In cazul frinelor vă intreb .Constantin Curelea scrie:Problema imbatranirii cauciucului, aici fiind problema, este mai delicata la garniturile de la instalatia de frână decât la anvelope.
Cîti schimbă lichidul de frînă la 2 ani ?
De ce trebuie schimbat ?
Argumentul constă în proprietățile fizico-chimice,acesta este hidrofob .
Absoarbe orice molecula de H2O si de aici probleme cu eficienta frînării,aparitia oxizilor de Fe si Al. Adică ruperea aerisitoarelor la etriere si cilindrii.Apariția în interiorul cilindrilor care sunt din fontă ( poroasa ca structura ) de găuri, orificii care distrug garniturile sistemului de frânare.
Dacă lichidul de frînă si - a schimbat culoarea virind spre negru din culoarea initiala asteptativa la ce este mai rău chiar daca acum in al 12-lea ceas schimbati lichidul de frînă.
Aşadar pretul de 100 ron pt manoperă este foarte mic comparativ cu efectele distructive ale neglijentei.
Referitor la tipul de anvelope pentru camper acestea sunt " XC " doar cei de la Michelin producator asa ceva. Cumpărînd C - uri simple si ieftine vor fi surprize chiar dacă sunt in garantie .
Dacă o parte din postare este off topic rog să se steargă