Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Poate cineva sa-mi spuna cum se verifica un zundautomat .
Ma confrunt cu lipsa scanteii de aprindere a gazului si cred ca s-a defectat aceasta piesa.
Multumesc
Multumesc pentru raspuns deja studisem site trimise
Eu o folosesc la o centrala primus care nu se mai aprindea bine.
in momentul in care se deschidea robinetul de gaz acesta incepea sa genereze o scanteie si se auzea un tacanit aferent fiecarei scatei pana senzorul de temperatura sesiza o incalzire si oprea generarea scanteii. Acum acest tacanit nu mai exista. deci nu mai exista nici scanteie si atunci centrala intra in regim de avarie si se opreste.De aici am tras concluzia ca acest generator de scanteie nu mai functioneaza.
Pe mine ma intereseaza daca a mai patit cineva asa ceva la Trumele obisnuite si a inlocuit acest zunderautomat si a rezolvat problema
Multumesc
Da, la TRUMA am inlocuit eu...dar din text inteleg ca aveti centrala primus care functioneaza altfel decat obisnuitele sobe (convectoare) Truma. Sau sa inteleg ca ati montat un automat de acesta la Primus? Daca e asa atunci mai mult ca sigur ati patit ca mine...s-a terminat gazul noaptea si automatul dadea incontinuu scanteie pana sa terminat elctronica (a naibii de baterii ca au tinut desi aveau peste un an!). Cand am montat dispozitivul nou a trebuit sa curat si blocul de robinet, altrfel dadea incontinuu scanteie. Parca costa o suta de euroi cumparat direct la Villach. De reparat imposibil fiindca e turnat in plastic modulul.
Ultima oară modificat 27 Feb 2017, 17:20 de către Roman Vasile, modificat 1 dată în total.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Verifica continuitatea firului de masa de la un cap la altul .Perioade mai lungi de nefolosire fac ca diversele contacte de pe parcursul firului sa nu mai fie perfecte(coclesc)
La mine sigur nu s-a terminat gazul pentru ca eram in timpul zilei a mers la un moment dat a pornit centrala s-a oprit si a trecut in regim de avarie ( led rosu aprins la panoul de comanda) am inchis-o o deschideam gaz venea dar nici un semn de scanteie. Eu am adaptat acest sistem pentru a fi mai usoara aprinderea gazului asa cum am observat ca au facut constructorii la urmatorul ca model dupa al meu. La modelul meu distanta dintre arzatoare si bujia incandescenta era de aproximativ 10 cm si erau cazuri in special cand butelia era plina aprinderea era ceva de genul ca trageam cu tunul. Acum abia o auzi cu acest sistem.
in cazul in care firul este intrerupt dispozitivul tacane ca si cum ar da scanteie si nu se aprinde . La mine tacea si nu se augea nimic doar gazul care navalea prin arzatoare. Firul de masa la mine este un coler zdravan care leaga piezoelementul de arzator. Am avut coclit si cred ca chiar intrerupt firul spre piezoelement acum vreao doi ani. l-am inlocuit si a mers beton in perioada asta si a facut cald foarte bine
Am rezolvat problema . Am procurat un alt Zundautomat si intradevar daca faci scurt intre dei doi pini subtiri se aude un tacanit deci al meu cel vechi este defect nu se aude nimic.
Poate mai se confrunta si altcineva cu aceasta problema sa se stie cum se incearca.
Zundautomat - sau aprinderea automata , este un sistem care da scanteie la electrodul de la arzator atata timp cat acolo nu exista flacara ( nu sesizeaza temperatura ) .
In momentul deschiderii/rotirii robinetului de gaz de la soba , este actionata o cama care la randul ei face ca un sistem simplu asemanator cu platina de la masina sa faca in asa fel incat sa deschisa circuitul pentru generarea scanteilor.
Aprinderea automata este in general capsulata , si nu prea ai ce umbla in ea , singurele elemente demontabile fiind bateriile de alimentare. O atentie depsebite trebuie acordata integritatii celor doua fire : masa si legatura spre electrod . Oricare din ele pot genera probleme daca au izolatia exfoliata , sau conexiunile (papucii) slabe.
Adrian Melku Vatamaniuc 0727.883.438
Skoda SCOUT+LMC545