Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
daca aveti o autorulota pe Fiat Ducato mai vechiut si la pornire in sezonul rece afuma cam mult, nu va speriati, exista o explicatie. Este vorba de un selenoid care spriteaza motorina in exces peste bujia de pornire. Vorbitorii de engleza pot vedea in linkul de mai jos o explicatie a acestui "fenomen".
Excelenta postare, felicitari Cosmin. Am acest tip de motor si dupa Revelion, la plecarea de la Fagaras, am avut ocazia sa vad cum functioneaza acest sistem. Au fost -16C, nu a pornit la prima cheie pentru ca n-am folosit corect sistemul. La a doua cheie, am asteptat aprinderea intermitenta a becului de la bujie si a pornit fara probleme. Bineinteles, s-a lasat ceata peste lacul din Laguna Albastra.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654
Relu ,spune-mi te rog in mers la cat iti sta temperatura la apa?
Noi i-am facut distributia si daca tot am schimbat antigelul am schimbat si termostatul si am vazut ca era de 82 de grade. Cu toate astea nu am vazut sa se ridice apa mai mult de 70 grade in mers. Pe loc am chinuit-o un pic si cu greu a ajuns la 90 de grade moment in care au pornit ventilatoarele la maxim.
Salutare. La mine stătea tot asa pe la vreo 70 de grade. Initial am crezut ca e termostatul si l-am schimbat. Nu era el. ..
După aceea am schimbat sonda care citeste temperatura. Acum acul indicator sta regulamentar, în jur de 82 de grade. Treaba de 15 minute.
Cosmin nu cred ca e sonda, fiindca nici aerul nu frige la mana, iar ventilatoarele au pornit exact la 90 de grade.
Inca un lucru apropo de ventilatoare. Iti pornesc pe rand sau direct in blana?
La mine la Burstner pe Fiat Ducato 1995 fara turbo 84cp 2500cc statea cam jos 60-70.. am crezut ca am ceva defect am schimbat termostatul si f putin s-a ridicat... temperatura sa zic spre 70....
Se incalzea mult doar pe pante grele ... unde avea dificultati de urcare sau la stat in aglomeratie...
Din acest motiv nici nu prea beneficiam de caldura in mers ...noroc cu Truma...
La Cristall Ducato 1.9 turbo an 2001 ( euro2) tot nu urca la 90 grade C , dar e cat de cat sub ... pe acolo ...
Dan Iliescu ( proprietar de camper mai vechi ) a zis candva ca ar fi normal, nu e chiar asa ceva ... de panicat...
Trebuie intrebat si Rusu ... care a avut mai multe si a circulat... cu ele ...
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Nu va panicati,fumul apare doar din cauza unei motorine proaste. In Ro nu exista motorina buna.
Am observat asta mergind noaptea in special la pante (ex. Dealul Negru ) cind aparea un fum negru . Pentru ca asta vara dupa 2 saptamini de alimentat in Eu ,in Spania urcind spre Granada nu mai aveam deloc fum dupa mine.
A reaparut dupa ce am alimentat in Ro.
Se stie ca motoarele de Fiat si restul .....sunt cu antecamera cu virtej incit nu pleaca fara bujie. De aici apare si fumul negru la pornire.
Camperul meu l-am cumparat la 42.000km ,aproape ca nou pot sa spun, adus in Ro si alimentind de aici in primele sec .poate sa apara fum.
Referitor la temperatura motorului chiar si acum iarna acul term sta undeva la 80°.
Acum 3 ani am montat un ventilator suplimentar cu dubla comanda :-automat cind pleaca cel original la 90°
-manual cind doresc....80-85°
Problema cu sonda de citire a temperaturii e ca... nu citește bine,se decalibreaza probabil in timp. Dacă termostatul e ok,el deschide la 82 de grade si temperatura motorului e cea ok. Doar ca indicatorul de pe bord nu arată corect, fiindcă sonda e decalibrata.
Fumul apare din cauza ca la pornirea pe vreme rece cantitatea de motorina din camera de admisie e mai mare. Pana se arde toată motorina asta in exces fumega mai tare. In articol e explicat ce si cum. Nu are treaba cu motorina, la fel fumega si cu o motorina mai scurta când e frig afara.