inseamna ca suntem demni de dispretul dumitale.
Repet indemnul: daca te-ai bagat in vorba, nu te lasa rugat. Adu informatiile pe care le cunosti si pune-le la dispozitia celor care pot fi interesati, nu astepta sa te sune cineva.
Poate ca o persoana interesata de ajutorul pe care il poti oferi locuieste departe, pe un alt fus orar - nu e mai simplu sa citeasca decat sa astepte ora potrivita apelului? si, eventual, sa mai si cheltuiasca o avere.
Si o rugaminte suplimentara: daca sa stim compozitia gazului nu e obligatoriu, sa fim politicosi este absolut necesar. Pe mine te rog sa nu ma mai suni, aprozarul ma tine foarte ocupat.
(...)
Tucson 2.0 CRDi, Avento Royal 395 TL DeLuxe
0721-299-111
Butelia este un schimbator de caldura care produce gaz evaporand lichidul din butelie. Cu cat este mai rece afara are nevoie de mai mult aport caloric. Daca butelia este mica, nu are randament mare, schimbul de caldura si nu produce gaz. Daca nu ai caldura, temperatura in butelie scade si nu mai produce gaz. Iarna suprafata de schimb de caldura trebuie sa fie mare sau aport de caldura. Butelia nu ingheata ,gheata de pe exterior este apa din atmosfera ce ingheata pe butelie pentru ca temperatura in interiorul buteliei este scazuta.
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Din cele postate pana acum, cred ca ar fi utila (in vedera alegerii optime a gazului dorit) comparatia puterii calorice intre butan, propan si GPL si de asemenea punctul de fierbere comparativ. Inteleg ca in functie de punctul de fierbere putem deduce cat de scazuta poate fi temperatura la care putem utiliza butelia fara a avea probleme la temperaturi scazute, ca in fond asta vad ca e problema. Daca are cineva datele astea comparative sa le posteze ar lamuri (cred) problema; eu am cautat pe net dar nu am gasit aceste valori comparative la cele trei tipuri de gaz. Sunt multe alte date care mai mult ne baga in ceata decat sa lamureasca simplu problema folosirii la temperaturi scazute si a puterii calorice mai mare.
Puterea calorifica inferioara (kcal/kg) Propan 11070 Butan10920. Puterea calorica a GPL este intre ele in functie de procentul de Propan in GPL. GPL este de vara si iarna iar procentul de Propan este diferit. Eu recomand sa se foloseasca iarna GPL. Eu folosesc la rulota iarna 2 butelii normale domestice si la minus 10 grade nu am avut probleme cu gazul dar am facut incalzire in compartimentul butelii cu ventul din rulota.
Iarna trebuie sa aveti butelii cat mai mari sau mai multe mici reglate in paralel sa caldura suplimentara in compartimentul butelii
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Cel mai important am uitat sa mentionez buteliile sant recipiente sub presiune si trebuiesc testate la presiune. Pe ele scrie data la care trebuiesc testate. Cele care depasesc data de testare sant periculoase. Sfatul meu este sa folositi butelii testate sau cei care aveti butelii normale vara sa le dati la schimb si sa verificati data pana la care sant valabile
Sper ca lumea sa inteleaga ce am scris daca mai doriti amanunte va rog sa cereti.
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999