Conversie duba in campervan

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Ion Dan Marius
Membru forum
Mesaje: 6
Membru din: 21 Sep 2016, 08:31
8
Oras: Bragadiru
Data nasterii: 29 Noi 1979
Localitate: Bragadiru
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Ion Dan Marius »

Multumesc de raspuns!! ;)

Am pus o schita la care m-am tot gandit (nu e la fel de nice ca cele facute de dumneavoastra)

Imagine

1. Am vazut optiunea cu capac, si ma gandeam ca, daca nu iese destul de lat pot sa modific ulterior cu acel capac, care nu pare usor de facut ;)

2. Borderita o sa doarma, doarme oricum la drum si cand ajungem e fresh, dar nu-i pasa sa vada. Nici goldenului nu o sa ii pese decat ca se misca masina si o sa stea intr-o rana tot drumul, ca si acum, in portbagaj. In mod normal, daca ii acoperi ca pe papagali se calmeaza si se culca, cand vad chestii incep sa se streseze. Transportul acoperit se practica mult intre catelari, de cele mai multe ori in conditii f. bune pentru caini, cu unele exceptii nefericite.

3. Ma gandeam la un fierbator pentru ceai mai degraba, si o plita stand-alone, nu as vrea un aragaz cu ochiuri, mi se pare complicat. Nu stiu nici daca vreau chiuveta la bucatarie, daca am la baie, sincer sa fiu.

4. Suportul de biciclete il prefer in spate, mi se pare prea complicat pe plafon, in fine, nu trebuie sa ma hotarasc acum.

5. Patul secundar din schema e sau un blat / masa sau pat, probabil 1-2 ani nu o sa ne trebuiasca un pat, dar as vrea sa il prevad cumva, privesc van-ul ca pe o masina cu care o sa mergem multi ani. Sub patul secundar poate sa fie incalzitorul de aer, un dulap secundar etc.

6. Da, de scaune imi era frica, dar atata timp cat scot complet bulk-head-ul si pun doar 2 scaune rotative pot sa vad ulterior ce se intampla, cand o sa mai avem nevoie de un scaun, speram noi.

7. Aerul conditionat de sus merge la 220v nu?

In continuare o sa fac o lista de etape si de de materiale/ componente, din ce s-a scris pe topic, sa va cer parerea. Speranta mea e sa reusesc sa documentez totul cu poze sau cu film si sa postez undeva pentru alti doritori. O sa incerc sa gasesc mecanici, meseriasi, etc.

Multumesc,
Dan
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nelu Predonu »

Scuze de intarziere Dane,

Incerc sa-ti raspund tot punctual.

1. Capacul respectiv nu este complicat de facut, stiu chiar un coleg rulotist care sunt sigur ca te-ar putea ajuta in executia acelui capac, in situatia in care constati ca iti este necesar.

3. Aragazul este necesar, nu-i complicat ca doar nu-l construiesti tu, il iei ca atare. Chiuveta la bucatarie iti va fi necesara, dar tu decizi.

4. Locul suportului de biciclete nu poate fi decat in spate, pe una dintre usi.

5. Am vazut configurarea facuta de tine si pot sa-ti spun ca totusi... trebuie sa o modifici, are multe carente in ceea ce priveste exploatarea maxima a spatiului existent. Partea din spate este ok, insa ai figurat un blat (viitor pat) actualmente pe post de masa. Te intreb, unde, cum si pe ce vei sta la acea "masa"? Ce vei face in momentul in care acel blat il vei folosi ca pat ? Ramai fara masa ? Poate deranjez cu ce am spus, dar mai bine ma injuri acum si cauti sa revizuiesti ce ai facut. Important este ca la final sa iasa ceva de care sa fii cu adevarat multumit.

7. Da, numai la 220v.
Ion Dan Marius scrie:... In continuare o sa fac o lista de etape si de de materiale/ componente, din ce s-a scris pe topic, sa va cer parerea. Speranta mea e sa reusesc sa documentez totul cu poze sau cu film si sa postez undeva pentru alti doritori. O sa incerc sa gasesc mecanici, meseriasi, etc...
Multa bafta Dane ! Asteptam poze, filme si binenteles... intrebari.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
oprearares
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 06 Dec 2016, 16:05
8
Oras: iasi
Data nasterii: 09 Iun 1985

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de oprearares »

Salutare, as dori anul viitor sa achizitionez un ducato/jumper/boxer l2h2 sau l3h2 8 locuri pentru o mica modificare.
As dori sa ii montez un dulap pe care sa am chiuveta +aragaz si sa creez o baie cu dus.
Problemele ar fi:
- ai nevoie de autentificare RAR daca montezi un dulap si o baie?? daca gasesc model cu 9 locuri si ii scot un scaun e vreo problema? stiu sigur ca sunt probleme mari daca adaugi scaune!!
- aerul conditionat din fabrica care are gauri de ventilare si in plafon este suficient, sau trebuie sa mai caut si ceva stationare (cum sunt cele pentru Tir atunci cand stationeaza?)? atunci cand pornesti clima ventilatoarele sunt foarte zgomotoase, se pot inlocui cu altele? a mai facut cineva operatiunea asta?
- de cati litri recomandati sa fie recipientii pentru apa menajera??
- dulapurile din autorulote au cumva un sistem prindere mai special?? Exemplu: Daca Doamne fereste ai accident, nu patesti nimic dar poti fi accidentat f tare de palul care iese din holzsuruburi.
- ce distanta ramane de la alveola rotii din spate? as avea suficient spatiu sa montez wc-ul fix in spate? cu descarcare cand deschid usa spate (nu as dori sa fac taieturi in caroserie.
Am atasat o schita, cu scuzele de rigoare, cam asta ar fi proiectul, as dori ca ultimele 2 randuri de banci sa le fac pat 1.2m-1.4mX2m(eu am 1.85)
camper.jpg
camper.jpg (28.47 KiB) Vizualizat de 3743 ori
Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 154
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache »

Salut,
Iti raspund punctual, atat cat ma pricep:
Mai scurt de L3 nu permite baie.
Daca montezi mobilier suplimentar, nu ai nevoie de omologare la RAR, insa daca modifici definitiv numarul de locuri trebuie. Omologarea te ajuta la costuri anuale (rovinieta, asigurare).
Modelele cu 9 locuri au banchete de 3 locuri, nu cred ca vei putea scoate un scaun pur si simplu. In orice caz, banchetele originale nu se pot transforma usor in locuri de dormit.
Aerul conditionat al masinii e suficient in masura in care rezlizezi o izolatie de calitate, inclusiv a ferestrelor. Aerul conditionat de stationare este scump si ineficient energetic (consuma mult iar rezultatele sunt slabe (oricum vei avea nevoie de izolatie). Zgomotul este a doua problema, prima ar fi sursa de energie (ma gandesc ca nu vei sta cu motorul pornit).
Rezervoarele de apa curata si apa gri se calculeaza in primul rand functie de numarul de persoane. Eu recomand minim 20 litri / persoana / zi.
Dulapurile din autorulote se fixeaza in caroseria masinii. In caz de accident nu ar trebui sa se desprinda, insa asta depinde doar de cel care face montajul. PAL nu se foloseste la mobilierul rulotelor, este un material greu si higroscopic (absoarbe umezeala).
Oala rotii din spate intra cam 25 cm in interior, iar pana la usa din spate raman cam 40 cm. Eu cred ca nu e o solutie buna sa montezi wc-ul fix in spate, dar daca vrei neaparat aceasta configuratie, se poate orice.
Daca esti din Bucuresti, te invit sa vezi un Ducato L3H2 in lucru, poti sa-ti faci o impresie mai buna cu ruleta in mana. iti garantez ca vei pleca mult mai luminat, afland raspunsuri la multe intrebari, unele la care inca nu te-ai gandit.
Succes in ceea ce ti-ai propus!
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.
oprearares
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 06 Dec 2016, 16:05
8
Oras: iasi
Data nasterii: 09 Iun 1985

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de oprearares »

Momentan sunt inca in stadiul de proiectare, totul se poate modifica, am tot cautat diferite modele de motorhome, dar nu am gasit un model care sa ma atraga, personal caut sa am 4-5 locuri confortabile (momentan suntem 2 adulti si un copil,dar vrem sa mai marim numarul). Acum locuiesc in germania, si vin 2-3 ori pe an pana in iasi adica 1600km (18-20 de ore), iti dai seama daca scaunele nu sunt confortabile cum ai fundul si spatele dupa atea ore in masina. Daca imi poti da si alte sugestii de amenajare le primesc cu drag, vreau 4-5 locuri, baie, un pat 1.4mX2m. Imi pare rau ca nu pot veni sa vad ce ai acum in lucru. Spor la lucru
Avatar utilizator
ionutcostache
Membru forum
Mesaje: 154
Membru din: 30 Sep 2013, 13:17
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1970
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de ionutcostache »

Un microbuz de 9 locuri nu va deveni niciodata autorulota, sau nicicum una functionala. Incearca sa vizitezi un parc de autorulote in apropiere, te va ajuta foarte mult.
Inaintea fazei de proiectare e o alta faza, documentarea. Studiaza cat mai multa informatie despre rulote/autorulote, mai ales materiale foto si video. In cele din urma ar trebui sa te hoarasti ce-ti place (ce-ti trebuie). Abia cand se va contura o idee, atunci vei fi gata de proiectare.
..............Expedition Camper 4x4 Sprinter 508 (under construction)..................

Dacă libertatea cuvântului chiar înseamnă ceva, ea este dreptul de a le spune oamenilor ceea ce nu vor să audă.
oprearares
Membru forum
Mesaje: 3
Membru din: 06 Dec 2016, 16:05
8
Oras: iasi
Data nasterii: 09 Iun 1985

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de oprearares »

Multumesc frumos de raspuns. Nu ma asteptam. Inainte sa tai aripile cuiva tine minte ca : "Pe aceasta planeta totul este posibil, ai nevoie doar sa ai suficienti bani si sa crezi cu adevarat in planul tau". Pentru cei care cauta acelasi lucru ca si mine uitati aici (mi-a trebuit o luna ca sa gasesc ceea ce se petreaza familiei mele) https://www.youtube.com/watch?v=ykJU0Hk4hB8 Sunt 6 locuri intr-un l2h2. Personal am condus toate modele de la l1h1 pana la sprinter jumbo (cu care pentru o curba faceai cel putin 2 manevre in oras pe stradute mici, la livrat de pachete). Personal nu vreau sa inventez roata si nu vreau sa car dupa mine inca jumate de metru pentru un pas in plus pe care il fac in interior, dar dupaia gasesti parcare doar in kauflamd sau in afara localitatii. Desi nu vroiam sa mai fac nici un comentariu pe acest forum, mi s-a parut de bun simt sa ofer solutii si altora care sunt in aceeasi cautare ca si mine. Multumesc pentru raspuns.
Avatar utilizator
Achim Dan
Membru forum
Mesaje: 103
Membru din: 21 Aug 2015, 15:40
9
Oras: Chisineu Cris
Data nasterii: 19 Mai 1977
Localitate: Chisineu Cris

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Achim Dan »

oprearares scrie:Momentan sunt inca in stadiul de proiectare, totul se poate modifica, am tot cautat diferite modele de motorhome, dar nu am gasit un model care sa ma atraga, personal caut sa am 4-5 locuri confortabile (momentan suntem 2 adulti si un copil,dar vrem sa mai marim numarul). Acum locuiesc in germania, si vin 2-3 ori pe an pana in iasi adica 1600km (18-20 de ore), iti dai seama daca scaunele nu sunt confortabile cum ai fundul si spatele dupa atea ore in masina. Daca imi poti da si alte sugestii de amenajare le primesc cu drag, vreau 4-5 locuri, baie, un pat 1.4mX2m. Imi pare rau ca nu pot veni sa vad ce ai acum in lucru. Spor la lucru
Buna, cu un singur pat si 5 locuri, se pare ca e de fapt o masina care sa asigure confort la drum lung.

Te ai gandit sa a renunți la toaleta? Pe orice drum găsesti unde să mergi, si natura ofera ample prilejuri....

In opinia mea la asa dimensiuni vorbim de confort, pentru camping, la maxim doua persoane.

Pentru confort la drum lung te ai gandit la un Vito? Sunt modele cu interiorul facut pentru 4 persoane....

Send form Samsung using Tapatalk.
Passat 1.9 tdi 131hp, Hobby 495 DeLuxe
Avatar utilizator
Niky Radu
Membru asociat
Mesaje: 1174
Membru din: 26 Dec 2010, 16:38
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1967
Localitate: Bucuresti,11Iunie
Contact:

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Niky Radu »

@oprearares...nu trebuie sa te superi daca un coleg a facut un comentariu care nu este pe placul tau, Tu trebuie sa retii doar ce crezi ca ti-ar folosi tie. Camperul din link-ul indicat de tine nu este de 6 persoane, este de 4. Patul de sus are 210cm x170cm, in care intra 2 adulti, iar patul de jos, care se face din cele 4 scaune dar care doar doua au centuri de siguranta nu specifica dimensiunile dar "la ochi" are in jur de 180cm x 120cm. Deci masina are 4 locuri legale pe scaun, in patul de sus este loc pentru 2 adulti iar jos datorita dimensiunilor mai mici se recomanda ca fiind pat pentru 2 copii !!!
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India

0744670978
Arcadie Sandu
Membru forum
Mesaje: 252
Membru din: 29 Dec 2010, 22:18
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Oct 1973
Localitate: bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Arcadie Sandu »

A venit momentul sa ma intreb ce sa iau: din nou rulota sau sa iau o duba si sa o transform dupa bunul plac?
Pe aceste considerente am cateva nelamuriri:
1. Se poate monta o soba Truma (demontata dintr-o rulota) intr-o duba transformata?
2. Ce se intampla cu panoul ce separa locurile de spatiul de marfa (nu as dori sa-l pastrez) legal exista probleme la RAR sau ulterior la ITP?
3. Duba are 3 locuri in talon, noi suntem 4. Cat ar costa omologarea pentru 4 locuri?
4. In spatele soferului doresc sa amplasez 2 banchete si o masa din care sa pot face un pat de 190-200cm/130cm. intrebarea este se pote face un pat suspendat care sa aiba aproximativ 120cm latime si sa reziste la peste 100kg? daca da, care ar fi punctele de sprijin?
5. Se poate adapta o usa de rulota in locul usii laterale (nu-mi place sistemul culisant pentru o autorulota)
Restul detaliilor (configurare, utilare) vor fi puse in discutie dupa ce voi lua o decizie in functie de raspunsul primit la punctele 2,3,4.
Multumesc!
Fendt 420 Saphir+ Passat
Arcadie Sandu
Membru forum
Mesaje: 252
Membru din: 29 Dec 2010, 22:18
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 16 Oct 1973
Localitate: bucuresti

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Arcadie Sandu »

Fendt 420 Saphir+ Passat
Nastase Cornel
Membru forum
Mesaje: 15
Membru din: 09 Ian 2017, 17:22
8
Oras: Buftea
Data nasterii: 13 Dec 1976

Re: Conversie duba in campervan

Mesaj de Nastase Cornel »

La rar nu vor fi probleme cu panoul, la itp la fel.Pentru a trece 4 locuri in talon trebuie montat scaunul la o firma specializata care poate da factura pentru lucrare. Apoi trebuie mers la rar si omologat.Cred ca va costa prea mult operatiunea si nu merita.Sunt masini la fel ca cea din link care au 5 sau 6 locuri.Deci nu va trebui sa modificati in talon nr de locuri.
Scrie răspuns