Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Dupa cum am scris pe celalalt topic, in jurul Pastelui, am vandut Citroenul care ne ramasese "mic"...
Si am luat camperul Fiat ce va fi descris in acest topic.
In primul rand, schimbarea camperului vechi a avut la baza urmatoarele chestii:
- nu avea servodirectie
- motorul cam slab - 71cp
- spatiu insuficient ptr. 2 adulti si 2 copii , desi avea 5 locuri de dormit, dar spatiul liber efectiv era mic.
Asa ca am cautat ceva la aceeasi bani, dar sa indeplineasca conditiile de mai sus.
Am vandut Citroenul cu 4700 euro si nu am cautat mult pana am luat LMC-ul cu 5100 euro.
E vorba despre un Fiat Ducato LMC Liberty 6400 din 1990.
In acte are motor de 2,5 simplu si 55 kw, dar fostul proprietar a schimbat acest motor cu un motor de 2,5TD - 70kw adica 95 cp care sunt excelenti.
Motorul e foarte nou, merge perfect, nu consuma ulei, porneste foarte usor.
(Mi s-a spus ca a fost luat de pe un camper din 1993, accidentat, care avea in jur de 85 000 km la bord.)
Ma rog, important e ca motorul e bun si puternic.
Are evident servodirectie => va fi condus si de sotie, si e mai lung cu circa 1 m decat fostul camper.
Are 6 locuri de dormit, din care 2 in paturi suprapuse ptr. copii - ceea ce a contribuit decisive la decizia de cumparare.
Are baie cu cabina de dus separate, are frigider mare cu 3 cai, cu congelator mare.
Are aragaz cu 3 ochiuri din care merg doar 2....dar voi rezolva pe parcurs.
Are priza de gaz exterioara cu cupla rapida.
Are 2 butelii mari de gpl prinse de sasiu (cred ca fiecare e de 50 sau 60 litri)
Are terasa Fiamma de vreo 4 metri.
Are carlig de remorcare si suport ptr. 2 biciclete.
Are rezervoare mari de apa curate si gri.
Are veceu cu golire pe dedesupt.
Acoperisul e "vopsit" cu un fel de vopsea cauciucata gri, care a inceput sa se exfolieze.
Probleme:
- intre 70 si 90 km/h are un fel de vibratie foarte deranjanta care parca vine de la rotile din spate.....o sa schimb cauciucurile sa vad daca rezolv.
Culmea e ca daca trec de 90, nu se mai simte acea vibratie deranjanta. Datorita motoului bun si puternic, ajunge lejer la 110 - 120 km/h.
Si duce lejer o viteza de croaziera de 90..100 km/h (cam cu 20 km/h mai mult decat Citroenul).
- trapa principal era crapata si astfel erau infiltratii - am schimbat trapa cu una noua, se vede in poze.
- bateriile de la chiuveta bucatarie, baie si dus erau defecte, am rezolvat deja bateriile de chiuvete, ramane sa repar si bateria de la dus.
- rulota are un fel de sursa care preia curentul de 220 si-l transforma in 12v...sursa asta e defecta si am dat-o la reparat.
- rulota are o baterie de 100ah Jarett, deep cycle, care cred ca e la sfarsit de viata ….
- frigiderul are lipsa un buton care regleaza marimea flacarii pe gaz.
- franele erau approximative dar le-am reparat/inlocuit complet in service reprezentanta FIAT ocazie cu care am schimbat si amortizoarele pe fata, un tampon de motor, bieletele de directie etc.
Si am si reglat directia.
Apoi am trecut la imbunatatiri:
- sistemul solar compus din 3 panouri flexibile de 100W fiecare legate la un regulator MPPT de 40A (asa scrie pe el, dar nu cred ca e MPPT).
(mai am de "aranjat" firele pe acoperisul rulotei)
- voltmetre electronice in bord ptr. fiecare baterie (are si rulota din fabricatie ceva voltmetru analog pe panoul de control, dar nu functioneaza)
- urmeaza sa refac izolatia de pe acoperis, am gasit ceva interesant (un fel de vopsea cauciucat-bituminoasa) in Hornbach.
- voi pune si o perdea antiinsecte la usa, ceva gen coada de pisica.
O sa mai revin cu chestii pe masura ce apar.
In prima jumatate a lunii august vreau sa merg la mare si voi reveni cu info dupa acest drum.
Poze:
Fişiere ataşate
IMG_20190721_110935.jpg (655.33 KiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_110929.jpg (750.26 KiB) Vizualizat de 3477 ori
IMG_20190721_110647.jpg (560.91 KiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_110732.jpg (572.15 KiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_110842.jpg (845.58 KiB) Vizualizat de 3477 ori
IMG_20190721_110952.jpg (708.73 KiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_112058.jpg (1.39 MiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_112146.jpg (1.25 MiB) Vizualizat de 3477 ori
IMG_20190721_112233.jpg (816.57 KiB) Vizualizat de 3476 ori
IMG_20190721_112538.jpg (1.28 MiB) Vizualizat de 3477 ori
IMG_20190721_112547.jpg (483.96 KiB) Vizualizat de 3477 ori
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887
Simt nevoia sa mai scriu ceva din exeprienta mea, poate citesc viitori rulotisti si nu mai fac aceeasi greseala...
In 2017, cand m-am decis sa cumpar autorulota, nu stiam mai nimic despre ele, despre autoulote/campere.
Avusesem inainte o rulota mica hobby, dar dupa cateva excursii cu ea, am renuntat la rulota tractata...
Asadar despre campere nu stiam mai nimic...am citit forumurile si asta a fost.
Nu-mi facusem "un plan", un "caiet de sarcini"...adica ce caracteristici tehnice sa aiba camperul (motor, spatiu, dotari etc) ….
Am pornit cautarea tinand cont practic doar de bugetul meu la vremea respectiva - circa 4000 euro in primavara-vara 2017.
Dupa multe sapatamani de scanat netul (in RO si DE) dupa campere….am decis sa iau din RO.
Si stfel am ajuns sa am mai multe oferte...
Cele mai ochioase erau din jud. Suceava: 2 campere din 1990.
In afara de anul de fabricatie nu prea aveau nimic in comun.
Una era Peugeot LMC Liberty cu motor 2, 5td, servo, 6 locuri, 6.4 m lungime = 4600 euro (Falticeni)
Cealalta era Citroen, rulota Hobby, motor 1, 9 simplu, 5 locuri dormit, 5,3 m lungime = 4100 euro. ( chiar in orasul Suceava)
(previzibil - din pacate - am cumparat-o pe cea mai ieftina).
Prima vizionata a fost Peugeotul, ne-a placut, am trecut la negociere...
Pana la urma eu am oferit maxim 3900 euro (ca sa am bani de motorina inapoi pana in Brasov), vanzatorul a zis ca 4300 e ultimul pret.
Deci nu ne-am inteles pentru vreo 400 euro. Nici nu am insista, pentru ca mai aveam de vazut Citroenul.
Asadar am plecat la Citroen, care ne-a placut si ala, si la care vanzatorul (stiind ce vinde) a lasat din pret cat am vrut noi, cumparand-o cu 3600 euro (parca).
Am luat Citroenul si m-am lovit de neajunsurile lui: motor slabut, lipsa servo, spatiu inerior inghesuit….
In plus avea o trapa sparta si avea ceva infiltratii la un colt de alcov.
Acest camper l-am folosit 2 ani, am bagat in el aproape 1000 euro (panou solar, trapa noua, reparatie alcov, un boiler etc.
Am facut cateva excursii faine - inclusiv un semi-tur al Europei de 7000 km...si l-am vandut circa 4700 euro.
Si mi-am cumparat un camper Ducato LMC Liberty de 6,4 m lungime, cu 6 locuri, cu motor de 95cp si servo....IDENTIC cu Peugeotul pe care nu am vrut sa dau 4300 euro....
Pe acest Ducato am dat 5100 euro.....Si am bagat in el asa:
- 4000 lei la reprezentanta FIAT ptr. o revizie complet, inclusiv schimb de frane, bucsi, bielete directie, amortizoare fata etc.
- 1700 lei pe sistemul solar
- 600 lei pe4 cauciucuri aproape noi….
MORALA: nu fii zgarcit...nu fii prea "drastic" in negociere...Daca gasesti ceva bun si (mai) scump nu rata ocazia.
Eu am pierdut vreo 2 ani si ceva bani ca sa ajung acolo unde puteam ajunge simplu atunci, sa iau acel camper cu 4300 euro. Chiar daca "negociam" cu proprietarul sa-i raman dator vreo 300..400 euro pana ajung acasa si mai fac rost de ceva bani.
Bine..nu zic ca Peugeotul ala era impecabil..probabil si la el aveam de reparat si investit (tin minte ca frigiderul era defect), nu avea copertina, etc.
Dar era mult mai bun decat Citroenul pe care l-am luat. (spatiu mai mare, servo, motor puternic etc)
Acum ma ocup cu izolarea acoperisului la Fiatul actual, cu ceva gen "cauciuc lichid" si ne pregatim de mers la mare.
O sa revin cu detalii despre izolare si cu poze de la mare.
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887
Nu exista...
RAR au gresit, am cautat pe net, si dupa codul motorului puterea era de 72kw.
Am facut solicitare la RAR si mi-au raspuns ca ei au trecut puterea dupa codul motorului, asadar RAR a trecut gresit 55kw.
Au spus ca e posibil sa fi gresit, si m-au invitat sa ma programez la orice reprezentanta sa-mi verifice si sa-mi corecteze daca au gresit. Dar pe banii mei.
Intre timp am vandut autorulota si am dat si documentele referitoare la motor catre noul proprietar, care mi-a zis ca el prefera 55kw in acte (ptr RCA) si ca nu o sa umble pe la RAR.
Intre timp a trecut-o pe nume si a facut si un ITP, unde nu a avut nici o problema.
A descoperit si rezolvat problema de care m-am lovit eu mai sus, cu vibratii la peste 60..70 km / h.
Si anume erau uzate capetele de planetara care intra in cutie...
Zice ca a schimbat acele capete de planetara si acum masina merge brici.
Eu am trecut la rulota tractata (am dat autorulota la schimb ptr. 4200 euro si o rulota Beyerland din 1995)
Astept sa treaca covidul, sa ies si eu cu rulota.
Prius 2
Suzuki Grand Vitara automata 2006
Rulota Beyerland 1995
Raul Radulescu 0745678887