Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
De curand am facut o lucrare foarte importanta la rulota, am inlocuit puntea din cauza unor probleme la suspensii pe partea dreapta (partea cu usa).
Urmeaza intreaga poveste, cronologic.
Discutam despre o rulota destul de noua, fabricata in 2012, achizitonata noua. Povestea mea incepe simplu cu o groapa! La un moment dat am oprit pe dreapta undeva in Medias. Am stat o vreme si pe urma m-am hotarat sa mut rulota cativa metri mai in fata, moment in care aud "poc". Am lovit o GROAPA! V-am spus ca am pornit de pe loc pentru a intelege ca nu era vorba de viteza, a fost pur si simplu o groapa "mioritica". Impactul a fost atat de puternic incat m-am dat repede jos din masina si m-am invartit in jurul rulotei sa vad daca s-a intamplat ceva. Concluzia: totul e in ordine :D (m-am inselat)
Dupa un timp ma intalnesc cu colegul nostru domnul Radu Pascu si el sesizeaza o inclinare usoara a rotii-dreapta a rulotei. El a vazut pentru ca are ochiul "format", eu n-as fi sesizat asa ceva, cel putin nu atunci. Am stabilit sa-i fac o vizita la service in Brasov pentru o diagnosticare, sa vedem din ce cauza se inclina roata. La inspecite am descoperit urmatoarele: unul dintre "carnatii" de cauciuc, toroanele care asigura suspensia era rupt (incepea sa iasa afara), bratul excentric care sustine roata usor indoit si roata nu franeaza! Cu aceasta ocazie am stabilit ca trebuie inlocuita puntea.
Daca tot inlocuiesc puntea, avand in vedere dotarile multiple ale rulotei am hotarat sa instalez puntea de upgrade pe care o ofera producatorul atunci cand la achizitie se opteaza pentru marirea MMA-ului. Din pacate Weinsberg nu a binevoit sa-mi dea puntea la care ma asteptam eu, adica o punte pentru 1450kg, dar am primit o punte compatibila pentru 1500kg, noua si originala BPW. Numai ca povestea continua, nu-i asa de simpla :) Comanda pentru punte am facut-o prin Iunie dar in final puntea am primit-o in Octombrie. In acest interval de timp eu am continuat sa folosesc rulota. Am facut la mare, am fost prin tara, am fost in Grecia, apoi am fost la camping Mustang la Baloane. In tot acest timp inclinatia rulotei a avut o evolutie rapida si accelerata! In final colegii stiu ca la intalnirea din Delta am venit cu o rulota de imprumut pentru ca a mea nu mai era utilizabila!
Puntea am inlocuit-o tot la d-l Pascu in Brasov. Personal ma declar foarte multumit de lucrare! Recomand tuturor celor care au de facut asa ceva sa mearga acolo unde gasesc un specialist care stie ce-i aia o rulota, nu intr-un service oarecare. Lucrarea in sine nu pare a fi mare filozofie dar exista clar cateva puncte in care lipsa experientei poate crea probleme!
Ultimul episod din acest serial: rulota mea a avut roti cu 4 prezoane. Pentru puntea noua am nevoie de roti cu 5 prezoane!!!
Multumesc pe aceasta cale d-lui Peti Luidort pentru ca m-a ajutat cu puntea si cu o pereche de roti cu 5 prezoane din aliaj cu cauciucuri noi
Parerea ta sincera dupa cele intamplate care ar fi, groapa ia venit de hac sau "piese" proaste in constructia rulotei, stiu ca ai luat-o de noua, dar asa ceva mai rar, sunt rulote de 30-40 de ani in circulatie si totusi...rezista....rezista....rezista
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
Este perfect posibil sa fi avut piesa o slabiciune. Nu ma ajuta prea mult sa ma gandesc ca au fost "piese slabe" pentru ca la o rulota noua nu exista alternative - in momentul de fata sunt 2 producatori majori de sasiuri pentru rulote, ALKO si BPW. Toti producatorii de rulote folosesc ambele sasiuri dupa criterii pe care numai ei le pricep! Rulota mea este dotata cu sasiu BPW, la fel ca rulota Hobby a fratelui meu (la fel de noua rulota). A cedat piesa BPW... Nu pot sa presupun ca componentele BPW sunt in general de slaba calitate pentru ca sunt in circulatie enorm de multe rulote si remorci cu sasiu (si in consecinta punte) BPW si problema mea nu-i foarte frecventa. Chiar daca piesa a avut de la inceput o slabiciune, drumurile noastre si gropile romanesti nu i-au facut deloc bine.
Aceiasi problema are si d-l Ticu Buzariu,subiect discutat cu ceva timp in urma ,in care am incercat sa-l ajut cu sfatul meu si prin exemplificare cu o foto al ansamblului respectiv,in speta acele toroane.
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Hai sa imi dau si eu cu parerea,si nu astept raspuns.Eu cred ca evenimentul fuse doar cireasa de pe tort.Mergeti prea tare cu rulota pe drumuri unde nu ar trebui sa mergeti tare.Mutati-va in Elvetia si problema in speta dispare :) .Sau adaptati viteza la drumurile pe care mergeti...
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...
Salutare !
Se pare că aceeași problemă am și eu la roata de pe partea dreaptă :oops: . Cred că plătesc tribut unei gropi luate în Bulgaria :evil: (loc unde am pierdut și capacul de la roata respectivă). Ajuns acasă, am coborât cricurile de sprijin și am aruncat o privire pe sub rulotă. Mi s-a părut că roata din partea dreaptă are o poziție ușor nefirească, în sensul în care partea de sus este ușor intrată către înăuntru. Am comparat poziția și elementele de suspensie cu partea stângă (partea care nu este afectată) și am constatat că acei cârnați sunt ușor ieșiți la roata cu pricina. Eu am șasiu ALKo, cu punte în V. Până la urmă recondiționează cineva suspensia la niște prețuri decente?