Adrian, sunt de acord cu ce spui, este bine ca inca de la inceput cine porneste la drum sa stie si unde trebuie sa ajunga.
Dar Adrian, presupunand ca iti doresti un campervan... sa zicem... de prin 2007-2008 (nu vrei o rapciuga :) ) "omologat de fabrica" cum zici tu si presupunand ca este in stare normala de functionare, ai idee cam cat costa adus in Romania si inmatriculat aici ?
Iti spun eu.
Daca vrei un campervan pe Fiat Ducato (ca-i mai ieftin) 2,3 multijet cu 131cp din 2007-2008, pe mobile.de, cel mai ieftin l-am gasit azi la 25.870.euro...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... AsArray=KW
Sa zicem ca negociezi si-l iei la 23.800 euro. Taxa de prima inmatriculare sau de mediu cum ii mai zice... este de 6.000. (sase mii) de euro... fiind euro 4, cu emisii la peste 280 g/km si vechime de 7-8 ani. Ajungi cu totul la
29.800 euro. Ce parere ai de varianta asta ? Merita ? Binenteles ca NU !
Varianta ieftina ar fi urmatoarea:
1. Imi cumpar o duba din 2007-2008 (tot Ducato, pe acelasi considerent), cu aceleasi caracteristici am gasit-o azi tot pe mobile.de... la 8.200 euro, negociezi si o iei la 7.800. Mai dau 600 euro taxa de poluare aferenta autoutilitarelor si ajung cu ea inmatriculata la 8.400 euro. Dar, duba de duba L4H2 cu 3,7 m lungimea spatiului de marfa.
2. O configurez conform nevoilor mele.
3. Imi achizitionez cele necesare conversiei:
- Frigider cu compresor Indel B Cruise 85 nou - 575 euro;
- Webasto Dual Top - 1.600 euro;
- Toaleta (Wc) - Thetford C200CS - 395 euro;
- Aragaz 2 ochiuri cu capac de sticla DOMETIC Cramer Kocher CE 99 ZF– 138 euro;
- Chiuveta cu capac de sticla – CE 99 B410-L-G - 103 euro;
- Baterie monocomanda cu levier – 37 euro;
- Rezervor apa menajera 100 l - 150 euro;
- furnituri sanitare (furtune, coliere, intarituri curba furtun la 60 si 90 grade, etc.) - 100 euro;
- Trapa fata Dometic Mini Heki AirQuad 23-41 – 83,1 euro;
- Trapa spate Mini Heki 42V – 78,3 euro;
- Usa de vizitare Thetford 3 – pret 45,9 euro;
- mufe/prize exterioare - racord electric, racord apa, etc - 100 euro;
- placaj multistratificat furniruit pt. mobilier - 300 euro;
- geamuri exterioare - 400 euro;
- bloc electronic - 450 euro
- diverse alte materiale 1.000 euro.
TOTAL 5.305. euro - toate materialele noi. Adica, cu alte cuvinte, mai putin decat taxa de mediu achitata statului (6.000 euro) in varianta in care cumpar campervan-ul de afara.
4. Vin la tine Adrian (ca tot te ocupi cu asa ceva) si te intreb... cat ma costa manopera conversiei ?
Pana acum am cheltuit 8.400 euro duba + 5.305 euro materiale (noi) =
13.705 euro la care adaug manopera de executie a mobilierului si manopera de montaj comunicata de tine Adrian... asta presupunand ca am doua maini de stanga si nu fac eu aceste operatii.
Asa ajung sa dau cam 55-60% din cat m-ar fi costat campervan-ul luat de afara si inmatriculat aici.
Binenteles ca ce am scris mai sus este doar un exemplu SF. Cine isi face conversia, o poate face cu bani mult mai putini, cu mare parte din materiale achizitionate in regim sh si poate ajunge la jumatate din pretul calculat anterior de mine.
Adrian Coman scrie:... Aceste dubite sunt omlogate la inmatriculare ca autoutiliare .Trasformndu-le in campervan acestea NU MAI SUNT IDENTIFICATE DE RAR... in cazul in care , la un moment dat , vrei sa vinzi acel campervan. Taxele pentu reomologare .... nu merita... cu acei bani iti cumperi campervan omologat de fabrica. Asa ca, cumpaniti bine cei ce vreti sa realizati o astfel de transformare !
Am dat exemplu mai sus ce inseamna (cat costa) un "campervan omologat de fabrica".
In ceea ce priveste vanzarea unei astfel de masini, e plin internetul de exemple si nu ma refer in mod special la cel autohton.
Pe mobile.de, sunt la vanzare o multime de astfel de masini transformate in regie proprie.
Daca ai inmatriculat-o ca autoutilitara, cu putin efort (demontare conversie pentru vizita la RAR) o vinzi tot ca autoutilitara.
Din ce stiu, Liviu Trasca de la Pitesti a facut o astfel de conversie impecabil si a vandut masina respectiva. Or mai fi si alte exemple.