Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Pentru 2 paturi suprapuse in spate pe latimea masini trebuie sa tai caroseria sua picioarele pt ca am 1,9 m . Solutia cu masa este ok dar patul rezultat are la un cap latimea scaunului soferului asa ca nu este de 2 persoane si la dimensiunile date.
Astept in continuare parerile dumneavoastra.
Avand in vedere tragicul incident consumat recent in Mamaia, in care o autorulota a luat foc, ca initiator al acestui topic propun inchiderea subiectului.
Chiar daca am fost animat de cele mai bune intentii prin deschiderea topicului si am avut in vedere subiectul tratat de numeroase alte forumuri de profil din strainatate, nu am nici o garantie ca cine va recurge la o astfel de conversie va respecta toate normele privitoare la executarea instalatiei electrice si de gaz.
Daca un astfel de accident a avut ca obiect o autorulota uzinata (executata de un producator autorizat), nu am nici o certitudine ca o conversie se va ridica la un nivel superior de securitate.
Eu zic ca nu ar trebui sa renunti din cauza tragicului accident. Dimpotriva, trebuie avut grija mai mare la instalatiile de gen, si apoi eu zic ca e mai sigura o instalatie nou facuta decat una de fabrica dar din 1900 toamna, fara revizii corespunzatoare sau si mai rau cu improvizatii. Si in plus mai sunt alternative la gaz (nici mie nu-mi place gazul - am refuzat sa cumpar masina din cauza ca avea instalatie pe gaz (economica, ce sa zic!), adica incalzire Webasto (si o rezerva la 220V in camping) si pentru gatit rapid un camping gaz mic (si o plita electrica la 220V in camping) si un gratar afara, ca doar nu facem sarmale in concediu, mai mancam si pe terase. Plus detectoare de gaz si monoxid....
Salutare tuturor!
Citesc de doua zile topicul si cand sa pun si eu o intrebare am aflat ca se doreste inchiderea lui :(. Pun totusi intrebarea, avand in vedere ca ideea mea nu presupune instalatii de gaz, apa etc.
Doresc sa "confectionez" un mini-campervan sau cel putin asa am vazut ca sunt numite ele in afara.
Ma gandesc la un Ford Transit Connect, este modelul cu inaltimea cea mai mare din clasa lui (1.44), insa iau in consideratie si un Renault Kangoo (1.30) din motive financiare.
Imi e suficient un pat de 2 persoane si un mic bufet / bar pe care sa-l folosesc ca si masa /suport laptop etc. Excentricitatea maxima ar fi un wc portabil, am vaz cateva modele, dar nu e obligatoriu.
Cum am ajuns la aceasta idee? Intrun mod atipic. Caut o masina de genul acesta pentru un atelier ambulant de lacatuserie. Tot cautand informatii si video despre modelele sus mentionate am dat de clipuri despre mini-campervanuri si s-a ivit idea de a transforma atelierul in "casa" in concedii.
As fi curios daca a mai facut cineva asa ceva dintre cititorii acestui forum. Mare parte dintre raspunsurile pe care le cautam le-am gasit insa ar mai fi cateva daca se va hotari mentinerea subiectului.
Toate bune!
Andrei
Buna!
Sper ca nu e inchis topicul, as vrea sa va cer cateva sfaturi inainte de a-mi cumpara o masina pt a o transforma in autorulota. M-am hotarat la un Vw T4 1.9 pe care sa-l inalt daca nu gasesc gata inaltat.
Cat credeti ca m-ar costa asa o inaltare medie(cum au ambulantele) ?
Stiu .. trebuie omologat totul, dar daca construiesc eu mobilierul si le respect normele va fi in regula sau trebuie sa merg neaparat la un atelier specializat?
Daca sunteti in vacanta intr-un oras voi unde mergeti sa aruncati apa gri/deseuri?
Si inca o intrebare offtopic legata de Autorulote/Rulote - aveti voie sa parcati oriunde, la margine de padure, lac? sau e obligatoriu sa fiti in camping?
Vă recomand să căutați o suprainaltare la dezmembrări, eventual chiar una cu deschidere (westfalia). Va fi mult mai ieftin decât una confecționată la comandă, care va fi și mai dificil de omologat.
Referitor la parcare, sunteți liberă să vă opriți oriunde v-ați opri cu o mașină normală.
LiviuTrasca scrie: ↑26 Aug 2017, 19:36
Pentru 2 paturi suprapuse in spate pe latimea masini trebuie sa tai caroseria sua picioarele pt ca am 1,9 m . Solutia cu masa este ok dar patul rezultat are la un cap latimea scaunului soferului asa ca nu este de 2 persoane si la dimensiunile date.
Astept in continuare parerile dumneavoastra.
1) Paturile suprapuse se montează longitudinal. Deși în Ducato iese patul transversal de 190 cm, am ales longitudinal deoarece am montat și o baie în spate, pe partea opusă.
2) Patul obținut din rabatarea banchetei se construiește extensibil pe lățime. E totuși un campervan pentru patru persoane, nu poți avea pretenții prea mari vizavi de spatiul interior.
3) Am prezentat soluția, merit premiul.
Nu garantez că soluția mea este acceptată de oricine. Am mai spus-o: fiecare este unic, are propriile alegeri în viață.
Sunt totuși curios dacă se poate împărți mai bine un Ducato pentru patru persoane, inclusiv baie.
Multumesc domnule Costache!
Referitor la buget, cum credeti ca merita sa investesc intr-o duba de 4000-4500E (pe care o transform in timp in autorulota) sau o autorulota(decenta)/campervan deja transformat tot cu acelasi buget?
Iar intrebarea legata de parcari a fost din cauza ca mi-ar placea sa fiu cat mai subtila ca locuiesc intr-o casa pe roti din cauza vizitatorilor nepoftiti...
Pentru amatorii de conversie, găsiți în linkul de mai jos tot felul de soluții. Mi se pare practică soluția în care tot „sistemul” este compact și poate fi extras ca un singur bloc, astfel duba devenind iarăși funcțională ca orice dubă de marfă sau transport persoane. https://ro.pinterest.com/pin/8499137609 ... edium=2004
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Dima Lidia scrie: ↑21 Oct 2017, 14:51
...
Referitor la buget, cum credeti ca merita sa investesc intr-o duba de 4000-4500E (pe care o transform in timp in autorulota) sau o autorulota(decenta)/campervan deja transformat tot cu acelasi buget?
...
Intrebarea trebuie sa v-o puneti dv, insiva. Fiecare stie cel mai bine ce isi doreste, ce i se potriveste. dupa mine, o astfel de transformare este in primul rand o lucrare personala, mai mult sau mai putin artistica. Este, la fel ca o casa, ceva ce reflecta personalitatea proprietarului. Eu am preferat sa-mi construiesc singur propria autorulota pentru a fi cat mai mult pe gustul meu. Cu toate ca functioneaza perfect, mereu gasesc cate ceva de adaugat sau de modificat. Dar asta sunt eu, nu toti suntem identici.
Eu va recomand sa vedeti cat mai multe filme si fotografii cu autorulote, apoi sa faceti o lista cu ce va doriti, abia apoi vedeti cati bani aveti. Personal as merge tot pe o conversie in regie proprie,la acelasi pret obtineti calitate superioara.
Buna ziua,
De cateva saptamani caut masina ideala pentru conversie, pana la urma am ales modelele pe platforma Fiat Ducato. Am fost la RAR din jud.Covasna, omologarea pentru marirea numarului de pasageri/scaune de la 3 s-ar putea rezolva, dar pentru o utilitara cu numarul de locuri pana-n 5+1 peretele despartitor dintre cabina si spatiul pentru marfa este un "must have", fara care nu fac ITP-ul. Voi cum faceti cu peretele scos?