Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Daca se poate m-ar interesa masurat curentul spre rulota cu motorul turat. In afara de frigider mai exista si un acumulator mare, nu stiu daca adaugat ulterior, si daca e legat inainte sau dupa puntea de diode - si cu frigiderul si acumulatorul gol, in multe ore pe autostrada la peste 2500 rotatii - cat o fi fost curentul de a topit siguranta? Da, am uitat de pierderea de tensiune pe circuite lungi, frigiderul a consumat tot 100W - dar s-a adunat cu acumulatorul.
Sanatate!
Acumulatorul,daca e descarcat complet,(un acumul. de 90Ah),poate lua initial 9A,dar dupa scurt timp curentul pentru incarcare scade pe la 3-4 A si mai putin.Dar asta doar daca e descarcat complet.In rest nu ia mult pt.incarcare,poate 1-3 A;deci incarcarea,chiar daca a luat un curent mai mare a fost pt.scurt timp.daca era asa de mare curentul,ar fi trebuit sa se arda siguranta.La luminile de ceata nu e mai mare de 10-15A(doar daca n-a fost modificata).
Lucrul asta nu s-a mai intmplat pana acum, doar dupa ce am montat acumulatorul, ba chiar inainte racea foarte bine pe 12 v si nu am avut probleme. Oricum dupa ce remediez am sa scot acumulatorul la drum si o sa-l cuplez cand stau in camping ca sa-mi fie de folos pe drum daca raman noaptea intr-o parcare. Multumesc.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Sergiu: siguranta nu s-a ars, insa din cauza curentului mare in zonele de contact (imperfect) s-a incins pana a topit plasticul. Trebuie si soclul sigurantei sa fie pentru minim 30A, si firele lipite de soclu.
Gigi: Dioda din redresor se putea arde si de la fluctuatii de tensiune, sau socuri mecanice, sau de batranete pur si simplu. Daca acumulatorul este legat la firul albastru de la masina - prin redresor nu a trecut mai mult curent decat de obicei. Se repara usor. Mai grav e cu siguranta topita in masina, circuitul e subdimensionat, trebuie remediat neaparat, risc de incendiu.
Sanatate!
Pai ar fi util sa masoare consumul de curent cu si fara acumulator(daca zicea ca numai dupa montarea acumulatorului a avut probleme)si atunci se poate vedea daca acumulatorul respectiv e asa mare consumator,atunci e o problema).Despre circuit,daca trece pe cel de la priza de bricheta nu va mai avea probleme.
Amandoi ati fost de real ajutor, am avut si fluctuatii , am mers mult cu toate pornite, acumulator de 90 A, deci, cum se face putin mai cald, scot redresorul si o sa-l dau la baieti sa vada ce si cum. Oricum, m-am lamurit nu mai pun acumulatorul cu frigiderul pornit. Multumesc si va anunt ce am mai facut si ce se intamplase.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Buna ziua
Am si eu o intrebare legata de frigider pe gaz.
In fuctionare normala la pozitia 3 si 4 a butonului la evacuare gaze se observa fum negru si urat mirositor a gaze incomplet arse.
Mentionez ca frigiderul functioneaza pe GPL.
Banuiesc ca nu are sufucient aer pentru ardere completa sau duza este prea mare.
Poate cineva sa ma ajute cu un raspuns.
Multumesc anticipat
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Am mai vazut asemenea situatii doar cand gazul era prost. Schimbati butelia cu una incarcata cu gpl de iarna care are mai mult propan sau cu una chiar umpluta numai cu propan ( in Bucuresti exista aceasta posibilitate) si urmariti arderea.