Conversie duba in campervan

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Salut Sandu,

Avand in vedere ca sunteti 4 persoane va trebui sa cantaresti bine daca se merita sau nu trecerea la campervan.
Voi sunteti deja obisnuiti cu spatiul mult mai generos oferit de o rulota. Eu am "sarit" din cort in campervan si binenteles saltul a fost major dpdv. al spatiului tinand cont ca suntem si doar doua persoane.

Oricum, modelul de duba mentionat de tine (3,3m lungimea spatiului de marfa) este insuficient pentru transformarea de care ai nevoie. Va trebui sa te orientezi catre un model de duba mai lung si tot cu suprainaltare.
La mare parte din intrebarile tale poate sa-ti raspunda Ionut Costache care a parcurs etapele respective, inclusiv omologare RAR.

Referitor la pct. 5 sunt total de acord cu tine, acea usa culisanta mare nu este benefica unui campervan, produce mult disconfort atat proprietarului (pierdere mare de caldura in sezoanele mai reci) cat si vecinilor cu ocazia inchiderii zgomotoase.
Dupa parerea mea, ar fi doua solutii de eliminare a acestui neajuns:
- eliminarea acelei usi si montarea in locul ei a unui panou fix in care se poate incastra o usa de rulota. Panoul respectiv se poate achizitiona mai ieftin din dezmembrari (duba cu volan pe dreapta);
- blocarea usii culisante si incastrarea in ea a unei usi de rulota, sau si mai bine... a unei usi ce va avea fata exact din partea decupata/degajata.
Oricum aceasta operatie nu este deloc simpla cum poate parea la prima vedere, este in principal de urmarit aspectul estetic, sa nu arate... ca saua pe vaca. :mrgreen:

Daca te hotarasti sa faci pasul, discutam mai multe aspecte si legat de duba potrivita conversiei.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
9
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu »

Salutare si La multi ani!
La proiectul meu am facut cateva modificari, unde BO- boiler, BU- buteli, C- chiuveta
Fişiere ataşate
Vedere laterala
Vedere laterala
11.PNG (47.81 KiB) Vizualizat de 2391 ori
Vedere de sus
Vedere de sus
22.PNG (47.1 KiB) Vizualizat de 2391 ori
Ultima oară modificat 10 Ian 2017, 18:43 de către Valentin Cretu, modificat 1 dată în total.
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03
Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
9
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu »

Pregatiti de somn
Fişiere ataşate
33.PNG
33.PNG (77.29 KiB) Vizualizat de 2396 ori
44.PNG
44.PNG (73.74 KiB) Vizualizat de 2396 ori
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Salut Valentin,

Chiar eram curios sa stiu in ce stadiu ai ajuns cu conversia. Ai montat geamurile ? Ai finalizat izolarea ? In ce stadiu te afli acum ?
Mai pune si tu poze.
Referitor la desenul pus de tine... bine ar fi sa faci o vedere de sus, nu laterala.
Sa ne putem da mai bine seama despre ce modificare este vorba.

PS. Am postat in acelasi timp. Acum am vazut despre ce este vorba.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Valentin Cretu
Membru forum
Mesaje: 20
Membru din: 03 Ian 2016, 23:07
9
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 02 Mai 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Valentin Cretu »

Pe acest proiect am demarat prin decupari si izolari
Trapa este montata la colegul Ionut
Fişiere ataşate
66.jpg
66.jpg (8.03 KiB) Vizualizat de 2720 ori
88.jpg
88.jpg (11.38 KiB) Vizualizat de 2720 ori
77.jpg
77.jpg (15.09 KiB) Vizualizat de 2720 ori
55.jpg
55.jpg (11.6 KiB) Vizualizat de 2720 ori
Citroen Jumper 2.2
tel. 0726.44.33.03
Arcadie Sandu
Membru forum
Mesaje: 252
Membru din: 29 Dec 2010, 22:18
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Oct 1973
Localitate: bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Arcadie Sandu »

Multumesc de raspuns,
Ai dreptate Nelu, suntem obisnuiti cu rulota dar poate nu ar strica sa trecem la altceva. Spatiul mai mic din campervan nu este o problema asa mare atata vreme cat patul are minim 190x140cm, am toaleta, aragaz si incalzire. Oricum stam mai mult pe afara.
Am nevoie de o duba pentru cateva luni dupa care voi avea de ales, sa o vand asa cum este si sa caut o rulota sau sa iau duba corespunzatoare transformarii si sa achizitionez o rulota englezeasca "coapta" sa fie donatoare pentru piese.
Patul este cea mai mare problema atata vreme cat iesim sa ne relaxam si noaptea nu ar trebui sa fie un chin, dupa stabilirea pozitiei restul fiind mai mici (baie, bucatarie) le voi gasi loc.
Intradevar va trebui un spatiu intrior minim de 370cm si inaltime de minim 190cm (pentru pat suprapus).
Nu doresc sa fac ceva sa rivalizeze la design cu cele din fabrica, doresc sa fie ergonomic si usor de realizat.
Momentan sunt in cautare de duba, am cam 45 zile la dispozitie dupa care voi incepe cel mai probabil cautarea rulotei "donatoare" pana atunci urmaresc internetul :shock:
Fendt 420 Saphir+ Passat
Nastase Cornel
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 09 Ian 2017, 17:22
8
Oras: Buftea
Data nasterii: 13 Dec 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nastase Cornel »

Domnule Arcadie Sandu va recomand un Mercedes sprinter 316 https://lajumate.ro/mercedes-sprinter-316-3380278.html .Motorul de 2,7 si 160 de cai este cam cel mai bun motor care sa pus pe o autoutilitara, spatiu interior aveti din belsug.Din poze nu pot vedea daca este izolata termic dar daca este poate fi ideala.
Arcadie Sandu
Membru forum
Mesaje: 252
Membru din: 29 Dec 2010, 22:18
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Oct 1973
Localitate: bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Arcadie Sandu »

Multumesc frumos Cornel, nu este ce ne trebuie noua.
As dori sa pot comunica liber cu copii din spate, spatiul este micut si mai important; este la inaltime cam mare pentru un acces facil.
In ultimele zile am vizionat mai multe dube si am decis: nu pot transforma o duba mai mica de 4m. Sprinterul maxi cred ca este cel mai indicat sau mai bun ar fi Mercedes Vario dar este de 5t si nu ma incadrez la categorie (B).
Intre timp am urmarit internetul si am indentificat cateva "englezoaice" potrivite pentru donatie.
Incep cautarile.
Fendt 420 Saphir+ Passat
Cionta Gabriel
Membru forum
Mesaje: 5
Membru din: 05 Feb 2017, 20:22
8
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 27 Ian 1972

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Cionta Gabriel »

Buna ziua !
Am citit cu atentie topicul si am gasit o multime de informatii utile si interesante. Sunt la capitolul acumulare informatii si cumparare accesorii. M-am hotarat la transformarea unui Sprinter maxi(jumbo) care are minim 6 locuri,am ales acest model deoarece este cel mai lung, noi fiind 4, 2 adulti si 2 copii, cel mai inalt avand 170 cm, deci vom pune paturile transversal, in spate, jos pentru adulti si cel suspendat pentru copii,daca pot, o sa fac si un pat suspendat in partea din fata a masini, baia pe partea stanga a masini, in spatele banchetelor iar bucataria pe partea dreapa, ca incalzire am optat pentru webasto, pentru apa calda tot webasto, ca boiler voi folosi un butoi de bere din inox, de 50 litri, pentru apa curata voi folosii 2 butoaie de bere din inox, izolate si sudate intre ele ca sa ajung la capacitatea de 100 litri pe care vreau sa le montez sub masina, iar pentru apele gri voi folosi tot un butoi de bere, montat sub masina cu un sistem de deversare rapid,( folosesc butoaiele de bere datorita preturilor mai mici) panouri fotovoltaice de 250w pentru inceput si o baterie de 200 A, descarcare lenta, frigider cu compresor de 12 v, intitial voi incerca sa vad daca pot combina un compresor de 12v cu o combina frigorifica mai mica care sa foloseasca acelasi freon (am intrebat un frigotehnist si ar merge, in principiu), chiuveta si aragaz smev, noi, ca butelie as prefera sa folosesc una auto, pe gpl datorita sistemului de umplere compatibil. transformarea va fi omologata la RAR datorita taxelor si impozitelor mai mici.
Am cateva intrebari pentru cei care ati facut asta.
1. Cu ce ati placat peretii laterali dupa izolare, sau cu ce ati acoperit placajul ca sa arate bine.
2. Din ce ati facut mobila, cu ce ati acoperit materialul ca sa arate bine, am inteles ca nu se poate folosi pal melaminat?
3. Peretii baii cu ce i-ati acoperit ca sa nu fie probleme cu apa, cu ce ati izolat la colturi?
4. La instalatia de iluminat vreau sa folosesc spoturi cu led, ma interesa daca sa caut pe 12 v sau la 220v cu transformator?
5. De unde pot cumpara un "Power management system" ? Il pot face si eu cu intrerupatoare si sigurante doar ca ezit.
Masina o cumpar intr-o luna dar este un proiect pentru un an, deci nu este graba, voi incepe cu instalatia electrica apoi izolarea, kflex acoperit cu vata minerala iar pentru podea voi folosi polistiren extrudat de 3 cm.
Mentionez ca vreau sa fac eu toate astea
Sursa de inspiratie aici: https://www.sussexinstallations.co.uk/g ... rsion.html
Cionta Gabriel 0773803646
BavariaCamp Sol Y Sombra
cerchia_ionut
Membru forum
Mesaje: 1
Membru din: 15 Mar 2017, 19:30
8
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 09 Aug 1988

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de cerchia_ionut »

Buna ziua,

Am achizitionat un Volkswagen T3 pe care am inceput sa il convertesc in campervan impreuna cu prietena mea, (ne doream de mult acest model pentru o calatorie prin Europa). Conversia este aproape de final insa ni s-a sugerat ca ar fi nevoie de omologare la RAR. Mentionez ca masina este deja inregistrata la RAR ca M1 (8 + 1 locuri. Noi desigur vom fi 2 :) ) Am vazut aici mai multe raspunsuri legate de inregistrarea la RAR a unui numar de locuri mai mare decat cel initial. Ce se intampla cand masina transformata era deja prevazuta cu 9 locuri? Puteti sa imi spuneti, din experienta dumneavoastra, cum se procedeaza in astfel de cazuri?

1. Este necesara omologarea la RAR?
2. Exista firme care pot elibera autorizatii pentru RAR pentru astfel de conversii in regim propriu? Daca puteti recomanda pe cineva din zona Bucurestiului, mi-ar fi de mare ajutor.
2. In cazul in care conversia nu este omologata, sa ne asteptam la probleme la trecerea granitelor?

Va multumesc,
Ionut
Avatar utilizator
Ion Dan Marius
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 21 Sep 2016, 08:31
8
Oras: Bragadiru
Data nasterii: 29 Noi 1979
Localitate: Bragadiru
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ion Dan Marius »

Buna ziua,

In sfarsit am reusit sa gasim o duba care sa ne placa. Am cautat un Ducati l5h3 cu un numar ok de km, care sa nu fi fost folosit la inchiriat sau logistica. Am gasit unul cu 137000km, din 2012, la 8900e. L-am testat azi la autoitalia si au confirmat nr de km si starea ok a motorului. Acum pot sa incep cu restul de probleme ;)

1. In primul rand mi se pare foarte topaitor, probabil din cauza ca e gol, la autoitalia nu pot sa-mi recomande nimic ca nu e aprobat de producator, dar poate stie cineva aici. Se poate schimba ceva la suspensie sa fie uman? Noi o sa mergem cu caini in custi sub pat, si nu pot sa-i zgaltai atat de mult...

2. Putem sa-l inmatriculam asa? Si apoi sa ii refacem ca M1? Care sunt diferentele? Am inteles ca n-ar prea conta, si ca autoutilitarele au impozit mai mic, desi trebuie facuta revizia anual.

3. Am puncte de rugina pe caroserie, ceea ce pare sa fie normal, din ce am vazut, trebuie revopsita complet? se poate face ceva localizat?

4. Are rost sa o antifonez pe dedesubt?

Pentru conversie am vorbit la Exis, desi sper sa pot sa fac si eu cate ceva, macar curat ;)

https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=59266F4B

Multumesc anticipat,
Dan
Nastase Cornel
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 09 Ian 2017, 17:22
8
Oras: Buftea
Data nasterii: 13 Dec 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nastase Cornel »

De regula o autoutilitara 'topaie' cand este goala in comparatie cu un autoturism.Trebuie verificate amortizoarele si foile de arc.Pot fi doua cauze amortizoarele terminate sau arcurile intarite.Se pot monta si perne pe aer.Se poate imatricula asa apoi se poate trece m1.Dar nu stiu daca merita efortul financiar.Europa este plina de asfel de masini modificate.Impozitul este mai mic decit la un autoturism cu aceiasi capacitate cilindrica.Eu am in jur de 400 ron impozit.Rovineta este mare intradevar 430 ron pe an fata de 120 ron autoturism.O poti plati dor cand o folosesti.Punctele de rugina se pot repara local fara mari costuri.Iti recomand sa dai jos tapiteria din interiorul dubei si sa dai cu parafina se gaseste si la spray.Trebuie binenteles curatat inainte.Poti face acelasi lucru la praguri si usi.Motoarele multijet sunt foarte fiabile consuma foarte putin.
Scrie răspuns